Share

Öğretmenlik Uygulaması Danışmanlığı Eğitimi Kursu

1.Etkinliğin Amaçları

Bu hizmet içi eğitimin amacı; 

1. Uygulama öğretmenlerinin uygulama öğrencilerine etkili danışmanlık hizmeti verebilmelerine yardımcı olmak,

2. Gözlem, Geribildirim ve Görüşme Teknikleri ile ilgili bilgi vermek,

3. MEB'de görev alacak uygulama öğrencilerinin kaliteli ve donanımlı bir şekilde yetiştirilebilmelerini sağlamaya yardımcı olmak, 

4. Uygulama öğrencilerine daha sistemli ve çok yönlü dönüt vermeyi temel alan «Klinik Danışmanlık Modelini» tanıtmaktır. Bu kursu başarı ile tamamlayan kursiyer:                             

  • Klinik Danışmanlık Modelini açıklar.
  • Klinik Danışmanlık Modelinin aşamalarını uygular.
  • Araştırmacı Öğretmen Modelini açıklar.
  • Gözlem ve veri toplama tekniklerini kullanır.
  • Objektif gözlem yapma ve veri toplamanın KDM'deki önemini açıklar.
  • Etkin geribildirim verebilmek için uygun teknikleri seçer.
  • Etkin geribildirim verebilmek için uygun teknikleri kullanır.
  • Eylem araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
  • Ön ve Son görüşme tekniklerini kullanır.
  • Öğrenimde yansıtma modelini açıklar.
  • Öğrenimde yansıtma modelini uygular.
  • Uygulama Öğretmenlerinin kullanacağı ders gözlem formunu kullanır.
  • Öğretim sürecini planlarken milli ve manevi değerleri dikkate alır.
  • Öğrencilerin öğrenıne süreçlerine aktif katılımlarını sağlar.
  • Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
  • Mesleki etik ilkelere uyarak mesleki bağlılık ve saygınlığını korur.

2.Etkinlik Gün Sayısı: Saat

Bu hizmet içi eğitimin amacı; 

1. Uygulama öğretmenlerinin uygulama öğrencilerine etkili danışmanlık hizmeti verebilmelerine yardımcı olmak,

2. Gözlem, Geribildirim ve Görüşme Teknikleri ile ilgili bilgi vermek,

3. MEB'de görev alacak uygulama öğrencilerinin kaliteli ve donanımlı bir şekilde yetiştirilebilmelerini sağlamaya yardımcı olmak, 

4. Uygulama öğrencilerine daha sistemli ve çok yönlü dönüt vermeyi temel alan «Klinik Danışmanlık Modelini» tanıtmaktır. Bu kursu başarı ile tamamlayan kursiyer:                             

  • Klinik Danışmanlık Modelini açıklar.
  • Klinik Danışmanlık Modelinin aşamalarını uygular.
  • Araştırmacı Öğretmen Modelini açıklar.
  • Gözlem ve veri toplama tekniklerini kullanır.
  • Objektif gözlem yapma ve veri toplamanın KDM'deki önemini açıklar.
  • Etkin geribildirim verebilmek için uygun teknikleri seçer.
  • Etkin geribildirim verebilmek için uygun teknikleri kullanır.
  • Eylem araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
  • Ön ve Son görüşme tekniklerini kullanır.
  • Öğrenimde yansıtma modelini açıklar.
  • Öğrenimde yansıtma modelini uygular.
  • Uygulama Öğretmenlerinin kullanacağı ders gözlem formunu kullanır.
  • Öğretim sürecini planlarken milli ve manevi değerleri dikkate alır.
  • Öğrencilerin öğrenıne süreçlerine aktif katılımlarını sağlar.
  • Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
  • Mesleki etik ilkelere uyarak mesleki bağlılık ve saygınlığını korur.

3.Etkinliğin Hedef Kitlesi

4.Açıklamalar

Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda görev yapan öğretmen ve yöneticiler

5.Etkinliğin İçeriği

  • Eğitim görevlileri olarak "Öğretmenlik Uygulaması Danışmanlığı Eğitici Eğitimi Kursu"nu alan ve başarıyla tamamlayan formatör öğretmenler görevlendirilecektir.
  • Eğitim ortamı katılımcıların etkin iletişim kurabileceği biçimde düzenlenecektir.
  • Eğitim, internet bağlantılı bilgisayar ve projeksiyon cihazı ya da etkileşimli tahta olan eğitim ortamında gerçekleştirilecektir. Eğitim içerikleri uygun materyallerle desteklenecektir.
  • Katılımcı sayısı dikkate alınarak ortamda gerekli ışık ve ses düzeni sağlanacaktır.
  • Katılımcı sayısı her eğitim ortamı için 30 kişiyi geçmeyecek şekilde planlanacaktır.
  • Mahalli faaliyet olarak gerçekleştirilecektir.

6.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri

Konuların Dağılım Tablosu

KonularSüre(Saat) 

Tanışma etkinlikleri + MEBBİS bilgilendirmesi

 

1
Eğitimin amaçlarının katılımcılarla paylaşılması 1

 

KDM hakkında genel bilgilendirme yapılması ve KDM'nin geleneksel öğretmenlik uygulaması modellerinden farklarının açıklanması 

  • Öğrenimde "Yansıtma Modelinin" tanıtılması

 

1

 

«Objektif» gözlem yapma etkinliği yaptırılması

  • Objektif gözlem yapma ve veri toplamanın KDM'ndeki önemi hakkında bilgi verilmesi,
  • Uygulama Öğretmenlerinin kullanacağı ders gözlem formunun tanıtılması ve formun nasıl değerlendirileceğinin açıklanması. 

 

2

 KDM' nin uygulama aşamalarının açıklanması,

  • Ön Görüşme (Örnek bir ön görüşme video klibinin izlenmesi ve katılımcılardan dönütlerin alınması)

 

2

Gözlem ve Veri Toplama (Örnek bir gözlem ve veri toplam video klibinin izlenmesi ve katılımcılardan dönütlerin alınması)

 

1
Veri Analizi sürecinin açıklanması ve Son Görüşme sürecinin açıklanması (Örnek bir son görüşme video klibinin izlenmesi ve dönütlerin alınması)1
Yansıtma sürecinin açıklanması (Örnek bir yansıtma video klibinin izlenmesi ve dönütlerin alınması) 1

Gözlem sırasında kullanılabilecek veri toplama tekniklerinin tanıtılması,

  • "Öğrenci-Öğretmen Diyalogları" tekniğinin incelenmesi
  • "Sözel Akış" tekniğinin incelenmesi
  • "Dersteki Öğrenci Davranışlarının Kodlanması" tekniğinin incelenmesi
1
  • Sınıf Trafiği" tekniğinin incelenmesi
  • "Etkileşim Analizi" tekniğinin incelenmesi
  • "Genel Değerlendirme/Gözden Geçirme" tekniğinin incelenmesi

 

1
  • Veri toplama teknikleriyle hazırlanmış örnek dosyaların incelenmesi (Grup Çalışması),
  • Örnek bir dersin video klibinin izlenmesi,
  • Katılımcılardan izledikleri örnek ders ile ilgili veri toplamalarının istenmesi
2

Örnek ders ile ilgili toplanan verilerin çalışma grupları tarafından paylaşılması,

Günün özeti, geri bildirimlerin alınması,

2

 

Gözlem sonrası yapılacak üçlü / dörtlü görüşmenin öneminin açıklanması

  •  Konferans sırasında kullanılabilecek tekniklerin tanıtılması
  •  Uygulama öğrencisi ile uygulama öğretmeni arasında kullanılacak "güven oluşturma" tekniğinin incelenmesi
  • "Yakınlık/uyum oluşturma" tekniğinin incelenmesi
  • "Olumlu ifade kullanımı" tekniğinin incelenmesi

 

2
  • "Soru Sorma" tekniğinin incelenmesi
  • "Gerekçelendirme İstemi" tekniğinin incelenmesi
  • "İfadenin Netleştirilmesi" tekniğinin incelenmesi
  • "Yeniden İfadelendirme" tekniğinin incelenmesi
1
  • "Destekleme" tekniğinin incelenmesi
  • "Seçenek Üretme" tekniğinin incelenmesi
  • "Uygulama Öğrencisine Sorumluluk Verme" tekniğinin incelenmesi
  • "Uygulama Öğrencisini Teşvik Etme" tekniğinin incelenmesi
1

Üçlü Görüşme örneklerinden oluşan videoların izlenmesi.

  • Bir grup çalışması yapılarak, bu videolarda kullanılan yöntem ve tekniklerin tespit edilmesi ve tartışılması.
1

Örnek ders videosunun izlenmesi

  • Katılımcılarla bir drama aktivitesi ile "Üçlü Görüşme" sürecinin canlandırması
2
Ölçme Değerlendirme  ( Sınav)1
Toplam(Saat)24

7.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri

  • Programın hedeflerine ulaşmak için; uygulamalı, aktif öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılacaktır. 
  • Katılımcılara eğitim ile ilgili ders ve sunum notları elektronik ortamda verilecektir.