Share

Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Öğretmenlerin Eğitimi Kursu

1.Etkinliğin Amaçları

Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;

 

  • Katılımcıların birbirlerini tanımalarına yönelik oyun ve drama etkinlikleri düzenler.
  • Okullarda/sınıflarda öğretmenlerin karşılaştığı sorunları kavrar.
  • Programı ve amaçlarını tanır.
  • Temel kavramları bilir.
  • Yabancı uyruklu öğrencilerin Türkiye'deki durumunu bilir.
  • Yabancı uyruklu bireylere eğitim sağlamanın kültürel dayanaklarını kavrar.
  • Kapsayıcı eğitime giriş konusunda bilgi sahibi olur.

2.Etkinlik Gün Sayısı: Saat

Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;

 

  • Katılımcıların birbirlerini tanımalarına yönelik oyun ve drama etkinlikleri düzenler.
  • Okullarda/sınıflarda öğretmenlerin karşılaştığı sorunları kavrar.
  • Programı ve amaçlarını tanır.
  • Temel kavramları bilir.
  • Yabancı uyruklu öğrencilerin Türkiye'deki durumunu bilir.
  • Yabancı uyruklu bireylere eğitim sağlamanın kültürel dayanaklarını kavrar.
  • Kapsayıcı eğitime giriş konusunda bilgi sahibi olur.

3.Etkinliğin Hedef Kitlesi

4.Açıklamalar

Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda görev yapan Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan öğretmenler.

5.Etkinliğin İçeriği

  • Bu etkinlik  Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan  öğretmenleri "yabancı uyruklu öğrencilerin eğitimleri " konusunda bilinçlendirmek amacıyla düzenlenmiştir.
  • Eğitim görevlileri olarak  bu konularda donanımlı alan uzmanı akademisyenler, uzman yada eğitici eğitimi almış öğretmenler görevlendirilecektir.
  • Faaliyet mahalli olarak düzenlenecektir.
  • Eğitim ortamı katılımcıların etkin iletişim kurabileceği biçimde düzenlenecektir.
  • Eğitim, internet bağlantılı bilgisayar ve projeksiyon cihazı ya da etkileşimli  tahta olan eğitim ortamında gerçekleştirilecektir. Eğitim içerikleri uygun materyallerle desteklenecektir.
  • Katılımcı sayısı dikkate alınarak ortamda gerekli ışık ve ses düzeni sağlanacaktır.
  • Katılımcı sayısı her eğitim ortamı için 60 kişiyi geçmeyecek şekilde oluşturulacaktır.
  • Faaliyetin başlangıcında katılımcıların hazır bulunuşluk düzeylerini ölçmek amacıyla 25 sorudan oluşan ön test, bitiminde ise 50 soruluk son test uygulanacak ve böylelikle faaliyetten elde edilen kazanımlar belirlenmiş olacaktır

6.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri

Konuların Dağılım Tablosu

KonularSüresi
Ön test1

Tanışma/Kaynaşma

 Katılımcıların birbirlerini tanımalarına yönelik oyun ve drama etkinlikleri

1

Mevcut sorunlar

Okullarda/sınıflarda öğretmenlerin karşılaştığı sorunların dile getirilmesi

2
Programın ve amaçlarının tanıtılması2
Temel kavramlara giriş
Yabancı uyruklu öğrencilerin Türkiye'de durumu2
Yabancı uyruklu bireylere eğitim sağlamanın kültürel dayanakları2
Kapsayıcı eğitime giriş2
Kapsayıcılık, Kapsayıcılık içeriği2
Kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler 2
Kapsayıcı okul Kapsayıcı sınıf2

Kapsayıcı Eğitim Uygulamaları

  •   Etkin İletişim 
  •   Etkin iletişim ve kullanılan dil
  •   Psiko-sosyal destek
  • Öğrencileri birbirinden farklılaştıran özellikler , Öğretimi farklılaştırma
  • Öğretimi farklılaştırma örnekleri
  • Yöntem ve teknikler
  • Öğretimi Planlama
  • Ders materyallerinde kapsayıcılık ve kapsayıcı etkinliklerin seçimi
14
Ders Tasarlama Uygulamaları2
Alternatif Ölçme Değerlendirme Uygulamaları2
Ölçme Değerlendirme (Sınav)2
Toplam40 saat

 

7.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri

  • Programın hedeflerine ulaşmak için; aktif öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılacaktır. 
  • Katılımcılara eğitim ile ilgili ders notları elektronik ortamda verilecektir.