Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Öğretmenlerin Eğitimi Kursu
1.Etkinliğin Amaçları
Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;
- Katılımcıların birbirlerini tanımalarına yönelik oyun ve drama etkinlikleri düzenler.
- Okullarda/sınıflarda öğretmenlerin karşılaştığı sorunları kavrar.
- Programı ve amaçlarını tanır.
- Temel kavramları bilir.
- Yabancı uyruklu öğrencilerin Türkiye'deki durumunu bilir.
- Yabancı uyruklu bireylere eğitim sağlamanın kültürel dayanaklarını kavrar.
- Kapsayıcı eğitime giriş konusunda bilgi sahibi olur.
2.Etkinlik Gün Sayısı: Saat
Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;
- Katılımcıların birbirlerini tanımalarına yönelik oyun ve drama etkinlikleri düzenler.
- Okullarda/sınıflarda öğretmenlerin karşılaştığı sorunları kavrar.
- Programı ve amaçlarını tanır.
- Temel kavramları bilir.
- Yabancı uyruklu öğrencilerin Türkiye'deki durumunu bilir.
- Yabancı uyruklu bireylere eğitim sağlamanın kültürel dayanaklarını kavrar.
- Kapsayıcı eğitime giriş konusunda bilgi sahibi olur.
3.Etkinliğin Hedef Kitlesi
4.Açıklamalar
Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda görev yapan Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan öğretmenler.
5.Etkinliğin İçeriği
- Bu etkinlik Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan öğretmenleri "yabancı uyruklu öğrencilerin eğitimleri " konusunda bilinçlendirmek amacıyla düzenlenmiştir.
- Eğitim görevlileri olarak bu konularda donanımlı alan uzmanı akademisyenler, uzman yada eğitici eğitimi almış öğretmenler görevlendirilecektir.
- Faaliyet mahalli olarak düzenlenecektir.
- Eğitim ortamı katılımcıların etkin iletişim kurabileceği biçimde düzenlenecektir.
- Eğitim, internet bağlantılı bilgisayar ve projeksiyon cihazı ya da etkileşimli tahta olan eğitim ortamında gerçekleştirilecektir. Eğitim içerikleri uygun materyallerle desteklenecektir.
- Katılımcı sayısı dikkate alınarak ortamda gerekli ışık ve ses düzeni sağlanacaktır.
- Katılımcı sayısı her eğitim ortamı için 60 kişiyi geçmeyecek şekilde oluşturulacaktır.
- Faaliyetin başlangıcında katılımcıların hazır bulunuşluk düzeylerini ölçmek amacıyla 25 sorudan oluşan ön test, bitiminde ise 50 soruluk son test uygulanacak ve böylelikle faaliyetten elde edilen kazanımlar belirlenmiş olacaktır
6.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri
Konuların Dağılım Tablosu
Konular | Süresi |
Ön test | 1 |
Tanışma/Kaynaşma Katılımcıların birbirlerini tanımalarına yönelik oyun ve drama etkinlikleri | 1 |
Mevcut sorunlar Okullarda/sınıflarda öğretmenlerin karşılaştığı sorunların dile getirilmesi | 2 |
Programın ve amaçlarının tanıtılması | 2 |
Temel kavramlara giriş | 2 |
Yabancı uyruklu öğrencilerin Türkiye'de durumu | 2 |
Yabancı uyruklu bireylere eğitim sağlamanın kültürel dayanakları | 2 |
Kapsayıcı eğitime giriş | 2 |
Kapsayıcılık, Kapsayıcılık içeriği | 2 |
Kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler | 2 |
Kapsayıcı okul Kapsayıcı sınıf | 2 |
Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları
| 14 |
Ders Tasarlama Uygulamaları | 2 |
Alternatif Ölçme Değerlendirme Uygulamaları | 2 |
Ölçme Değerlendirme (Sınav) | 2 |
Toplam | 40 saat |
7.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri
- Programın hedeflerine ulaşmak için; aktif öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılacaktır.
- Katılımcılara eğitim ile ilgili ders notları elektronik ortamda verilecektir.