Share

STEM (İleri Seviye) Kursu

1.Etkinliğin Amaçları

    Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer ;

  • STEM Eğitiminin eğitimde yeri ve önemini kavrar.
  • Hesaplamalı düşünme konusunda bilinçlenir.
  • STEM Eğitiminde kodlamayı kavrar.
  • Robotiğe giriş konusunu kavrar.
  • Etkili sunum tekniklerini uygular.
  • STEM Eğitiminde ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır.
  • STEM Eğitiminin atölye uygulamalarını yapar.

 

2.Etkinlik Gün Sayısı: Saat

    Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer ;

  • STEM Eğitiminin eğitimde yeri ve önemini kavrar.
  • Hesaplamalı düşünme konusunda bilinçlenir.
  • STEM Eğitiminde kodlamayı kavrar.
  • Robotiğe giriş konusunu kavrar.
  • Etkili sunum tekniklerini uygular.
  • STEM Eğitiminde ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır.
  • STEM Eğitiminin atölye uygulamalarını yapar.

 

3.Etkinliğin Hedef Kitlesi

4.Açıklamalar

Bakanlığımız okul/kurumlarında görev yapan Fen ve Teknolojileri, Matematik, Biyoloji, Fizik, Kimya, Sınıf, Okul Öncesi, Teknoloji Tasarım ve Bilişim Teknolojisi Öğretmenlerinden STEM Temel Seviye kursunu bitirenler.

5.Etkinliğin İçeriği

  • Bu etkinlik; belirtilen branşlardaki öğretmenlerin STEM eğitimine ilişkin temel seviyede aldığı bilgi ve becerilerini geliştirmek ve uygulamaya dönük olarak bilgi becerilerini kullanabilmelerini sağlamak amacıyla  hazırlanmıştır.
  • Eğitim görevlileri olarak "STEM Eğitimi"  konusunda uzman akademisyenler, STEM Eğitici Eğitimi Kursunu bitirmiş ya da bu  konuda hizmet içi eğitimler veren uzmanlar/öğretmenler görevlendirilecektir.
  •    Faaliyetin başlangıcında katılımcıların hazır bulunuşluk düzeylerini ölçmek amacıyla 20 sorudan oluşan ön test, bitiminde ise 40 soruluk son test uygulanacak ve böylelikle faaliyetten elde edilen kazanımlar belirlenmiş olacaktır.
  • Sınıf ortamı katılımcıların etkin iletişim kurabileceği biçimde düzenlenecektir.
  • Katılımcı sayısı dikkate alınarak ortamda gerekli ışık ve ses düzeni sağlanacaktır. 
  • Eğitim, internet bağlantılı bilgisayar ve projeksiyon cihazı ya da etkileşimli tahta olan eğitim ortamında gerçekleştirilecektir. Eğitim içerikleri uygun materyallerle desteklenecektir. 
  • Katılımcı sayısı her eğitim ortamı için 40 kişiyi geçmeyecek şekilde oluşturulacaktır.

 

6.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri

Konuların Dağılım Tablosu

 

Konular

SÜRE

Ön test1
Hesaplamalı Düşünme4
3D Yazıcılar ile Modelleme4

STEM Eğitiminde Kodlama

  • Temel kodlama becerileri
  • Kodlama ortamlarının tanıtılması
  • Algoritma
  • Koşul blokları 
  • Döngü blokları

 

5

Robotiğe Giriş

  • Akıllı tuğla kullanımı
  • Servo motor kullanımı
  • Sensörlerin kullanımı
  • Robotik yazılımlarının kullanımı
  • Robotik sistemlerinin giriş çıkış bağlantılarının yapımı

 

6

Etkili Sunum Teknikleri

  • Farklı sunum programlarının tanıtımı ve kullanımı
  • Simülasyonlar
  • Web 2.0 araçlarının tanıtımı

 

4

STEM Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme

  • Ölçme nedir ve STEM Eğitiminde ölçme
  • Alternatif ölçme araçları ve özellikleri
  • Değerlendirme türleri ve rubrik

 

4

STEM Atölye Uygulamaları

  • Algoritma ve kodlama atölyesi
  • Modelleme yazılımı atölyesi
  • Robotik atölyesi
  • Çevre eğitimi atölyesi
  • İletişim sistemleri atölyesi
  • Somut model oluşturma atölyesi
  • Enerjinin dönüşümü ve kullanımına yönelik atölye
  • Simülasyon atölyeleri
  • Sunum atölyeleri
  • Eğitsel oyun atölyesi

 

10

Ölçme ve Değerlendirme (Sınav)2

 

Toplam

 

40

7.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri

  • Programın hedeflerine ulaşmak için; aktif öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılacaktır. 
  • Program konuları ile ilişkili milli ve evrensel değerler konular içine kaynaştırılarak verilecektir.
  • Katılımcılara eğitim ile ilgili ders notları elektronik ortamda verilecektir.