Fotoğrafta Görüntü Oluşturma Semineri
1.Etkinliğin Amaçları
Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenlerin "Fotoğrafta Görüntü Oluşturma" konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir. Bu seminere katılan her katılımcı;
- Fotoğrafın tanımını yapar.
- Fotoğrafın işlevini açıklar.
- Fotoğrafın kullanım alanlarını açıklar.
- Fotoğraf makinesi çeşitlerini açıklar.
- SLR fotoğraf makinesi ve bileşenlerini açıklar.
- Net alan derinliği-diyafram açıklığının fotoğrafa etkilerini açıklar.
- Ortam ışığına göre doğru örtücü hızı ve diyafram açıklığı seçimini yapar.
- Farklı hız değerlerinde fotoğraf çekimi uygulamaları yapar.
- Dijital sensörün yapısı, çeşit ve boyutlarını açıklar.
- Dijital fotoğrafın depolanmasını açıklar.
- Objektif çeşit ve özelliklerini açıklar.
- Yapay ve doğal ışık kaynaklarını açıklar.
- Işık ölçüm teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Işığın geliş yönü ve yansımasını açıklar.
- Işıkölçeri (Pozometre) hakkında bilgi sahibi olur.
- Farklı ışık ortamına göre makine ayarı yapar.
- Altın oran tanımını açıklar.
- Altın oranın fotoğrafta kullanımını açıklar.
- Fotoğrafın görsel öğelerini sıralar.
- Leke, doku, form, renk kavramlarını kullanır.
- Örtücü hızı, diyafram açıklığı ve sensör hızı arasındaki bağıntıları açıklar.
- İç ve dış mekân fotoğraf çekimi tekniklerini açıklar.
- Farklı objektiflerle çekim yapar.
- Görüntü işleme programını kullanarak fotoğrafların düzenlenmesini sağlar.
- Sağlıklı, güvenli ve estetik öğrenme ortamları düzenler.
- Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
- Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak etkili öğrenmeyi gerçekleştirir.
- Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun araç, gereç ve materyalleri etkin kullanır.
- Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
- Mesleki ve bireysel yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.
2.Etkinlik Gün Sayısı: Saat
Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenlerin "Fotoğrafta Görüntü Oluşturma" konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir. Bu seminere katılan her katılımcı;
- Fotoğrafın tanımını yapar.
- Fotoğrafın işlevini açıklar.
- Fotoğrafın kullanım alanlarını açıklar.
- Fotoğraf makinesi çeşitlerini açıklar.
- SLR fotoğraf makinesi ve bileşenlerini açıklar.
- Net alan derinliği-diyafram açıklığının fotoğrafa etkilerini açıklar.
- Ortam ışığına göre doğru örtücü hızı ve diyafram açıklığı seçimini yapar.
- Farklı hız değerlerinde fotoğraf çekimi uygulamaları yapar.
- Dijital sensörün yapısı, çeşit ve boyutlarını açıklar.
- Dijital fotoğrafın depolanmasını açıklar.
- Objektif çeşit ve özelliklerini açıklar.
- Yapay ve doğal ışık kaynaklarını açıklar.
- Işık ölçüm teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Işığın geliş yönü ve yansımasını açıklar.
- Işıkölçeri (Pozometre) hakkında bilgi sahibi olur.
- Farklı ışık ortamına göre makine ayarı yapar.
- Altın oran tanımını açıklar.
- Altın oranın fotoğrafta kullanımını açıklar.
- Fotoğrafın görsel öğelerini sıralar.
- Leke, doku, form, renk kavramlarını kullanır.
- Örtücü hızı, diyafram açıklığı ve sensör hızı arasındaki bağıntıları açıklar.
- İç ve dış mekân fotoğraf çekimi tekniklerini açıklar.
- Farklı objektiflerle çekim yapar.
- Görüntü işleme programını kullanarak fotoğrafların düzenlenmesini sağlar.
- Sağlıklı, güvenli ve estetik öğrenme ortamları düzenler.
- Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
- Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak etkili öğrenmeyi gerçekleştirir.
- Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun araç, gereç ve materyalleri etkin kullanır.
- Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
- Mesleki ve bireysel yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.
3.Etkinliğin Hedef Kitlesi
4.Açıklamalar
Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda görev yapan öğretmen ve yöneticiler.
5.Etkinliğin İçeriği
- Eğitim görevlisi olarak; "Fotoğrafçılık" konusunda akademik çalışmalar yapmış akademisyenler, "Grafik ve Fotoğraf" alanı öğretmenleri ve fotoğraf sanatçıları görevlendirilecektir.
- Kursiyer sayısı her eğitim ortamı için 20 kişiyi geçmeyecektir.
- Eğitim, mahalli eğitim olarak verilecektir.
- Eğitim, internet bağlantılı bilgisayar, projeksiyon cihazı olan sınıf ortamında gerçekleştirilecektir.
- Eğitim ortamı kursiyerlerin etkin iletişim kurabileceği biçimde düzenlenecektir
- Kursiyer sayısı dikkate alınarak ortamda gerekli ışık ve ses düzeni sağlanacaktır.
6.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri
Konular | Süre (Saat) |
Fotoğrafın Tanımı ve Fotoğraf İşlevi
|
3 |
Fotoğraf Makinesi Çeşitleri
|
3
|
Fotoğrafta Eşdeğerlik Yasası
|
3 |
Uygulama Etkinliği 1- Makinemde Doğru Değerleri Tespit Etme | 4 |
Objektif
|
3 |
Işık Kaynakları
| 3 |
Fotoğrafta Kompozisyon Öğeleri Altın Oran Açık-kapalı Kompozisyon Aktif-Pasif Kompozisyon Kompozisyonda Denge ve Simetri Kompozisyonda Leke |
3 |
Uygulama Etkinliği-2
|
4 |
Fotoğraf Düzenleme
|
4 |
Toplam | 30 |
7.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri
- Eğitim faaliyeti yüz yüze eğitim yaklaşımıyla yapılacaktır.
- Programın hedeflerine ulaşmak için; uygulamalı, aktif öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılacaktır.
- Kursiyerlere eğitim ile ilgili ders notları ve videolar elektronik ortamda verilecektir.