Çocuklar İçin Felsefe - P4C Uygulayıcı Eğitimi Kursu
1.Etkinliğin Amaçları
Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin "Çocuklar İçin Felsefe-P4C" konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir. Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;
- P4C'nin dayandığı temellerini açıklar.
- P4C'nin tarihçesini açıklar.
- Dünyadaki diğer uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
- P4C alanında bilimsel araştırma sonuçları hakkında bilgi sahibi olur.
- P4C oturumlarını yönetme tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
- P4C oturumu tasarımı yapar.
- İçerik geliştirme ve ders planlama becerisi kazanır.
- P4C yöntemini felsefe dışındaki derslerde uygulama becerisi kazanır.
- P4C ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanır.
- P4C'yi sınıfta uygulama becerisi kazanır.
- Felsefenin temel problemlerini açıklayarak felsefi düşünme becerisi kazanır.
- Üst düzey düşünme becerilerine uygun sorular oluşturur.
- Her ders için kavramsal sorular oluşturma becerisi kazanır.
- Eleştirel düşünme kavramlarını kullanır.
- Eleştirel düşünmenin amaçlarını açıklar.
- Eleştirel düşünme çeşitleriyle eleştirel olmayan düşünme çeşitleri arasındaki farklılıkları açıklar.
- Eleştirel düşünmenin ilkelerini sıralar.
- Yaratıcı düşünme kavramını kullanır.
- Yaratıcı düşünmenin özellikleri açıklar.
- Yaratıcı düşünmeyi artırıcı soru örnekleri oluşturur.
- Öze dönük (yansıtıcı) düşünme kavramını kullanır.
- Öze dönük (yansıtıcı) düşünmenin özellik açıklar.
- Öze dönük (yansıtıcı) düşünmeye dair soru örnekleri oluşturur.
- Özenli düşünme kavramını kullanır.
- Özenli düşünmenin yararlarını açıklar.
.
- 21. yy. becerileri ile P4C kazanımları arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Farklı yaş gruplarının gelişim özellikleri ile öğrenme arasındaki ilişkiyi örneklerle açıklar.
- Drama tekniklerini P4C'de kullanma becerisi kazanır.
- Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özelliklerine ilişkin bilgisini öğretim süreçleri ile ilişkilendirir.
- Sağlıklı güvenli ve estetik öğrenme ortamları düzenler.
- Öğrencilerle etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları düzenler.
- Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.Öğrencilerin kişisel gelişimini ve geleceğini planlamalarında rehberlik eder.
- Kişisel ne mesleki yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.
2.Etkinlik Gün Sayısı: Saat
Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin "Çocuklar İçin Felsefe-P4C" konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir. Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;
- P4C'nin dayandığı temellerini açıklar.
- P4C'nin tarihçesini açıklar.
- Dünyadaki diğer uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
- P4C alanında bilimsel araştırma sonuçları hakkında bilgi sahibi olur.
- P4C oturumlarını yönetme tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
- P4C oturumu tasarımı yapar.
- İçerik geliştirme ve ders planlama becerisi kazanır.
- P4C yöntemini felsefe dışındaki derslerde uygulama becerisi kazanır.
- P4C ölçme ve değerlendirme araçlarını kullanır.
- P4C'yi sınıfta uygulama becerisi kazanır.
- Felsefenin temel problemlerini açıklayarak felsefi düşünme becerisi kazanır.
- Üst düzey düşünme becerilerine uygun sorular oluşturur.
- Her ders için kavramsal sorular oluşturma becerisi kazanır.
- Eleştirel düşünme kavramlarını kullanır.
- Eleştirel düşünmenin amaçlarını açıklar.
- Eleştirel düşünme çeşitleriyle eleştirel olmayan düşünme çeşitleri arasındaki farklılıkları açıklar.
- Eleştirel düşünmenin ilkelerini sıralar.
- Yaratıcı düşünme kavramını kullanır.
- Yaratıcı düşünmenin özellikleri açıklar.
- Yaratıcı düşünmeyi artırıcı soru örnekleri oluşturur.
- Öze dönük (yansıtıcı) düşünme kavramını kullanır.
- Öze dönük (yansıtıcı) düşünmenin özellik açıklar.
- Öze dönük (yansıtıcı) düşünmeye dair soru örnekleri oluşturur.
- Özenli düşünme kavramını kullanır.
- Özenli düşünmenin yararlarını açıklar.
.
- 21. yy. becerileri ile P4C kazanımları arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Farklı yaş gruplarının gelişim özellikleri ile öğrenme arasındaki ilişkiyi örneklerle açıklar.
- Drama tekniklerini P4C'de kullanma becerisi kazanır.
- Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özelliklerine ilişkin bilgisini öğretim süreçleri ile ilişkilendirir.
- Sağlıklı güvenli ve estetik öğrenme ortamları düzenler.
- Öğrencilerle etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları düzenler.
- Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.Öğrencilerin kişisel gelişimini ve geleceğini planlamalarında rehberlik eder.
- Kişisel ne mesleki yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.
3.Etkinliğin Hedef Kitlesi
4.Açıklamalar
Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenler
5.Etkinliğin İçeriği
- Eğitim görevlisi olarak "Çocuklar İçin Felsefe-P4C" konusunda uzman akademisyen ya da bu konuda hizmetiçi eğitimler veren öğretmen/rehber öğretmenler görevlendirilecektir.
- Eğitim ortamı katılımcıların etkin iletişim kurabileceği biçimde düzenlenecektir.
- Eğitim, internet bağlantılı bilgisayar ve projeksiyon cihazı ya da etkileşimli tahta olan eğitim ortamında gerçekleştirilecektir.
- Eğitim içerikleri uygun materyallerle desteklenecektir.
- Eğitim merkezi/mahalli olarak düzenlenecektir.
- Katılımcı sayısı dikkate alınarak ortamda gerekli ışık ve ses düzeni sağlanacaktır.
- Katılımcı sayısı her eğitim ortamı için 16 kişiyi geçmeyecek şekilde oluşturulacaktır.
6.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri
Konuların Dağılım Tablosu
Konular | Süre (Saat) |
Çocuklar İçin Felsefe - P4C Tanımı, Tarihçesi, P4C ile İlgili Yapılmış Uluslararası Bilimsel Çalışmalar ve Sonuçları, Neden P4C? | 2 |
Felsefenin Hayatımızdaki İşlevi Felsefe Disiplinlerine Dair Soru Örnekleri
| 2 |
Soru Türleri Sokratik Sorgulama Soru Kadranı | 1 |
Örnek P4C Uygulaması 1 | 1 |
Gelişim Psikolojisi ve Öğrenme
| 2 |
P4C Uygulama Aşamaları
| 1 |
Örnek P4C Uygulaması 2 | 1 |
Üst Düzey Düşünme Becerileri
| 1 |
Eleştirel Düşünme Becerisi
| 4 |
Örnek P4C uygulaması 3 | 1 |
Yaratıcı Düşünme Becerisi
| 2 |
Örnek P4C uygulaması 4 | 1 |
Özenli Düşünme Becerisi
| 3 |
21. yy. Becerileri ile P4C Kazanımları Arasındaki İlişki
| 1 |
P4C ve Değerler Eğitimi | 1 |
Örnek P4C Uygulaması 5 | 1 |
Sınıf içi Isınma Etkinlikleri ve Drama Tekniği Örnekleri
| 2 |
Örnek Ders Tasarımı Hazırlama ve Uygulama | 2 |
Ölçme ve Değerlendirme | 1 |
Toplam | 30 |
7.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri
- Programın hedeflerine ulaşmak için, aktif öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır.
- Katılımcılara eğitim ile ilgili ders notları elektronik ortamda verilecektir.