Share

Temel Robotik Kursu

1.Etkinliğin Amaçları

Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda görev yapan öğretmen ve yöneticilerin eğitimde robotların kullanımı konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir. Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;

  • Robotların eğitimde kullanımının tarihini açıklar.
  • Robotların eğitiminde güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur. 
  • Eğitimde robotik teorilerin uygulamalarını yapar.
  • Eğitimde robotların kullanımının sınırlılıklarını açıklar.
  • Robotların eğitimde kullanımına dair öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Bilgi işlemsel düşünme becerisini ve temel bileşenlerini analiz eder.
  • Unplugged etkinleri kullanır. 
  • Algoritma ve akış diyagramı oluşturur.
  • İkili sayı sistemlerini açıklar.
  • ASCII dönüşümünü yapar.
  • Robotların donanım ve yazılım bileşenlerini tanır 
  • Kablolu veri aktarma yöntemlerini gösterir.
  • Kablosuz veri aktarma yöntemlerini gösterir
  • Servo motorları kullanarak hareket kontrolü yapar. 
  • Tut-kaldır-bırak robot etkinliğini yapar. 
  • Renk algılama, nesne algılama, dokunma-durma, mesafe sensörlerini kullanır. 
  • Çizgi izleyen robot etkinliğini yapar.
  • Koşullar, mantıksal operatörler ve karar verme yapılarını kullanır. 
  • Nesneleri ayrıştıran robot etkinliğini yapar. 
  • Park sensörlü robot araba etkinliğini yapar. 
  • Engelden kaçan robot etkinliğini yapar. 
  • Ders tasarımı yapar, 
  • Bir dersi yenilikçi yapan özellikleri açıklar.
  • Karmaşık problemlerin çözümü için tasarım, yineleme, prototip geliştirme adımlarını kullanır. 
  • Bir dersi yenilikçi yapan unsurları örneklerle açıklar.
  • Hata ayıklama tekniklerini uygular.
  • Bir hedef doğrultusunda işbirliği yapma becerisini kullanır. 
  • Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir. 
  • Etkili zaman yönetimi tekniklerini kullanmaya özen gösterir. 
  • Öğrenme ortamlarını dersin kazanımlarına göre düzenler
  • Türkiye ve dünya gündemini takip eder.

2.Etkinlik Gün Sayısı: Saat

Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda görev yapan öğretmen ve yöneticilerin eğitimde robotların kullanımı konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir. Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;

  • Robotların eğitimde kullanımının tarihini açıklar.
  • Robotların eğitiminde güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur. 
  • Eğitimde robotik teorilerin uygulamalarını yapar.
  • Eğitimde robotların kullanımının sınırlılıklarını açıklar.
  • Robotların eğitimde kullanımına dair öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
  • Bilgi işlemsel düşünme becerisini ve temel bileşenlerini analiz eder.
  • Unplugged etkinleri kullanır. 
  • Algoritma ve akış diyagramı oluşturur.
  • İkili sayı sistemlerini açıklar.
  • ASCII dönüşümünü yapar.
  • Robotların donanım ve yazılım bileşenlerini tanır 
  • Kablolu veri aktarma yöntemlerini gösterir.
  • Kablosuz veri aktarma yöntemlerini gösterir
  • Servo motorları kullanarak hareket kontrolü yapar. 
  • Tut-kaldır-bırak robot etkinliğini yapar. 
  • Renk algılama, nesne algılama, dokunma-durma, mesafe sensörlerini kullanır. 
  • Çizgi izleyen robot etkinliğini yapar.
  • Koşullar, mantıksal operatörler ve karar verme yapılarını kullanır. 
  • Nesneleri ayrıştıran robot etkinliğini yapar. 
  • Park sensörlü robot araba etkinliğini yapar. 
  • Engelden kaçan robot etkinliğini yapar. 
  • Ders tasarımı yapar, 
  • Bir dersi yenilikçi yapan özellikleri açıklar.
  • Karmaşık problemlerin çözümü için tasarım, yineleme, prototip geliştirme adımlarını kullanır. 
  • Bir dersi yenilikçi yapan unsurları örneklerle açıklar.
  • Hata ayıklama tekniklerini uygular.
  • Bir hedef doğrultusunda işbirliği yapma becerisini kullanır. 
  • Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir. 
  • Etkili zaman yönetimi tekniklerini kullanmaya özen gösterir. 
  • Öğrenme ortamlarını dersin kazanımlarına göre düzenler
  • Türkiye ve dünya gündemini takip eder.

3.Etkinliğin Hedef Kitlesi

4.Açıklamalar

.Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda görev yapan öğretmenler ve idareciler. 

5.Etkinliğin İçeriği

  • Bu faaliyet Millî Eğitim Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Yönetmeliği hükümlerine göre merkezi ve/veya mahalli olarak yürütülecektir.
  • Eğitim görevlileri olarak bu konularda donanımlı akademisyen, idareci, uzman ya da öğretmenler görevlendirilecektir.
  • Eğitim ortamı katılımcıların etkin iletişim kurabileceği biçimde düzenlenecektir.
  • Eğitim, internet bağlantılı bilgisayar, etkileşimli tahta olan eğitim ortamında gerçekleştirilecektir. Eğitim içerikleri uygun materyallerle desteklenecektir.
  • Eğitimin açılabilmesi için kursiyer sayısının en az 1/4'ü kadar programlanabilir ve eğitim ortamlarında kullanıma uygun robot kiti kursiyerlerin kullanımı için hazır bulundurulur.
  • Katılımcı sayısı dikkate alınarak ortamda gerekli ışık ve ses düzeni sağlanacaktır.
  • Katılımcı sayısı her bir eğitim ortamı için 30 kişiyi geçmeyecek şekilde oluşturulacaktır.

6.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri

KONULARSüre(Saat)
  • Başlarken 
    • Buz kırıcı tanışma ve kaynaştırma etkinliği 
    • Robotik bilimi, tarihi, güncel gelişmeler, eğitiminde kullanımı
1
  • Bilgi işlemsel düşünme becerisi 
    • Bilgi -İşlemsel Düşünme becerisi, bileşenleri
    • Unplugged etkinlikler
2
  • Algoritma ve akış diyagramı
    • İkili sayı sistemi ve ASCII dönüşümü 
    • Algoritmik bulmacalar
    • Algoritmaya ve akış diyagramı oluşturma
2
  • Temel hareketler
    • Robot donanımsal bileşenlerini ve yazılım ara yüzünü tanıma
    • Kablolu ve/veya kablosuz veri aktarım yöntemleri
    • Servo motorlar, Hareket kontrolü, dönme-durma
    • Tut-kaldır-bırak robot etkinliği 
4
  • Sensör kullanımı
    • Renk algılama, nesne algılama, dokunma-durma
    • Çizgi izleyen robot yapım etkinliği
    • Koşullar, mantıksal operatörler ve karar verme yapıları
    • Nesneleri ayrıştıran robot etkinliği
4
  • Gelişmiş uygulamalar 
    • Algılama, tepki verme 
    • Park sensörlü robot araba etkinliği 
    • Akıllı hareketler
    • Engelden kaçan robot etkinliği 
6
  • Ders tasarımı yapma 
    • Robotların eğitimde kullanım örnekleri, öğretim yöntem ve teknikleri
    • Arka plan araştırması yapma
    • Bir dersi yenilikçi yapabilme
    • Örnek ders planı hazırlama
4
  • Karmaşık problemlerin çözümüne yönelik robot tasarımı yapma
  • Görevleri planlama
  • Hata ayıklama
  • Ders planlarının sunulması
5
Ölçme Değerlendirme 2
Toplam30

7.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri

  • Programın hedeflerine ulaşmak için; uygulamalı aktif öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılacaktır. 
  • Katılımcılara eğitim ile ilgili ders notları elektronik ortamda verilecektir.