Öğretmenlik Mesleğine Giriş ve Öğretmenlik Uygulaması Kursu (Formasyon)
1.Etkinliğin Amaçları
Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;
- Eğitimin temel kavramlarını bilir.
- Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisini açıklar.
- Eğitimin tarihsel süreç içerisindeki gelişimini açıklar.
- Eğitim uygulamalarını etkileyen felsefi görüşleri bilir.
- Bilimsel düşünce ve araştırmanın temel özelliklerini bilir ve uygular.
- Öğrenme ve öğretme süreci ile ilgili temel ilkeleri açıklar.
2.Etkinlik Gün Sayısı: Saat
Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;
- Eğitimin temel kavramlarını bilir.
- Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisini açıklar.
- Eğitimin tarihsel süreç içerisindeki gelişimini açıklar.
- Eğitim uygulamalarını etkileyen felsefi görüşleri bilir.
- Bilimsel düşünce ve araştırmanın temel özelliklerini bilir ve uygular.
- Öğrenme ve öğretme süreci ile ilgili temel ilkeleri açıklar.
3.Etkinliğin Hedef Kitlesi
4.Açıklamalar
Bakanlığımıza bağlı kurum/okullarda görevli öğretmenler
5.Etkinliğin İçeriği
- Bu etkinlik; öğretmenlerin "Öğretmenlik Mesleğine Giriş ve Öğretmenlik Uygulaması" konusunda bilgi ve becerilerini arttırma amacıyla düzenlenmiştir.
- Eğitim görevlisi olarak; "Öğretmenlik Mesleğine Giriş ve Öğretmenlik Uygulaması" konusunda uzman akademisyen ya da bu konuda hizmetiçi eğitimler veren uzman/öğretmenler görevlendirilecektir.
- Sınıf ortamı katılımcıların etkin iletişim kurabileceği biçimde düzenlenecektir.
- Eğitim, internet bağlantılı bilgisayar ve projeksiyon cihazı ya da etkileşimli tahtanın bulunduğu eğitim ortamında gerçekleştirilecektir. Eğitim içerikleri uygun materyallerle desteklenecektir.
- Eğitim, konferans oturma düzeninde olan eğitim ortamında yapılacaktır.
- Katılımcı sayısı dikkate alınarak ortamda gerekli ışık ve ses düzeni sağlanacaktır.
- Katılımcı sayısı her eğitim ortamı için 40 kişiyi geçmeyecek şekilde oluşturulacaktır.
- Faaliyetin başlangıcında katılımcıların hazır bulunuşluk düzeylerini ölçmek amacıyla 25 sorudan oluşan ön test, bitiminde ise 50 soruluk son test uygulanacak ve böylelikle faaliyetten elde edilen kazanımlar belirlenmiş olacaktır.
6.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri
Konuların Dağılım Tablosu
Konular |
Süre (Saat) |
Ön Test | 1 |
Eğitimle İlgi Temel Kavramlar
| 2 |
Eğitimin Yararlandığı Bilim Dalları
| 2 |
Eğitim ve Felsefe
| 2 |
Eğitim ve Bilimsel Araştırma
| 2 |
Öğretimin Temel İlkeleri
| 3 |
Türk Milli Eğitim Sistemi
| 3 |
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri ve İlkeleri
| 5 |
Sosyal Yapı ve Eğitim
| 2 |
Öğrenme Ortamı Olarak Okul
| 2 |
Eğitimde Çağdaş Gelişmeler
| 2 |
Ölçme ve Değerlendirme (Sınav) | 2 |
Toplam | 28 |
7.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri
- Programın hedeflerine ulaşmak için; aktif öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılacaktır.
- Program konuları ile ilişkili milli ve evrensel değerler konular içine kaynaştırılarak verilecektir.
- Katılımcılara eğitim ile ilgili ders notları elektronik ortamda verilecektir.