BURSA İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İZNİKLİ ÖĞRENCİLERDEN KALEM KALESİ İZNİKÇE ÖYKÜLER

İZNİKLİ ÖĞRENCİLERDEN KALEM KALESİ İZNİKÇE ÖYKÜLER

İl Milli Eğitim Müdürü Sabahattin Dülger, İznik Şehit Sedat Pelit Anadolu Lisesi Öykü Atölyesi Öğrencilerini ve Okul Müdürünü makamında kabul etti.

İznik Şehit Sedat Pelit Anadolu Lisesi Öykü Atölyesi öğrencileri 1 yıl süren hummalı bir çalışmanın ardından yayımladıkları "Kalem Kalesi İznikçe Öyküler" adını verdikleri öykü kitabını Dülger'e hediye etti. Ziyarette İznik İlçe Milli Eğiti Müdürü Muhammet Asil, Okul Müdürü Nurkan Oral, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Cihangir Gültepe ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Coşkun Yıldız da yer aldı.

Öğrencilerin bir araya gelerek ekip çalışmasıyla edebi bir eser ortaya çıkarmasının son derece kıymetli olduğunu ve böylesine güzel bir çalışmaya imza atmalarından duyduğu memnuniyeti ifade eden Dülger, "Güzel bir söz var 'Hamdım, piştim, yandım' şeklinde. Bu sizin yanma sürecinizin başladığı, hamlığı en güzel hissettiğiniz andır. İnanıyorum ki, Türkiye'de birçok gence ve yüreğe dokunacak hayalleriniz ortaya çıkmaya başladı. Necip Fazıl Kısakürek'in bir anekdotu aklıma geldi onu sizlerle paylaşmak isterim. Pratik zekâsı çok güçlü bir şairimiz olan Necip Fazıl bir gün bulunduğu grupta arkadaşlarına şu soruyu sormuş. Cahilin mi bilmediği fazladır? Âlimin mi bilmediği daha fazladır? Orada bulunanlar tereddüt edince demiş ki, âlim olanın bilmediği daha fazladır. Eline aldığı bir kâğıda bir örnekleme yapmış ve bir daire çizip tam ortasına da bir nokta koymuş. Demiş ki, daire âlimin bilgisi nokta da cahilin bilgisi, hangisinin çevresi daha geniş? Deyince bakmışlar ve dairenin çevresi daha geniştir cevabını vermişler. Necip Fazıl da demiş ki, "O âlimin bilmediğidir. Çünkü bilim uçsuz bucaksız sonu olmayan bir hazinedir. O yüzden bugün attığınız bu adım, önemli bir adım. Emeği geçen öğretmenlerimizi ve öğrencilerimizi tebrik ediyor, İlçe Milli Eğitim Müdürümüze de teşekkür ediyorum" dedi.

Dülger: Yaşamın sinir uçlarına dokundular 

Hayal etmenin, yaşamın sinir uçlarına dokunan önemli bir gücü olduğunu ifade eden Dülger, " Öğrencilerimiz ortaya koyduğunu bu eserde hayalleriyle yaşamın sinir uçlarına dokundular. Öğrencilerimizin bundan sonra da hayal etmeye ve yazmaya devam etmesini arzu ediyorum." dedi.  

Kitabın hazırlık süreciyle ilgili bilgi veren Öykü Atölyesi Danışman Öğretmeni Cihangir Gültepe, Kalem Kalesi'nin "İznik'i İznik'e İznikçe" anlatma fikrinden doğduğunu, bir yıl önce 22 öğrenciyle çıktıkları yolun sonunda ortaya çıkan öykülerin bütün hünerinin "samimiyeti ve gerçekçiliği" olduğunu söyledi. 

Okul Müdürü Nurkan Oral, "Usta öykücü Haldun Taner'in İznikli Leylek adlı tek öyküsünü saymazsak İznik'i edebi bakış açısıyla ele alan ve bu alanda bir ilk olma özelliğini taşıyan "Kalem Kalesi İznikçe Öyküler"deki 22 öyküye İznik'imizin sokak, cadde, çarşı, mahalle, köy, kahvehane ve mezarlığı ev sahipliği yapmakta. Öyküler İznik'imizin tarihi, eşsiz tabiatı, geleneklerimiz, alışkanlıklarımız, sembol şahsiyetlerimiz ve İnsanlık hallerimizle dolup taşmakta. Öğrencilerimizin ortaya çıkardığı eser hem İznik Edebiyatına hem de Türk Edebiyatına muazzam bir renk katacak" dedi.

Öğrenciler daha sonra İl Milli Eğitim müdür Yardımcısı Uygar Umut'a da kitap takdiminde bulundu.

08-01-202008-01-202008-01-202008-01-202008-01-2020

Hocahasan Mah. İlkbahar Cad. No38 Yeni Hükümet Konağı A Blok 16050 Osmangazi/BURSA - 0(224) 445 16 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.