Share

D-AOBM Tamamlayıcı Cilt Eğitimi Kursu

1.Etkinliğin Amaçları

     Bu faaliyet, Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan İngilizce öğretmenlerinin öğretim, öğrenme ve ölçme-değerlendirme süreçlerini, hâlihazırda İngilizce öğretim programlarında uygulanmakta olan Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni (D-AOBM)'nin güncel versiyonu olan Tamamlayıcı Cilt'e göre şekillendirmelerine yardımcı olmak ve bu doğrultuda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir. Uygulama temelli gerçekleştirilecek olan bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;

  • D-AOBM Tamamlayıcı Cilt'in ne olduğunu ve işlevini bilir,
  • Güncellemeler, değişiklikler ve eklemeler içeren D-AOBM Tamamlayıcı Cilt'e hâkim olur,
  • D-AOBM Tamamlayıcı Cilt düzeylerini ve bu düzeylere uygun dil yeterliklerini bilir, Dil yeterlilik seviyelerinin arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları anlar,
  • D-AOBM Tamamlayıcı Cilt'in betimleyici ve eğitim ilkelerini analiz eder,
  • D-AOBM Tamamlayıcı Cilt düzeylerine göre öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve eğitim öğretim etkinlikleri gerçekleştirir,
  • Tüm eğitim materyallerini D-AOBM Tamamlayıcı Cilt eğitim ilkelerine uygun biçimde kullanır,
  • D-AOBM Tamamlayıcı Cilt betimlemelerine uygun ölçme araçları ve performans değerlendirme ölçekleri geliştirebilir, 
  • D-AOBM Tamamlayıcı Cilt betimlemelerine uygun öz-değerlendirme tanımlamaları geliştirebilir, öğretme ve öğrenme gelişimi için öz-değerlendirme örgülerini kullanır,
  • Üretken beceri değerlendirmesine fonoloji, dilbilgisi ve kelime bilgisini entegre edebilir,
  • D-AOBM Tamamlayıcı Cilt ve dokümanlarını meslek yaşamında etkili bir biçimde kullanır,
  • D-AOBM Tamamlayıcı Cilt kullanımında meslektaşlarıyla yardımlaşır, işbirliği yapar, bilgi ve deneyimlerini paylaşır kendisini geliştirir.
  • İyi uygulamaları yayma ve şelale eğitim modelini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.

2.Etkinlik Gün Sayısı: Saat

     Bu faaliyet, Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan İngilizce öğretmenlerinin öğretim, öğrenme ve ölçme-değerlendirme süreçlerini, hâlihazırda İngilizce öğretim programlarında uygulanmakta olan Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni (D-AOBM)'nin güncel versiyonu olan Tamamlayıcı Cilt'e göre şekillendirmelerine yardımcı olmak ve bu doğrultuda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir. Uygulama temelli gerçekleştirilecek olan bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;

  • D-AOBM Tamamlayıcı Cilt'in ne olduğunu ve işlevini bilir,
  • Güncellemeler, değişiklikler ve eklemeler içeren D-AOBM Tamamlayıcı Cilt'e hâkim olur,
  • D-AOBM Tamamlayıcı Cilt düzeylerini ve bu düzeylere uygun dil yeterliklerini bilir, Dil yeterlilik seviyelerinin arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları anlar,
  • D-AOBM Tamamlayıcı Cilt'in betimleyici ve eğitim ilkelerini analiz eder,
  • D-AOBM Tamamlayıcı Cilt düzeylerine göre öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve eğitim öğretim etkinlikleri gerçekleştirir,
  • Tüm eğitim materyallerini D-AOBM Tamamlayıcı Cilt eğitim ilkelerine uygun biçimde kullanır,
  • D-AOBM Tamamlayıcı Cilt betimlemelerine uygun ölçme araçları ve performans değerlendirme ölçekleri geliştirebilir, 
  • D-AOBM Tamamlayıcı Cilt betimlemelerine uygun öz-değerlendirme tanımlamaları geliştirebilir, öğretme ve öğrenme gelişimi için öz-değerlendirme örgülerini kullanır,
  • Üretken beceri değerlendirmesine fonoloji, dilbilgisi ve kelime bilgisini entegre edebilir,
  • D-AOBM Tamamlayıcı Cilt ve dokümanlarını meslek yaşamında etkili bir biçimde kullanır,
  • D-AOBM Tamamlayıcı Cilt kullanımında meslektaşlarıyla yardımlaşır, işbirliği yapar, bilgi ve deneyimlerini paylaşır kendisini geliştirir.
  • İyi uygulamaları yayma ve şelale eğitim modelini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.

3.Etkinliğin Hedef Kitlesi

4.Açıklamalar

       Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan İngilizce öğretmenleri.

5.Etkinliğin İçeriği

  • Eğitim görevlisi olarak alanında/konusunda uzman akademisyen ya da bu alanda/konuda hizmet içi eğitimler veren öğretmenler görev alacaktır.
  • Katılımcı sayısı dikkate alınarak eğitim ortamında ve eğitimin yapıldığı kurumun tüm alanlarında hijyen ve sosyal mesafe sağlamaya ilişkin gerekli önlemler alınacaktır.
  • Kursiyer sayısı dikkate alınarak ortamda gerekli ışık ve ses düzeni sağlanacaktır.
  • Eğitim içerikleri uygun materyallerle desteklenecektir.
  • Faaliyet merkezî/mahalli olarak düzenlenecektir.

6.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri

KonularSüre/Saat

D-AOBM  Genel Bakış

  • D-AOBM'nin temelleri, temel kavramlar ve uygulamalar
  • D-AOBM Tamamlayıcı Cilt 2020 Tamamlayıcı Cilt güncellemeler, değişiklikler ve eklemeler
  • NILE D-AOBM Tamamlayıcı Cilt Filtreleme Aracının tanıtılması ve kurs planlama ve değerlendirme geliştirmede kullanımı
4

Konuşma Becerisi 

  • D-AOBM'ye göre konuşma becerisine yönelik kazanımların/öğrenme çıktılarının planlanması ve değerlendirilmesi
  • D-AOBM'ye göre konuşma becerisi için görev dizayn edilmesi ve değerlendirilmesi
  • D-AOBM ile konuşma değerlendirme kriterlerinin tasarlanması
  • D-AOBM ile konuşmanın öznel değerlendirmesinin standart hale getirilmesi
  • D-AOBM ile konuşma becerisine yönelik özdeğerlendirme kriterlerinin tasarlanması
  • Öğrenciler arasında öz değerlendirme ve hedef belirleme özerkliği geliştirmek için D-AOBM Konuşma betimleyicilerinin kullanılması
4

Yazma Becerisi 

  • D-AOBM'ye göre yazma becerisine yönelik kazanımların/öğrenme çıktılarının planlanması ve değerlendirilmesi
  • D-AOBM'ye göre yazma becerisi için görev dizayn edilmesi ve değerlendirilmesi
  • D-AOBM ile yazma değerlendirme kriterlerinin tasarlanması
  • D-AOBM ile yazmanın öznel değerlendirmesinin standart hale getirilmesi
  • D-AOBM ile yazma becerisine yönelik özdeğerlendirme kriterlerinin tasarlanması
  • Öğrenciler arasında öz değerlendirme ve hedef belirleme özerkliği geliştirmek için D-AOBM Yazma betimleyicilerinin kullanılması
4

Okuma Becerisi 

  • D-AOBM'ye göre okuma becerisine yönelik kazanımların/öğrenme çıktılarının planlanması ve değerlendirilmesi
  • D-AOBM'ye göre okuma görevlerinin ve maddelerinin tasarlanması ve değerlendirilmesi
  • D-AOBM'yi kullanarak okuma görev ve maddelerinin zorluk seviyesinin tespit edilmesi
4

Dinleme Becerisi 

  • D-AOBM'ye göre dinleme becerisine yönelik kazanımların/öğrenme çıktılarının planlanması ve değerlendirilmesi
  • D-AOBM'ye göre dinleme görevlerinin ve maddelerinin tasarlanması ve değerlendirilmesi
  • D-AOBM'yi kullanarak dinleme görev ve maddelerinin zorluk seviyesinin tespit edilmesi
4

Dilbilgisi, Kelime Bilgisi ve Arabulucuk Becerisi 

  • D-AOBM'deki dilbilgisi ve kelime bilgisi yaklaşımları
  • Üretken beceri değerlendirmesine fonoloji, dilbilgisi ve kelime bilgisinin dahil edilmesi
  • Dil testlerini öğretimle uyumlu hale getirmek için entegre beceri değerlendirmesinin yapılması
  • Arabuluculuk ve diğer D-AOBM ölçeklerinin dil eğitimine dahil edilmesi
3
Ölçme ve Değerlendirme4
Toplam27

7.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri

  • Programın hedeflerine ulaşmak için; aktif öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılacaktır.
  • Katılımcılara eğitim ile ilgili ders notları yazılı dokümanlar halinde ve dijital olarak verilecektir.