Share

Doğa ve Fen Eğitimi Kursu

1.Etkinliğin Amaçları

Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenlerin açık alanda disiplinler arası bir yaklaşımla doğa ve fen eğitimi verme konusundaki bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir. Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer; 

  • Eğitimde kullanılabilecek alternatif yaklaşımları açıklar.
  • Doğa ve fen eğitiminin öğretim programlarındaki yerini açıklar.
  • Çevre ile ilgili küresel tehlikeleri açıklar.
  • Çevre ile ilgili ülkemizdeki tehlikeleri açıklar.
  • Çevre tahribatının sonuçlarını nedenleri ile açıklar.
  • Kompost, geri dönüşüm, ileri dönüşüm gibi çevreyi korumaya ilişkin gerekli becerileri sergiler.
  • Yenilenebilir kaynak kullanımında rol model olur.
  • Çevre ile ilgili küreselde ve yerelde potansiyel problemleri açıklar.
  • Sürdürülebilir kalkınma kavramını açıklar.
  • Sürdürülebilir kalkınma için çözüm üretir.  
  • Olası salgın hastalık durumlarında gerekli tedbirleri uygular.  
  • Doğa ve fen eğitimi sürecinde hazırladığı etkinliklerle öğrencilerinde doğa sevgisi, merhamet vb. değerlerin gelişimini destekler. 
  • Etkinlik sırasında güvenlik tedbirlerini alır.
  • Etkinlik sırasında olası kaza ve yaralanmalarda ilk yardım uygular. 
  • Doğa okulu etkinlik planlarını uygular.
  • Okul dışı diğer açık alanları kullanarak doğa ve fen eğitimi ile ilgili etkinlik planları hazırlar.
  • Doğa ve fen eğitimi kapsamında disiplinler arası yaklaşımla yeni açık alan etkinlikleri hazırlar. 
  • Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler. 
  • Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
  • Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
  • Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımı yapar.
  • Mesleki ve bireysel yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.

 

2.Etkinlik Gün Sayısı: Saat

Bu faaliyet; Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenlerin açık alanda disiplinler arası bir yaklaşımla doğa ve fen eğitimi verme konusundaki bilgi ve becerilerini artırmak amacıyla düzenlenmiştir. Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer; 

  • Eğitimde kullanılabilecek alternatif yaklaşımları açıklar.
  • Doğa ve fen eğitiminin öğretim programlarındaki yerini açıklar.
  • Çevre ile ilgili küresel tehlikeleri açıklar.
  • Çevre ile ilgili ülkemizdeki tehlikeleri açıklar.
  • Çevre tahribatının sonuçlarını nedenleri ile açıklar.
  • Kompost, geri dönüşüm, ileri dönüşüm gibi çevreyi korumaya ilişkin gerekli becerileri sergiler.
  • Yenilenebilir kaynak kullanımında rol model olur.
  • Çevre ile ilgili küreselde ve yerelde potansiyel problemleri açıklar.
  • Sürdürülebilir kalkınma kavramını açıklar.
  • Sürdürülebilir kalkınma için çözüm üretir.  
  • Olası salgın hastalık durumlarında gerekli tedbirleri uygular.  
  • Doğa ve fen eğitimi sürecinde hazırladığı etkinliklerle öğrencilerinde doğa sevgisi, merhamet vb. değerlerin gelişimini destekler. 
  • Etkinlik sırasında güvenlik tedbirlerini alır.
  • Etkinlik sırasında olası kaza ve yaralanmalarda ilk yardım uygular. 
  • Doğa okulu etkinlik planlarını uygular.
  • Okul dışı diğer açık alanları kullanarak doğa ve fen eğitimi ile ilgili etkinlik planları hazırlar.
  • Doğa ve fen eğitimi kapsamında disiplinler arası yaklaşımla yeni açık alan etkinlikleri hazırlar. 
  • Alanının eğitim ve öğretimi için gerekli olan becerileri sergiler. 
  • Öğretme ve öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin olarak kullanır.
  • Etkili iletişim yöntem ve tekniklerini kullanmaya özen gösterir.
  • Meslektaşlarıyla bilgi ve deneyim paylaşımı yapar.
  • Mesleki ve bireysel yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunur.

 

3.Etkinliğin Hedef Kitlesi

4.Açıklamalar

Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlarda görev yapan öğretmenler.

5.Etkinliğin İçeriği

  • Eğitim görevlisi olarak; bu alanda deneyimli hizmet içi eğitimler veren öğretmen/akademisyen veya bu alanda uzman eğitimciler görev alacaktır.
  • Eğitim, internet bağlantılı bilgisayar, projeksiyon cihazı olan sınıf ortamında gerçekleştirilecektir.
  • Kursiyer sayısı dikkate alınarak ortamda gerekli ışık ve ses düzeni sağlanacaktır.
  • Katılımcı sayısı her eğitim ortamı için 30 kişiyi geçmeyecek şekilde oluşturulacaktır.
  • Eğitim merkezî/mahallî olarak yapılacaktır.
  • Uzaktan eğitim faaliyeti olarak verilmesi durumunda eğitim senkron/asenkron olarak OYS alt yapısı içerisinde uzaktan eğitim yöntem ve teknikleriyle verilecektir.

6.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri

Eğitimde Alternatif Yaklaşımlar

 

  • Ekopedagoji
  • Çevre eğitimi
  • Açık alan eğitimi
  • Doga eğitimi orman okulu

 

 

 

 

3

Doğa ve Fen Eğitiminin Öğretim Programlarındaki Yeri

 

 

1

 

Doğa/Fen Eğitimi ve Çevre

  • Çevre ile ilgili küresel tehlikeler
  • Çevre ile ilgili ülkemizdeki tehlikeler
  • Nedenleri ve sonuçlarıyla çevre tahribatı
  • Çevre koruma önlemlerinin tarihçesi

 

 

 

2

 

Çevre ve Sürdürülebilirlik

 

  • Sürdürülebilir kalkınma nedir?
  • Ekolojik okur yazarlık ve ekolojik ayak izi
  • Su ayak izi
  • Biyo çeşitlilik
  • Sürdürülebilir kalkınma için çözüm arayışları
  • Milli Eğitim Bakanlığı'nın çalışmaları
  • Gençlik ve Spor Bakanlığı'nın çalışmaları
  • Eko okullar programı
  • Ağaç kardeşliği projesi
  • Okullarda orman programı
  • Çevrenin genç sözcüleri programı
  • Doğa eğtimi kamp etkinlikleri
  • Dijital tarım istasyonları
  • Sıfır atık geri dönüşüm/kazanım projeleri
  • Okullarda sıfır atık eğitim projesi
  • Eko-çiftlik sıfır atık eğitim merkezleri
  • Kompost - kompostlama
  • Ekolojik yaşam atölyeleri
  • Çevresel sürdürülebilirlik alanında yutrdışındaki yenilikçi projelerden örnekler
  • Covid-19 salgını ve sürdürülebilir kalkınma

 

 

 

 

 

3

Sürdürülebilir Kalkınma Odaklı Eğitim

 

 

2

Doğa ve Fen Eğitiminde Değerler Eğitimi

 

 

 

2

Doğa ve Fen Eğitiminde Güvenlik ve İlk Yardım

  • Temel yaşam desteği (solunum ve ilk yardım)
  • Solunum yolu tıkanıklıklarında ilk yardım
  • Isı dengesi bozuklukları
  • Yanıklar donmalar ve sıcak çarpmalarında ilk yardım
  • Bilinç bozukluklarında ilk yardım
  • Göze kulağa ve burna yabancı cisim kaçmasında ilk yardım
  • Zehirlenmelerde ilk yardım
  • Kırık çıkık ve burkulmalarda ilk yardım
  • Yaralanmalarda ilk yardım 
  • Kanamalarda ilk yardım
  • Diğer acil durumlarda ilk yardım
  • Hayvan ısırıkları ve böcek sokmalarında ilk yardım

 

 

 

 

 

4

Doğa ve Fen Eğitimi Etkinlik Uygulama Örnekleri

 

  • Okul öncesi etkinlik planları
  • İlkokul etkinlik planları
  • Ortaokul etkinlik planları
  • Lise etkinlik planları

 

 

8

Doğa ve Fen Eğitiminde Örnek Etkinlik Planlarının Hazırlanması4
Ölçme ve Değerlendirme

 

1

  1.  
Toplam30

7.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri

  • Programın hedeflerine ulaşmak için; aktif öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılacaktır.
  • Katılımcılara eğitim ile ilgili ders notları elektronik ortamda verilecektir.
  • Eğitimin uzaktan hizmet içi eğitim yöntemiyle yapılması durumunda katılımcılara eğitim ve tüm doküman elektronik ortamda verilecektir. Bilgi teknolojilerinin verdiği imkânlar doğrultusunda çevrim içi ve çevrim dışı uygulamalar ( sesli, görüntülü ve etkileşimli uygulamalar, ödev, portfolyo, sohbet, forum, e posta, sanal sınıf uygulamaları vb teknolojiler ) tek başına veya birlikte kullanılabilecektir.
  • Programın hedeflerine ulaşmak için uzaktan eğitimde sunuş yoluyla öğretim stratejisi kullanılacak ve katılımcıların etkileşimli uygulamalar ile konuyu pekiştirmesi sağlanacaktır.