Share

Temel Kodlama ve Teknoloji Kullanımı Kursu

1.Etkinliğin Amaçları

Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı kurum/okullarda görevli öğretmenlerin bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programı konusunda bilgi ve becerilerini arttırmak amacıyla düzenlenmiştir. Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;

 

  •  Çevresindeki teknolojik araçların çalışma prensiplerini açıklar.
  •  Bilgisayar giriş, çıkış elemanları ve bileşenlerini kullanır.
  •  Teknolojik araçları doğru kullanır.
  •  Tablet ile artırılmış gerçeklik mantığını kavrar.
  •  Teknolojinin yararları ve zararlarını örneklerle açıklar.
  •  İnternetin doğru ve güvenli kullanımını gerçekleştirir.
  •  Teknolojik materyallerle etkinlikler planlar.
  •  Dijital içerikleri kullanarak öykü oluşturur.
  •  Dijital içerikleri kullanarak poster hazırlar.
  •  Günlük hayat problemlerine karşı algoritmalar üretir.
  •  Problem çözme mantığını kavrar.
  •  Online blok tabanlı uygulamayla kodlama mantığını açıklar.
  •  Tekrar yapılarını kullanarak algoritma tasarlar.
  •  Koşul yapılarını kullanarak algoritma tasarlar.
  •  Hazırladığı algoritmada hata ayıklar.
  •  Kendi oyununu tasarlar.
  • Alanı ile ilgili konu ve kavramları analiz eder.
  • Alanı ile ilgili bilgi ve veri kaynaklarını sınıflandırır.
  • Sağlıklı güvenli ve estetik öğrenme ortamları düzenler.
  • Öğrencilerin üst düzey bilişsel becerilerini geliştirici öğrenme ortamları oluşturur.
  • Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
  • Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
  • Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
  • Kişisel ve mesleki yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.

2.Etkinlik Gün Sayısı: Saat

Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı kurum/okullarda görevli öğretmenlerin bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programı konusunda bilgi ve becerilerini arttırmak amacıyla düzenlenmiştir. Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;

 

  •  Çevresindeki teknolojik araçların çalışma prensiplerini açıklar.
  •  Bilgisayar giriş, çıkış elemanları ve bileşenlerini kullanır.
  •  Teknolojik araçları doğru kullanır.
  •  Tablet ile artırılmış gerçeklik mantığını kavrar.
  •  Teknolojinin yararları ve zararlarını örneklerle açıklar.
  •  İnternetin doğru ve güvenli kullanımını gerçekleştirir.
  •  Teknolojik materyallerle etkinlikler planlar.
  •  Dijital içerikleri kullanarak öykü oluşturur.
  •  Dijital içerikleri kullanarak poster hazırlar.
  •  Günlük hayat problemlerine karşı algoritmalar üretir.
  •  Problem çözme mantığını kavrar.
  •  Online blok tabanlı uygulamayla kodlama mantığını açıklar.
  •  Tekrar yapılarını kullanarak algoritma tasarlar.
  •  Koşul yapılarını kullanarak algoritma tasarlar.
  •  Hazırladığı algoritmada hata ayıklar.
  •  Kendi oyununu tasarlar.
  • Alanı ile ilgili konu ve kavramları analiz eder.
  • Alanı ile ilgili bilgi ve veri kaynaklarını sınıflandırır.
  • Sağlıklı güvenli ve estetik öğrenme ortamları düzenler.
  • Öğrencilerin üst düzey bilişsel becerilerini geliştirici öğrenme ortamları oluşturur.
  • Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler.
  • Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
  • Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımına açıktır.
  • Kişisel ve mesleki yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.

3.Etkinliğin Hedef Kitlesi

4.Açıklamalar

Bakanlığımıza bağlı okul/kurumlarda görev yapan öncelikli sınıf öğretmenleri olmak üzere tüm öğretmenler katılabilir.

5.Etkinliğin İçeriği

  • Eğitim görevlileri olarak bu alan uzmanı akademisyenler, uzmanlar, ya da bu alanda çalışmaları olan veya bu alanda hizmet içi eğitimler veren öğretmenler tercih edilecektir.
  • Eğitim ortamı katılımcıların etkin iletişim kurabileceği biçimde düzenlenecektir.
  • Eğitim, internet bağlantılı bilgisayar ve projeksiyon cihazı ya da etkileşimli tahta olan eğitim ortamında her katılımcıya bir bilgisayar düşecek şekilde gerçekleştirilecektir. Eğitim içerikleri uygun materyallerle desteklenecektir.
  • Katılımcı sayısı dikkate alınarak ortamda gerekli ışık ve ses düzeni sağlanacaktır.
  • Katılımcı sayısı her eğitim ortamı için 20 kişiyi geçmeyecek şekilde oluşturulacaktır.
  • Faaliyet merkezi ve mahalli olarak planlanacaktır.

6.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri

Konular

SÜRE

Teknolojik Araçlar

  • Çevremizdeki Teknolojik Araçlar Çalışma Prensipleri
  • Teknoloji Araçların Kullanımı (PC, Tablet vb.)
  •  Tablet ile Artırılmış Gerçeklik Etkinliği (Quiver)
  • Bilgisayar Giriş, Çıkış ve Bileşenleri 
  • Teknoloji Araçların Yaraları ve Zararları
  • Bilgisayar Temel Kullanım Etkinlikleri

 

 

5

Teknolojinin Doğru ve Güvenli Kullanımı

  • Internet Kavramları
  • Internette Tarayıcıda Etkili ve Güvenli Arama Yöntemleri 
  • Güvenli Internet ve Sosyal Medya Kullanımı
  • Etik Kurallar ve İnternette Saygılı Olma
  • Güçlü ve Güvenli Parola Kullanımı
  • Kişisel Bilgileri Paylaşma 
  • Siber Tuzaklar
  • Dijital Yurttaşlık
  • Dijital Zorbalık
  • Dijital Bağımlılık
  • Güvenli Internet Profiller

 

 

 

 

 

6

Dijital İçerik Üretimi /Atölye Çalışmaları

  • Dijital İçerik Kavramı
  • Dijital İçerik Üretim Araçları 
  • Dijital Öykü Etkinliği
  • Dijital Poster Etkinliği

 

5

Algoritma ve Problem Çözme /Atölye Çalışmaları

  • Problem Çözme Becerisi Kazanma
  • Kodlama Kavramı
  • Algoritma Kavramı
  • Algoritma Günlük Hayat Örnekleri
  • Temel Algoritma Öğeleri
  • Bilgisayarsız (Unplugged) Algoritma Etkinlikleri 
  • Başla-Bitir
  • Sıralama
  • Tekrar Yapıları
  • Koşul Yapıları
  • Temel Kodlama - Blok Tabanlı Programlama Aracı Etkinlikleri (Code org)
  • Başla-Bitir
  • Sıralama
  • Tekrar Yapıları
  • Koşul Yapıları
  • Hata Ayıklama 
  • Oyun tasarımı ve geliştirme süreçleri (Grup Çalışması)
    • Kendi Oyununu Tasarlama Projesi

 

 

 

 

 

12

Ölçme ve Değerlendirme2
Toplam    30

7.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri

  • Programın hedeflerine ulaşmak için; uygulamalı, aktif öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılacaktır. 
  • Katılımcılara eğitim ile ilgili ders notları elektronik ortamda verilecektir.