Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı kurum/okullarda görevli öğretmenlerin bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programı konusunda bilgi ve becerilerini arttırmak amacıyla düzenlenmiştir. Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;
Çevresindeki teknolojik araçların çalışma prensiplerini açıklar.
Bilgisayar giriş, çıkış elemanları ve bileşenlerini kullanır.
Teknolojik araçları doğru kullanır.
Tablet ile artırılmış gerçeklik mantığını kavrar.
Teknolojinin yararları ve zararlarını örneklerle açıklar.
İnternetin doğru ve güvenli kullanımını gerçekleştirir.
Teknolojik materyallerle etkinlikler planlar.
Dijital içerikleri kullanarak öykü oluşturur.
Dijital içerikleri kullanarak poster hazırlar.
Günlük hayat problemlerine karşı algoritmalar üretir.
Alanı ile ilgili bilgi ve veri kaynaklarını sınıflandırır.
Sağlıklı güvenli ve estetik öğrenme ortamları düzenler.
Öğrencilerin üst düzey bilişsel becerilerini geliştirici öğrenme ortamları oluşturur.
Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
Kişisel ve mesleki yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.
2.Etkinlik Gün Sayısı: Saat
Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı kurum/okullarda görevli öğretmenlerin bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programı konusunda bilgi ve becerilerini arttırmak amacıyla düzenlenmiştir. Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;
Çevresindeki teknolojik araçların çalışma prensiplerini açıklar.
Bilgisayar giriş, çıkış elemanları ve bileşenlerini kullanır.
Teknolojik araçları doğru kullanır.
Tablet ile artırılmış gerçeklik mantığını kavrar.
Teknolojinin yararları ve zararlarını örneklerle açıklar.
İnternetin doğru ve güvenli kullanımını gerçekleştirir.
Teknolojik materyallerle etkinlikler planlar.
Dijital içerikleri kullanarak öykü oluşturur.
Dijital içerikleri kullanarak poster hazırlar.
Günlük hayat problemlerine karşı algoritmalar üretir.
Alanı ile ilgili bilgi ve veri kaynaklarını sınıflandırır.
Sağlıklı güvenli ve estetik öğrenme ortamları düzenler.
Öğrencilerin üst düzey bilişsel becerilerini geliştirici öğrenme ortamları oluşturur.
Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
Kişisel ve mesleki yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.
3.Etkinliğin Hedef Kitlesi
4.Açıklamalar
Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda görev yapan öncelikli sınıf öğretmenleri olmak üzere tüm öğretmenler katılabilir.
5.Etkinliğin İçeriği
Eğitim görevlileri olarak bu alan uzmanı akademisyenler, uzmanlar, ya da bu alanda çalışmaları olan veya bu alanda hizmet içi eğitimler veren öğretmenler tercih edilecektir.
Eğitim ortamı katılımcıların etkin iletişim kurabileceği biçimde düzenlenecektir.
Eğitim, internet bağlantılı bilgisayar ve projeksiyon cihazı ya da etkileşimli tahta olan eğitim ortamında her katılımcıya bir bilgisayar düşecek şekilde gerçekleştirilecektir. Eğitim içerikleri uygun materyallerle desteklenecektir.
Katılımcı sayısı dikkate alınarak ortamda gerekli ışık ve ses düzeni sağlanacaktır.
Katılımcı sayısı her eğitim ortamı için 20 kişiyi geçmeyecek şekilde oluşturulacaktır.
Faaliyet merkezi ve mahalli olarak planlanacaktır.
6.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri
Konular
SÜRE
Teknolojik Araçlar
Çevremizdeki Teknolojik Araçlar Çalışma Prensipleri
Teknoloji Araçların Kullanımı (PC, Tablet vb.)
Tablet ile Artırılmış Gerçeklik Etkinliği (Quiver)
Bilgisayar Giriş, Çıkış ve Bileşenleri
Teknoloji Araçların Yaraları ve Zararları
Bilgisayar Temel Kullanım Etkinlikleri
5
Teknolojinin Doğru ve Güvenli Kullanımı
Internet Kavramları
Internette Tarayıcıda Etkili ve Güvenli Arama Yöntemleri
Güvenli Internet ve Sosyal Medya Kullanımı
Etik Kurallar ve İnternette Saygılı Olma
Güçlü ve Güvenli Parola Kullanımı
Kişisel Bilgileri Paylaşma
Siber Tuzaklar
Dijital Yurttaşlık
Dijital Zorbalık
Dijital Bağımlılık
Güvenli Internet Profiller
6
Dijital İçerik Üretimi /Atölye Çalışmaları
Dijital İçerik Kavramı
Dijital İçerik Üretim Araçları
Dijital Öykü Etkinliği
Dijital Poster Etkinliği
5
Algoritma ve Problem Çözme /Atölye Çalışmaları
Problem Çözme Becerisi Kazanma
Kodlama Kavramı
Algoritma Kavramı
Algoritma Günlük Hayat Örnekleri
Temel Algoritma Öğeleri
Bilgisayarsız (Unplugged) Algoritma Etkinlikleri
Başla-Bitir
Sıralama
Tekrar Yapıları
Koşul Yapıları
Temel Kodlama - Blok Tabanlı Programlama Aracı Etkinlikleri (Code org)
Başla-Bitir
Sıralama
Tekrar Yapıları
Koşul Yapıları
Hata Ayıklama
Oyun tasarımı ve geliştirme süreçleri (Grup Çalışması)
Kendi Oyununu Tasarlama Projesi
12
Ölçme ve Değerlendirme
2
Toplam
30
7.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri
Programın hedeflerine ulaşmak için; uygulamalı, aktif öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılacaktır.
Katılımcılara eğitim ile ilgili ders notları elektronik ortamda verilecektir.