Temel Robotik Kursu
1.Etkinliğin Amaçları
Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda görev yapan öğretmen ve yöneticilerin eğitimde robotların kullanımı konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir. Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;
- Robotların eğitimde kullanımının tarihini açıklar.
- Robotların eğitiminde güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur.
- Eğitimde robotik teorilerin uygulamalarını yapar.
- Eğitimde robotların kullanımının sınırlılıklarını açıklar.
- Robotların eğitimde kullanımına dair öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
- Bilgi işlemsel düşünme becerisini ve temel bileşenlerini analiz eder.
- Unplugged etkinleri kullanır.
- Algoritma ve akış diyagramı oluşturur.
- İkili sayı sistemlerini açıklar.
- ASCII dönüşümünü yapar.
- Robotların donanım ve yazılım bileşenlerini tanır
- Kablolu veri aktarma yöntemlerini gösterir.
- Kablosuz veri aktarma yöntemlerini gösterir
- Servo motorları kullanarak hareket kontrolü yapar.
- Tut-kaldır-bırak robot etkinliğini yapar.
- Renk algılama, nesne algılama, dokunma-durma, mesafe sensörlerini kullanır.
- Çizgi izleyen robot etkinliğini yapar.
- Koşullar, mantıksal operatörler ve karar verme yapılarını kullanır.
- Nesneleri ayrıştıran robot etkinliğini yapar.
- Park sensörlü robot araba etkinliğini yapar.
- Engelden kaçan robot etkinliğini yapar.
- Ders tasarımı yapar,
- Bir dersi yenilikçi yapan özellikleri açıklar.
- Karmaşık problemlerin çözümü için tasarım, yineleme, prototip geliştirme adımlarını kullanır.
- Bir dersi yenilikçi yapan unsurları örneklerle açıklar.
- Hata ayıklama tekniklerini uygular.
- Bir hedef doğrultusunda işbirliği yapma becerisini kullanır.
- Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
- Etkili zaman yönetimi tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
- Öğrenme ortamlarını dersin kazanımlarına göre düzenler
- Türkiye ve dünya gündemini takip eder.
2.Etkinlik Gün Sayısı: Saat
Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda görev yapan öğretmen ve yöneticilerin eğitimde robotların kullanımı konusunda bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir. Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;
- Robotların eğitimde kullanımının tarihini açıklar.
- Robotların eğitiminde güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur.
- Eğitimde robotik teorilerin uygulamalarını yapar.
- Eğitimde robotların kullanımının sınırlılıklarını açıklar.
- Robotların eğitimde kullanımına dair öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
- Bilgi işlemsel düşünme becerisini ve temel bileşenlerini analiz eder.
- Unplugged etkinleri kullanır.
- Algoritma ve akış diyagramı oluşturur.
- İkili sayı sistemlerini açıklar.
- ASCII dönüşümünü yapar.
- Robotların donanım ve yazılım bileşenlerini tanır
- Kablolu veri aktarma yöntemlerini gösterir.
- Kablosuz veri aktarma yöntemlerini gösterir
- Servo motorları kullanarak hareket kontrolü yapar.
- Tut-kaldır-bırak robot etkinliğini yapar.
- Renk algılama, nesne algılama, dokunma-durma, mesafe sensörlerini kullanır.
- Çizgi izleyen robot etkinliğini yapar.
- Koşullar, mantıksal operatörler ve karar verme yapılarını kullanır.
- Nesneleri ayrıştıran robot etkinliğini yapar.
- Park sensörlü robot araba etkinliğini yapar.
- Engelden kaçan robot etkinliğini yapar.
- Ders tasarımı yapar,
- Bir dersi yenilikçi yapan özellikleri açıklar.
- Karmaşık problemlerin çözümü için tasarım, yineleme, prototip geliştirme adımlarını kullanır.
- Bir dersi yenilikçi yapan unsurları örneklerle açıklar.
- Hata ayıklama tekniklerini uygular.
- Bir hedef doğrultusunda işbirliği yapma becerisini kullanır.
- Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
- Etkili zaman yönetimi tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
- Öğrenme ortamlarını dersin kazanımlarına göre düzenler
- Türkiye ve dünya gündemini takip eder.
3.Etkinliğin Hedef Kitlesi
4.Açıklamalar
.Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda görev yapan öğretmenler ve idareciler.
5.Etkinliğin İçeriği
- Bu faaliyet Millî Eğitim Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Yönetmeliği hükümlerine göre merkezi ve/veya mahalli olarak yürütülecektir.
- Eğitim görevlileri olarak bu konularda donanımlı akademisyen, idareci, uzman ya da öğretmenler görevlendirilecektir.
- Eğitim ortamı katılımcıların etkin iletişim kurabileceği biçimde düzenlenecektir.
- Eğitim, internet bağlantılı bilgisayar, etkileşimli tahta olan eğitim ortamında gerçekleştirilecektir. Eğitim içerikleri uygun materyallerle desteklenecektir.
- Eğitimin açılabilmesi için kursiyer sayısının en az 1/4'ü kadar programlanabilir ve eğitim ortamlarında kullanıma uygun robot kiti kursiyerlerin kullanımı için hazır bulundurulur.
- Katılımcı sayısı dikkate alınarak ortamda gerekli ışık ve ses düzeni sağlanacaktır.
- Katılımcı sayısı her bir eğitim ortamı için 30 kişiyi geçmeyecek şekilde oluşturulacaktır.
6.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri
KONULAR | Süre(Saat) |
| 1 |
| 2 |
| 2 |
| 4 |
| 4 |
| 6 |
| 4 |
| 5 |
Ölçme Değerlendirme | 2 |
Toplam | 30 |
7.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri
- Programın hedeflerine ulaşmak için; uygulamalı aktif öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılacaktır.
- Katılımcılara eğitim ile ilgili ders notları elektronik ortamda verilecektir.