Akran Zorbalığını Önleme Kursu
1.Etkinliğin Amaçları
Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer:
- Zorbalık ve akran zorbalığını tanımlar.
- Zorbalığın ayırt edici özelliklerini açıklar.
- Zorbalık türlerini bilir.
- Zorbalık davranışının nedenlerini bilir.
- Okulda zorbalık davranışının yaşandığı yerleri bilir.
- Zorbalık davranışına karışan öğrencileri veözelliklerini kavrar.
- Zorbalık davranışının bireysel, ailesel ve okula ait nedenlerini kavrar.
- Zorbalığa ilişkin yanlış inanç, algı ve düşünceleri bilir.
- Zorbalığın yol açtığı sorunları bilir.
- Zorbalığı önleme stratejilerini uygular.
- Zorbalığı önlemede "Bütüncül Okul Yaklaşımı" nın önemini kavrar.
- Bütüncül okul yaklaşımı çerçevesinde yapılan çalışmalarda uygulayıcı olur.
2.Etkinlik Gün Sayısı: Saat
Bu faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer:
- Zorbalık ve akran zorbalığını tanımlar.
- Zorbalığın ayırt edici özelliklerini açıklar.
- Zorbalık türlerini bilir.
- Zorbalık davranışının nedenlerini bilir.
- Okulda zorbalık davranışının yaşandığı yerleri bilir.
- Zorbalık davranışına karışan öğrencileri veözelliklerini kavrar.
- Zorbalık davranışının bireysel, ailesel ve okula ait nedenlerini kavrar.
- Zorbalığa ilişkin yanlış inanç, algı ve düşünceleri bilir.
- Zorbalığın yol açtığı sorunları bilir.
- Zorbalığı önleme stratejilerini uygular.
- Zorbalığı önlemede "Bütüncül Okul Yaklaşımı" nın önemini kavrar.
- Bütüncül okul yaklaşımı çerçevesinde yapılan çalışmalarda uygulayıcı olur.
3.Etkinliğin Hedef Kitlesi
4.Açıklamalar
Bakanlığımıza bağlı okul / kurumlarda görev yapan yönetici ve öğretmenler.
5.Etkinliğin İçeriği
- Bu faaliyet; bakanlığımıza bağlı okul/ kurumlarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin" Akran Zorbalığını Önleme" konusundaki bilgi ve becerilerini arttırmak amacıyla düzenlenmiştir.
- Eğitim görevlisi olarak "Akran Zorbalığını Önleme" konusunda uzman akademisyen ya da bu konuda hizmet içi eğitimler veren öğretmenler /uzmanlar görevlendirilecektir.
- Sınıf ortamı katılımcıların etkin iletişim kurabileceği biçimde düzenlenecektir.
- Eğitim, internet bağlantılı bilgisayar ve projeksiyon cihazı ya da etkileşimli tahtanın bulunduğu eğitim ortamında gerçekleştirilecektir. Eğitim içerikleri uygun materyallerle desteklenecektir.
- Eğitim, konferans oturma düzeninde olan eğitim ortamında yapılacaktır.
- Katılımcı sayısı dikkate alınarak ortamda gerekli ışık ve ses düzeni sağlanacaktır.
- Katılımcı sayısı her eğitim ortamı için 40 kişiyi geçmeyecek şekilde oluşturulacaktır.
- Faaliyetin başlangıcında katılımcıların hazır bulunuşluk düzeylerini ölçmek amacıyla 25 sorudan oluşan ön test, bitiminde ise 50 soruluk son test uygulanacak ve böylelikle faaliyetten elde edilen kazanımlar belirlenmiş olacaktır.
6.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri
Konular | Süre (Saat) |
Ön Test | 1 |
Zorbalık ve Akran Zorbalığı | 1 |
Zorbalığın Ayırt Edici Özellikleri
| 2 |
Zorbalık Türleri
| 2 |
Zorbalık Davranışının Nedenleri
| 5 |
Okulda Zorbalık Davranışının Yaşandığı Yerler
| 2 |
Zorbalık Davranışına Karışan Öğrenciler ve Özellikleri
| 4 |
Zorbalığa İlişkin Yanlış İnanç, Algı ve Düşünceler
| 3 |
Zorbalığın Yol Açtığı Sorunlar
| 2 |
Zorbalığı Önleme Stratejileri
| 4 |
Bütüncül Okul Yaklaşımı Çerçevesinde Okulda Yürütülen Çalışmalar
| 2 |
Ölçme ve Değerlendirme (Sınav) | 2 |
Toplam | 30 |
7.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri
- Programın hedeflerine ulaşmak için; aktif öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır.
- Katılımcılara eğitim ile ilgili ders notları elektronik ortamda verilecektir.