Anlayarak Hızlı Okuma Teknikleri Kursu
1.Etkinliğin Amaçları
Bu kursu başarı ile tamamlayan her kursiyer:
- Değerler eğitimi hakkında bilinçlenir.
- Hızlı okumanın önemini ve faydalarını bilir.
- Okuma hızını düşüren engelleri bilir, çözümlerini uygular.
- Okuma ile göz- beyin ilişkisini bilir.
- Gözü daha hızlı odaklar.
- Kelimeleri hızlı bir şekilde tanır.
- Blok halinde okuma yapar.
- Hızlı okumak için ritim kazanmayı bilir.
- Fotoğrafik ve ön okuma kavramlarını bilir.
- Fotoğrafik ve ön okuma tekniklerini uygular.
- Amaç doğrultusunda okuma yapar.
- Aktif okuma kavramını bilir.
- Aktif okuma tekniklerini uygular.
- Metinlerin üçlü yapısını kavrar ve hızlı okumada uygular.
- Esnek okuma kavramını bilir.
- Esnek okuma tekniklerini uygular.
- Anlayarak hızlı okuma yapar.
- Okuma hızını asgari iki kat arttırır.
2.Etkinlik Gün Sayısı: Saat
Bu kursu başarı ile tamamlayan her kursiyer:
- Değerler eğitimi hakkında bilinçlenir.
- Hızlı okumanın önemini ve faydalarını bilir.
- Okuma hızını düşüren engelleri bilir, çözümlerini uygular.
- Okuma ile göz- beyin ilişkisini bilir.
- Gözü daha hızlı odaklar.
- Kelimeleri hızlı bir şekilde tanır.
- Blok halinde okuma yapar.
- Hızlı okumak için ritim kazanmayı bilir.
- Fotoğrafik ve ön okuma kavramlarını bilir.
- Fotoğrafik ve ön okuma tekniklerini uygular.
- Amaç doğrultusunda okuma yapar.
- Aktif okuma kavramını bilir.
- Aktif okuma tekniklerini uygular.
- Metinlerin üçlü yapısını kavrar ve hızlı okumada uygular.
- Esnek okuma kavramını bilir.
- Esnek okuma tekniklerini uygular.
- Anlayarak hızlı okuma yapar.
- Okuma hızını asgari iki kat arttırır.
3.Etkinliğin Hedef Kitlesi
4.Açıklamalar
Bakanlığımız okul/kurumlarında görev yapan yönetici, öğretmenler.
5.Etkinliğin İçeriği
- Bu etkinlik, yönetici ve öğretmenlere " Anlayarak Hızlı Okuma Teknikleri" konusundabilgi ve beceri kazandırmak amacıyla düzenlenmiştir.
- Eğitim görevlisi olarak; "Anlayarak Hızlı Okuma Teknikleri" konusunda uzman akademisyen ya da bu konuda hizmetiçi eğitimler veren uzman/öğretmenler görevlendirilecektir.
- Eğitim ortamı katılımcıların etkin iletişim kurabileceği biçimde düzenlenecektir.
- Katılımcı sayısı dikkate alınarak ortamda gerekli ışık ve ses düzeni sağlanacaktır.
- Eğitim, bilgisayar, projeksiyon, yazı tahtası, kronometre, okuma hızı ve anlama oranı ölçüm tablosu, ve kişi başına bir egzersiz kitabının veya dokümanın, egzersiz CD'sinin, bir sıranın ve bilgisayarın düştüğü, en az 15, en fazla 20 kursiyerin katılabileceği bir sınıf ortamında verilir.
- Yetişkin eğitiminde teorik bilginin pratiğe dönüşebilmesi için eğitimin yeterli bir süreçte verilmesi gerekmektedir. "Anlayarak Hızlı Okuma Teknikleri Kursu" davranış değişikliği gerektiren bir eğitim olduğundan; kursun 3 hafta içerisinde, 17 takvim gününde, 8 oturumda, toplam 32 ders saatinde verilmesi uygundur. (Mahalli ve Merkezi faaliyetler aşağıdaki tabloya göre yapılacaktır.) Merkezi faaliyetlerdeki oturum günleri dışındaki günler uygun faaliyetlerle desteklenecektir. Takvim günleri 17 gün kalmak kaydıyla, oturum günleri öğretim görevlisinin durumuna göre esnek bir şekilde değiştirilebilir.
Takvim Günü | Eğitim Günü | Süre (Saat) |
1. Gün: Pazartesi | 1.Oturum | 4 |
2. Gün: Salı | 2.Oturum | 4 |
3. Gün: Çarşamba | ||
4. Gün: Perşembe | 3.Oturum | 4 |
5. Gün: Cuma | ||
6. Gün: Cumartesi | ||
7. Gün: Pazar | ||
8. Gün: Pazartesi | 4.Oturum | 4 |
9. Gün: Salı | 5.Oturum | 4 |
10. Gün: Çarşamba | ||
11. Gün: Perşembe | 6.Oturum | 4 |
12. Gün: Cuma | ||
13. Gün: Cumartesi | ||
14. Gün: Pazar | ||
15. Gün: Pazartesi | ||
16. Gün: Salı | 7.Oturum | 4 |
17. Gün: Çarşamba | 8.Oturum | 4 |
Toplam | 32 |
6.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri
Hafta |
Gün |
Konular | Süre (Saat) |
1.HAFTA |
1.GÜN | Ön Değerlendirme | 1 |
Değerler Eğitimi | 2 | ||
Hızlı Okuma
(Metin-Sorular-Ölçüm)
Göz-Beyin İlişkisi Egzersizler:
| 2 | ||
2.GÜN | Göz-Beyin İlişkisi Egzersizler:
Sağlamak
| 4 | |
3.GÜN | Göze Ritim Kazandırma Egzersizler:
| 4 |
Hafta |
Gün |
Konular | Süre (Saat) |
2.HAFTA | 4.GÜN | Göze Ritim Kazandırma Egzersizler:
(Metin-Sorular-Ölçüm) |
4
|
5.GÜN | Göze Ritim Kazandırma Egzersizler:
(Metin-Sorular-Ölçüm) Hızlı Okuma Aşamaları Egzersizler:
|
4
| |
6.GÜN | Hızlı Okuma Aşamaları Egzersizler:
(Metin-Sorular-Ölçüm) | 4
|
Hafta |
Gün |
Konular | Süre (Saat) |
3.HAFTA | 7.GÜN | Hızlı Okuma Aşamaları Egzersizler:
(Metin-Sorular-Ölçüm)
(Metin-Sorular-Ölçüm) | 4 |
8.GÜN | Hızlı Okuma Aşamaları Egzersizler:
(Metin-Sorular-Ölçüm)
(Metin-Sorular-Ölçüm)
| 2 | |
Son Değerlendirme | 1 | ||
Toplam | 32 |
7.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri
- Programın hedeflerine ulaşmak için; aktif öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılacaktır.
- Katılımcılara eğitim ile ilgili ders notları elektronik ortamda verilecektir.
- Teorik bilginin ardından verilen egzersiz ödevleri, davranış değişikliğini kazandıran en önemli aşamadır. Ödevler, eğitim görevlisi tarafından, kurs süresince ve sınıfın seviyesine göre belirlenecek ve verilecektir.
- Hedeflenen davranışların kurs sonunda gerçekleşebilmesi için; eğitimin arka arkaya verilmemesi, kursiyerlere ödevleri uygulayıp; davranışı ortaya koymaları için zaman tanınması gerekmektedir. Kursun programı bu düşünceyle 3 haftalık bir sürece dağıtılmıştır.