Apis Enerji Verimliliği Projesi

21.08.2017

Projenin Özel Amacı:    “Üretimde süreklilik enerjide tutumla olur.  Kaybolan enerji APİS ile son bulur.”

Yıldırım İlçesi  okullarında enerjinin verimli kullanılmasını sağlayarak tasarruf sağlamak, tasarruf bilincini oluşturmak üzere farkındalık yaratmak. Yıldırım İlçesinde kompanzasyon sistemi kurulu olmayan okulların kompanzasyon sistemlerini kurmak. Yıldırım İlçesinde Öğretmenler, öğrenciler, veliler ve vatandaşlara yönelik eğitimler vererek enerji tasarrufu için farkındalık oluşturmaktır. Tasarruf sayesinde yenilenebilir enerji üretimine geçiş için kaynak yaratmak. Daha az enerji tüketimi sonucu çevre kirliğinin azaltılmasına katkı sağlamaktır.

Hedef grup(lar): 

Hedef grup Yıldırım İlçesindeki (20 KVA, 30 KVA, 50 KVA güçlerinde kompanzasyon sistemi kurulacak) 19 ilköğretim ve ortaöğretim okulu, 25 bin öğrenci, 90 bin veliyi kapsamaktadır.  Projenin hedef grubu olan Yeşilyayla Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinde Elektrik- Elektronik Teknolojileri Alanında öğrenim gören 500 öğrenci, kurulacak olan kompanzasyon sistemleri üretim ve test atölyesinde hem üretime katıltacak ve aynı zamanda iş başında eğitim alacaktır.

Nihai Yararlanıcılar: 

Nihai yararlanıcılar “ Tasarruf yap, tasarruf oluştur, bilinç yarat”  düşüncesine göre Yıldırım İlçesindeki tüm  ilköğretim ve ortaöğretimdeki 101 okul, 107 bin öğrenci ve 428 bin kişidir. Bursa Teknik Üniversitesi, Enerji Verimliliği Derneği ve Teknik Eğitim Vakfı aracılığıyla seminer ve kurslar düzenlenecektir. Enerji verimliliği ve kompanzasyon sistemleri üzerine sanayinin ihtiyacına cevap verebilecek eğitimler düzenlenecektir. Orta vadede tüm Bursa halkı ve iş piyasası çalışanları, uzun vadede ise ülke halkıdır.

Beklenen Sonuçlar:

Yeşilyayla Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinde kompanzasyon üretim ve test atölyesi oluşturulacak, Yıldırım İlçesinde 19 okula kompanzasyon sistemi kurulacak, Kurulan kompanzasyon sistemleri sürekli uzaktan gözlem merkezince izlenerek sürekli verimli çalışması sağlanacak, Toplumda enerji tasarrufu ve çevre için farkındalık oluşturulacaktır.

Temel Faaliyetler:

Proje organlarının (PYK ve PUK) oluşturulması, atölyenin düzenlenmesi, kompanzasyon sistemi kurulacak okulların tespiti, sistemlerin ilgili okullara kurulması, ilgili okulların görevli personeline eğitim verilmesi, öğrencilere, öğretmenlere ve velilere eğitim verilmesi, vatandaşlara eğitim verilmesi, eğitimlerin genel değerlendirilmesi, son değerlendirme raporunun hazırlanması ve BEBKA’ya sunulması.

 

 

PROJE GÖRSELLERİ