Proje Detay

OKULUM TÜRKİYE OKULUM BURSA


OKULUM TÜRKİYE OKULUM BURSA

OKULUM TÜRKİYE OKULUM BURSA

"Okul Dışı Öğrenme Ortamları"
  • PROJE TÜRÜ : Temel Eğitim Bölüm Projeleri
  • PROJE KATEGORİ : Öğrenme kazanımlarına yönelik içerik zenginleştirme
  • HEDEF KİTLE : Okul öncesi,1. Sınıf,2. Sınıf,3. Sınıf,4. Sınıf
  • PROJE SAHİBİ : İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
  • BAŞLANGIÇ TARİHİ : 1.09.2019

Çalışmanın Uygulandığı Okul

Proje Fotoğrafları





Henüz bu proje için fotoğraf eklenmemiştir.

Çalışmanın Özeti

---

Çalışmanın Amacı

Müzeler, bilim merkezleri, sanat merkezleri, tarihi ve kültürel mekanlar, kütüphaneler, doğal sit alanları, ören yerleri, ziyarete açık endüstriyel kuruluşlar ve üniversiteler gibi yerlerin okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim programlarındaki kazanımların yaparak ve yaşayarak öğrenilmesine katkı sağlanması amaçlanmaktadır.

Çalışmanın Hedefleri

Temel Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumları ile Ortaöğretim, Mesleki ve Teknik Eğitim, Din Öğretimi ve Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüklerine bağlı eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenler ve öğrenim gören öğrencilerdir.
Bu çalışmanın hedef dersleri/alanları, eğitim/öğretim programları ve kazanımları; Temel Eğitim, Ortaöğretim, Mesleki ve Teknik Eğitim, Din Öğretimi ve Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüklerine bağlı eğitim kurumlarında okutulan alanlar/dersler ile bu alanların/derslerin eğitim/öğretim programlarında yer alan konu ve kazanımlarıdır.

Yöntem

Öğretimde yöntem, teknik ve strateji kavramlarına bakıldığında ortak işlevlerinin öğrenme hedeflerini gerçekleştirmek olduğu görülür. Yöntem, hedefe ulaşmak için izlenen en kısa yol ya da bir konuyu öğretmek için seçilen düzenli yol olarak; teknik, öğretme yöntemini uygulamaya koyma biçimi olarak tanımlanabilir.
Öğretmen, öğretimi planlarken belirlediği hedeflere uygun öğretim yöntemlerini, tekniklerini ve stratejilerini seçer. Öğretmenin seçimlerinden bazıları öğretmen merkezli, bazıları öğrenci merkezlidir. Öğrenme hedeflerinin alanı (bilişsel, duyuşsal, psikomotor) ve düzeyi seçilecek stratejinin türünü belirlemede kaynaklık eder.

Yöntem Seçimini Etkileyen Faktörler
•• Konunun Özelliği
•• Öğrenen grubun özelliği
•• Öğrenen grubun büyüklüğü
•• Öğretenin yönteme yatkınlığı
•• Ayrılan süre
•• Fiziksel olanaklar
•• Mali kaynaklar
•• Öğretim sonucunda öğrenende gerçekleştirilmek istenen davranışlar.

Okul dışı öğrenme ortamlarında kullanılabilecek öğretim yöntem ve tekniklerinden bazılarını sıralayacak olursak;
1. Anlatım
2. Soru-cevap
3. Tartışma
4. Beyin Fırtınası
5. Gösteri Yöntemi
6. Örnek olay incelemesi
7. Konuşma Halkası Yöntemi
8. İstasyon Tekniği
9. Yaratıcı drama yöntem ve teknikleri

Plan

Okul Dışı Öğrenme Ortamında Öğretimin Aşamaları
1. Okul Dışı Öğrenme Ortamı Öncesi: Okul dışı öğrenme ortamından önce yapılacak çalışmalar öğretmenin gerçekleştireceği ders öncesi hazırlık basamağını oluşturur. Öğretmen, hangi ortamda dersini gerçekleştireceğini belirler ve ilgili kuruma tarihi ve süresi konusunda bilgi vererek randevu alır. Gerekli resmi izin sürecini tamamlar. Yapacağı ders için sınıfı bilgilendirir. Okul dışı öğrenme ortamını ziyaret ederek gerekli ders materyallerini hazırlar.
2. Okul Dışı Öğrenme Ortamında: Okul dışı öğrenme ortamında gerçekleştirilecek etkinlikler önceden planlanmış ancak şartlara göre uyum sağlayabilen farklı öğrenme şekillerine hitap eden, yaratıcı düşünmeye uygun olarak hazırlanmalıdır. Okul dışı öğrenme ortamındaki çalışmalarda tüm mekânın, tüm nesnelerin görülmesi şart değildir. Tek bir alana, tek bir galeriye hatta tek bir objeye odaklanarak da ders süreci planlanabilir. Ders içi kazanımı destekleyen yaratıcı drama yöntemi veya atölye çalışmaları gerçekleştirilebilir.
3. Okul Dışı Öğrenme Ortamı Sonrası: Okul dışı öğrenme ortamı sonrasında yapılan etkinlik, faaliyet değerlendirilir. Atölye çalışmalarıyla ortaya konmuş ürünler (Afiş, resim, maske vb ) sergilenebilir. Okul dışı öğrenme ortamında yapılan ders sürecinin sonuçları kompozisyon, mektup, gazete, tartışma vb uygulamalarla ortaya konur.

Çalışmanın Uygulanması

MEB tarafından yayınlanan Okul Dışı Öğrenme Ortamları Kılavuzu ile İl Milli Eğitim Müdürlüğü ARGE Birimi bünyesinde Okul Dışı Öğrenme Ortamları Ekibi ve Okul Dışı Alan/Branş Öğretmenleri Ekibi kurulmuştur. İlimizde Müzeler, bilim merkezleri, sanat merkezleri, tarihi ve kültürel mekanlar, kütüphaneler, doğal sit alanları, ören yerleri, ziyarete açık endüstriyel kuruluşlar ve üniversiteler gibi okul dışı öğrenim yapılacak mekânlar tespit edilmiştir. Okul Dışı Öğrenme Ortamı olarak tespit edilen mekanlar ziyaret edilmiş ve ders içi kazanımlarla ilişkilendirilerek OKULUM BURSA kitabı hazırlanmıştır.

 

Proje Kapsamında Hazırlanan Kitaplara Ulaşmak İçin Buraya Tıklayınız!.

Dokümanlar

Proje Etkinlikleri





Henüz bu proje için etkinlik eklenmemiştir.


BURBİS
Eğitim Bilişim Ağı
TEGM Materyal
2023 EĞİTİM VİZYONU
okullaribirlikteacacagiz
uzaktanegitim
Fatih Projesi
İYEP