Share

Anlayarak Hızlı Okuma Teknikleri Kursu

1.Etkinliğin Amaçları

Bu kursu başarı ile tamamlayan her kursiyer:

  • Değerler eğitimi hakkında bilinçlenir.
  • Hızlı okumanın önemini ve faydalarını bilir.
  • Okuma hızını düşüren engelleri bilir, çözümlerini uygular.
  • Okuma ile göz- beyin ilişkisini bilir.
  • Gözü daha hızlı odaklar.
  • Kelimeleri hızlı bir şekilde tanır.
  • Blok halinde okuma yapar.
  • Hızlı okumak için ritim kazanmayı bilir.
  • Fotoğrafik ve ön okuma kavramlarını bilir.
  • Fotoğrafik ve ön okuma tekniklerini uygular.
  • Amaç doğrultusunda okuma yapar.
  • Aktif okuma kavramını bilir.
  • Aktif okuma tekniklerini uygular.
  • Metinlerin üçlü yapısını kavrar ve hızlı okumada uygular.
  • Esnek okuma kavramını bilir.
  • Esnek okuma tekniklerini uygular.
  • Anlayarak hızlı okuma yapar.
  • Okuma hızını asgari iki kat arttırır.

2.Etkinlik Gün Sayısı: Saat

Bu kursu başarı ile tamamlayan her kursiyer:

  • Değerler eğitimi hakkında bilinçlenir.
  • Hızlı okumanın önemini ve faydalarını bilir.
  • Okuma hızını düşüren engelleri bilir, çözümlerini uygular.
  • Okuma ile göz- beyin ilişkisini bilir.
  • Gözü daha hızlı odaklar.
  • Kelimeleri hızlı bir şekilde tanır.
  • Blok halinde okuma yapar.
  • Hızlı okumak için ritim kazanmayı bilir.
  • Fotoğrafik ve ön okuma kavramlarını bilir.
  • Fotoğrafik ve ön okuma tekniklerini uygular.
  • Amaç doğrultusunda okuma yapar.
  • Aktif okuma kavramını bilir.
  • Aktif okuma tekniklerini uygular.
  • Metinlerin üçlü yapısını kavrar ve hızlı okumada uygular.
  • Esnek okuma kavramını bilir.
  • Esnek okuma tekniklerini uygular.
  • Anlayarak hızlı okuma yapar.
  • Okuma hızını asgari iki kat arttırır.

3.Etkinliğin Hedef Kitlesi

4.Açıklamalar

Bakanlığımız okul/kurumlarında görev yapan yönetici, öğretmenler.

5.Etkinliğin İçeriği

  • Bu etkinlik, yönetici ve öğretmenlere " Anlayarak Hızlı Okuma Teknikleri" konusundabilgi ve beceri kazandırmak amacıyla düzenlenmiştir.
  • Eğitim görevlisi olarak; "Anlayarak Hızlı Okuma Teknikleri" konusunda uzman akademisyen ya da bu konuda hizmetiçi eğitimler veren uzman/öğretmenler görevlendirilecektir.
  • Eğitim ortamı katılımcıların etkin iletişim kurabileceği biçimde düzenlenecektir.
  • Katılımcı sayısı dikkate alınarak ortamda gerekli ışık ve ses düzeni sağlanacaktır.
  • Eğitim, bilgisayar, projeksiyon, yazı tahtası, kronometre, okuma hızı ve anlama oranı ölçüm tablosu, ve kişi başına bir egzersiz kitabının veya dokümanın, egzersiz CD'sinin, bir sıranın ve bilgisayarın düştüğü, en az 15, en fazla 20 kursiyerin katılabileceği bir sınıf ortamında verilir.
  •   Yetişkin eğitiminde teorik bilginin pratiğe dönüşebilmesi için eğitimin yeterli bir süreçte verilmesi gerekmektedir. "Anlayarak Hızlı Okuma Teknikleri Kursu" davranış değişikliği gerektiren bir eğitim olduğundan; kursun 3 hafta içerisinde, 17 takvim gününde, 8 oturumda, toplam 32 ders saatinde verilmesi uygundur. (Mahalli ve Merkezi faaliyetler aşağıdaki tabloya göre yapılacaktır.) Merkezi faaliyetlerdeki oturum günleri dışındaki günler uygun faaliyetlerle desteklenecektir. Takvim günleri 17 gün kalmak kaydıyla, oturum günleri öğretim görevlisinin durumuna göre esnek bir şekilde değiştirilebilir. 

 

Takvim GünüEğitim GünüSüre (Saat)
1. Gün:  Pazartesi1.Oturum4
2. Gün:  Salı2.Oturum4
3. Gün:  Çarşamba  
4. Gün:  Perşembe3.Oturum4
5. Gün:  Cuma  
6. Gün:  Cumartesi  
7. Gün:  Pazar  
8. Gün:  Pazartesi4.Oturum4
9. Gün:  Salı5.Oturum4
10. Gün:  Çarşamba  
11. Gün:  Perşembe6.Oturum4
12. Gün:  Cuma  
13. Gün:  Cumartesi  
14. Gün:  Pazar  
15. Gün:  Pazartesi  
16. Gün:  Salı7.Oturum4
17. Gün:  Çarşamba8.Oturum4
Toplam32

6.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri

 

Hafta

 

Gün

 

Konular

Süre (Saat)

 

1.HAFTA

 

 

 

 

 

1.GÜN

Ön Değerlendirme1
Değerler Eğitimi2

 

Hızlı Okuma

  • Hızlı Okuma ve Çıkış Noktası
  • Hızlı Okumanın Faydaları
  • İlk Okuma Hızının Ölçülmesi 

            (Metin-Sorular-Ölçüm)

  • Hızlı Okumayı Engelleyen Frenler ve Çözümleri

Göz-Beyin İlişkisi 

Egzersizler:

  • Gözün Kavrama Alanını Genişletmek
  • Gözü Blok Okumaya Alıştırmak
  • Metin Üzerinde Blok Okuma yapmak
2
2.GÜN

Göz-Beyin İlişkisi

Egzersizler:

  • Metin Üzerinde Blok Okuma yapmak
  • Gözün Daha Hızlı Odaklanmasını 

            Sağlamak  

  • Göze Esneklik Kazandırmak
4
    3.GÜN

Göze Ritim Kazandırma

Egzersizler:

  • Gözün daha Hızlı Odaklanmasını Sağlamak 
  • Metin Üzerinde Blok Okuma yapmak (Ölçüm)
  • Metin Üzerinde Ritim Kazandırma 
  • Kelime Gruplarını Hızlı Tanıma 
  • Gözü Blok Okumaya Alıştırmak
4

 

Hafta

 

Gün

 

Konular

Süre (Saat)
2.HAFTA4.GÜN

Göze Ritim Kazandırma

Egzersizler:

  • Metin Üzerinde Blok Okuma Yapmak Kelimeleri Hızlı Tanıma 
  • Göze Esneklik Kazandırmak
  • Gözü Blok Okumaya Alıştırmak
  • Metin Üzerinde Blok Okuma Yapmak

(Metin-Sorular-Ölçüm)

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5.GÜN

Göze Ritim Kazandırma

Egzersizler:

  • Kelime Gruplarını Hızlı Tanıma 
  • Gözü Blok Okumaya Alıştırmak
  • Metin Üzerinde Blok Okuma Yapmak

            (Metin-Sorular-Ölçüm)

Hızlı Okuma Aşamaları

Egzersizler:

  • Fotoğrafik Okuma Nedir? (Bütünü Görme)
  • Metnin Üzerinde Fotoğrafik Okuma Yapmak
  • Ön Okuma Nedir? 
  • Metnin Üzerinde Ön Okuma Yapmak

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

6.GÜN

Hızlı Okuma Aşamaları

Egzersizler:

  • Anlayarak Blok Okuma Yapmak
  • Amaç Doğrultusunda Okuma Çalışması Yapmak
  • Anlayarak Hızlı Okuma Yapmak 

            (Metin-Sorular-Ölçüm)

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hafta

 

Gün

 

Konular

Süre (Saat)
3.HAFTA7.GÜN

Hızlı Okuma Aşamaları

Egzersizler:

  • Anlayarak Hızlı Okuma Yapmak 

(Metin-Sorular-Ölçüm)

  • Aktif Okuma Nedir? 
  • Metin Üzerinde Aktif Okuma Yapmak
  • Metinlerin Üçlü Yapısı (Konu, ana fikir, gelişme)
  • Anlayarak Hızlı Okuma Yapmak

            (Metin-Sorular-Ölçüm)

4
8.GÜN

Hızlı Okuma Aşamaları

Egzersizler:

  • Anlayarak Hızlı Okuma Yapmak 

            (Metin-Sorular-Ölçüm)

  • Esnek Okuma Nedir?
  • Metin Üzerinde Esnek Okuma Yapmak
  • Anlayarak Hızlı Okuma Yapmak

            (Metin-Sorular-Ölçüm)

 

2
Son Değerlendirme1
Toplam32

7.Öğretim Yöntem Teknik ve Stratejileri

  • Programın hedeflerine ulaşmak için; aktif öğrenme yöntem ve teknikleri kullanılacaktır. 
  • Katılımcılara eğitim ile ilgili ders notları elektronik ortamda verilecektir.
  • Teorik bilginin ardından verilen egzersiz ödevleri, davranış değişikliğini kazandıran en önemli aşamadır. Ödevler, eğitim görevlisi tarafından, kurs süresince ve sınıfın seviyesine göre belirlenecek ve verilecektir. 
  • Hedeflenen davranışların kurs sonunda gerçekleşebilmesi için; eğitimin arka arkaya verilmemesi, kursiyerlere ödevleri uygulayıp; davranışı ortaya koymaları için zaman tanınması gerekmektedir. Kursun programı bu düşünceyle 3 haftalık bir sürece dağıtılmıştır.