Share

Çocuklar İçin Felsefe - P4C Uygulayıcı Eğitimi Kursu

1.Etkinliğin Amaçları

Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin "Çocuklar İçin Felsefe-P4C" konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir. Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;

  • P4C'nin dayandığı temellerini açıklar.
  • P4C'nin tarihçesini açıklar.
  • Dünyadaki diğer uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
  • P4C alanında bilimsel araştırma sonuçları hakkında bilgi sahibi olur.
  • P4C oturumlarını yönetme tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
  • P4C oturumu tasarımı yapar.
  • İçerik geliştirme ve ders planlama becerisi kazanır.
  • P4C yöntemini felsefe dışındaki derslerde uygulama becerisi kazanır.
  • P4C ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanır.
  • P4C'yi sınıfta uygulama becerisi kazanır.
  • Felsefenin temel problemlerini açıklayarak felsefi düşünme becerisi kazanır.
  • Üst düzey düşünme becerilerine uygun sorular oluşturur.
  • Her ders için kavramsal sorular oluşturma becerisi kazanır.
  • Eleştirel düşünme kavramlarını kullanır.
  • Eleştirel düşünmenin amaçlarını açıklar.
  • Eleştirel düşünme çeşitleriyle eleştirel olmayan düşünme çeşitleri arasındaki farklılıkları açıklar.
  • Eleştirel düşünmenin ilkelerini sıralar.
  • Yaratıcı düşünme kavramını kullanır.
  • Yaratıcı düşünmenin özellikleri açıklar.
  • Yaratıcı düşünmeyi artırıcı soru örnekleri oluşturur.
  • Öze dönük (yansıtıcı) düşünme kavramını kullanır.
  • Öze dönük (yansıtıcı) düşünmenin özellik açıklar.
  • Öze dönük (yansıtıcı) düşünmeye dair soru örnekleri oluşturur.
  • Özenli düşünme kavramını kullanır.
  • Özenli düşünmenin yararlarını açıklar.

.

  • 21. yy. becerileri ile P4C kazanımları arasındaki ilişkiyi açıklar.
  • Farklı yaş gruplarının gelişim özellikleri ile öğrenme arasındaki ilişkiyi örneklerle açıklar.
  • Drama tekniklerini P4C'de kullanma becerisi kazanır.
  • Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özelliklerine ilişkin bilgisini öğretim süreçleri ile ilişkilendirir.
  • Sağlıklı güvenli ve estetik öğrenme ortamları düzenler.
  • Öğrencilerle etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları düzenler.
  • Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.Öğrencilerin kişisel gelişimini ve geleceğini planlamalarında rehberlik eder.
  • Kişisel ne mesleki yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.

2.Etkinlik Gün Sayısı: Saat

Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin "Çocuklar İçin Felsefe-P4C" konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir. Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;

  • P4C'nin dayandığı temellerini açıklar.
  • P4C'nin tarihçesini açıklar.
  • Dünyadaki diğer uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
  • P4C alanında bilimsel araştırma sonuçları hakkında bilgi sahibi olur.
  • P4C oturumlarını yönetme tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
  • P4C oturumu tasarımı yapar.
  • İçerik geliştirme ve ders planlama becerisi kazanır.
  • P4C yöntemini felsefe dışındaki derslerde uygulama becerisi kazanır.
  • P4C ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanır.
  • P4C'yi sınıfta uygulama becerisi kazanır.
  • Felsefenin temel problemlerini açıklayarak felsefi düşünme becerisi kazanır.
  • Üst düzey düşünme becerilerine uygun sorular oluşturur.
  • Her ders için kavramsal sorular oluşturma becerisi kazanır.
  • Eleştirel düşünme kavramlarını kullanır.
  • Eleştirel düşünmenin amaçlarını açıklar.
  • Eleştirel düşünme çeşitleriyle eleştirel olmayan düşünme çeşitleri arasındaki farklılıkları açıklar.
  • Eleştirel düşünmenin ilkelerini sıralar.
  • Yaratıcı düşünme kavramını kullanır.
  • Yaratıcı düşünmenin özellikleri açıklar.
  • Yaratıcı düşünmeyi artırıcı soru örnekleri oluşturur.
  • Öze dönük (yansıtıcı) düşünme kavramını kullanır.
  • Öze dönük (yansıtıcı) düşünmenin özellik açıklar.
  • Öze dönük (yansıtıcı) düşünmeye dair soru örnekleri oluşturur.
  • Özenli düşünme kavramını kullanır.
  • Özenli düşünmenin yararlarını açıklar.

.

  • 21. yy. becerileri ile P4C kazanımları arasındaki ilişkiyi açıklar.
  • Farklı yaş gruplarının gelişim özellikleri ile öğrenme arasındaki ilişkiyi örneklerle açıklar.
  • Drama tekniklerini P4C'de kullanma becerisi kazanır.
  • Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özelliklerine ilişkin bilgisini öğretim süreçleri ile ilişkilendirir.
  • Sağlıklı güvenli ve estetik öğrenme ortamları düzenler.
  • Öğrencilerle etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları düzenler.
  • Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.Öğrencilerin kişisel gelişimini ve geleceğini planlamalarında rehberlik eder.
  • Kişisel ne mesleki yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.

3.Etkinliğin Hedef Kitlesi

4.Açıklamalar

Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenler

5.Etkinliğin İçeriği

  • Eğitim görevlisi olarak "Çocuklar İçin Felsefe-P4C" konusunda uzman akademisyen  ya da bu konuda hizmetiçi eğitimler veren öğretmen/rehber öğretmenler görevlendirilecektir.
  • Eğitim ortamı katılımcıların etkin iletişim kurabileceği biçimde düzenlenecektir. 
  • Eğitim, internet bağlantılı bilgisayar ve projeksiyon cihazı ya da etkileşimli tahta olan eğitim ortamında gerçekleştirilecektir. 
  • Eğitim içerikleri uygun materyallerle desteklenecektir. 
  • Eğitim merkezi/mahalli olarak düzenlenecektir.
  • Katılımcı sayısı dikkate alınarak ortamda gerekli ışık ve ses düzeni sağlanacaktır.
  • Katılımcı sayısı her eğitim ortamı için 16 kişiyi geçmeyecek şekilde oluşturulacaktır.

6.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri

Konuların Dağılım Tablosu

 

Konular

Süre

(Saat)

   Çocuklar İçin Felsefe - P4C 

Tanımı,

Tarihçesi,

P4C ile İlgili Yapılmış Uluslararası Bilimsel Çalışmalar ve Sonuçları,

Neden P4C?

2

Felsefenin Hayatımızdaki İşlevi

Felsefe Disiplinlerine Dair Soru Örnekleri

 

2

Soru Türleri

Sokratik Sorgulama

Soru Kadranı 

1
Örnek P4C Uygulaması 11

           Gelişim Psikolojisi ve Öğrenme 

 

2

            P4C Uygulama Aşamaları

   

 

1
            Örnek P4C Uygulaması 21

          Üst Düzey Düşünme Becerileri

  • Öze dönük (yansıtıcı) düşünme becerisi
  • Öze dönük (yansıtıcı) düşünme nedir?
  • Öze dönük (yansıtıcı) düşünmenin özellik ve yararları
  • Öze dönük (yansıtıcı)düşünmeye dair soru örnekleri
1

Eleştirel Düşünme Becerisi

  • Eleştirel düşünme nedir?
  • Eleştirel düşünmenin amaçları, özellikleri ve yararları
  • Eleştirel düşünme çeşitleriyle eleştirel olmayan düşünme çeşitleri arasındaki farklılıklar 
  • Eleştirel düşünmenin ilkeleri
  • Eleştirel düşünme becerileri gelişmiş bireylerin özellikleri 
    • Yaratıcı düşünme nedir?

 

4
Örnek P4C uygulaması 31

Yaratıcı Düşünme Becerisi 

  • Yaratıcı düşünmenin özellikleri ve yararları
  • Yaratıcı düşünmeyi artırıcı soru örnekleri

 

2
Örnek P4C uygulaması 41

 

Özenli Düşünme Becerisi

  • Özenli düşünme nedir?
  • Özenli düşünmenin ve empatinin özellikleri ve yararları.
  • Özenli düşünme için gerekli olan ortamın özellikleri.
3

 

              21. yy. Becerileri ile P4C Kazanımları Arasındaki İlişki

  • 2023 Eğitim Vizyonu ve P4C

     

     

 

1
P4C ve Değerler Eğitimi1
        Örnek P4C Uygulaması 51

        Sınıf içi Isınma Etkinlikleri ve Drama Tekniği Örnekleri

       

 

2
Örnek Ders Tasarımı Hazırlama ve Uygulama2
Ölçme ve Değerlendirme       1
         Toplam 30

 

7.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri

  • Programın hedeflerine ulaşmak için, aktif öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır. 
  • Katılımcılara eğitim ile ilgili ders notları elektronik ortamda verilecektir.