Proje Detay

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA DİNİMİ SEVİYORUM ÖĞRENİYORUM


OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA DİNİMİ SEVİYORUM ÖĞRENİYORUM

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA DİNİMİ SEVİYORUM ÖĞRENİYORUM

"Dinimi seviyorum, öğreniyorum"
  • PROJE TÜRÜ : Temel Eğitim Bölüm Projeleri
  • PROJE KATEGORİ : Milli, manevi, kültürel değerlerin korunması ve geliştirilmesi
  • HEDEF KİTLE : Okul öncesi
  • PROJE SAHİBİ : İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
  • BAŞLANGIÇ TARİHİ : 1.09.2016

Çalışmanın Uygulandığı Okul

Proje Fotoğrafları





OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA DİNİMİ SEVİYORUM ÖĞRENİYORUM OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA DİNİMİ SEVİYORUM ÖĞRENİYORUM OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA DİNİMİ SEVİYORUM ÖĞRENİYORUM OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA DİNİMİ SEVİYORUM ÖĞRENİYORUM OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA DİNİMİ SEVİYORUM ÖĞRENİYORUM OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA DİNİMİ SEVİYORUM ÖĞRENİYORUM

Çalışmanın Özeti

---

Çalışmanın Özgünlüğü

‘’HİÇ BİR ANA-BABA ÇOCUĞUNA İYİ BİR EĞİTİMDEN; İYİ BİR AHLAKTAN DAHA DEĞERLİ BİR MİRAS BIRAKAMAZ’’ Hadis-i Şerif (Tirmizi Birr:33 )
Her çocuk okul öncesi dönemde planlı-plansız etkilerle yoğun bir öğrenme ve etkileşim süreci yaşayarak gelişimini sürdürür. Çocuk bu dönemde ahlak ve inanç içerikli olan “sosyal ve kültürel kimlik geliştirme” yönünden de önemli mesafeler alır. Ahlaki erdemler bakımından olumlu-olumsuz şekillenmelerde bu dönemde belirginleşir.
Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okul öncesi eğitim kurumlarına yönelik hazırlanan bu projeyle, projenin hedef kitlesi olan Okul Öncesi Eğitim çağı çocuklarının gelişim süreci dikkate alınarak, İslam Dini’nin ahlâkî ölçüleri temelinde ve milli değerler etrafında manevi değerlerin temellerinin oluşumunu sağlamak, milli bilincin oluşması, Hz.Muhammed’in (S.A.V) hayatından örneklerle çocuğun üst öğrenimi de hedef alınarak kişisel gelişiminde Türk toplumuna özgü davranış ve değerlerinin İslam Ahlakıyla bütünleşmesi hedeflenmektedir. Yaş grubuna uygun olarak hazırlanan Eğitim programı çerçevesinde Müftülük ile işbirliği yapılarak kurumlar arası etkileşim ve işbirliğinde verimin arttırılması, okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasına katkı bulunmanın yanı sıra,erken yaşta din eğitimi aldırmak isteyen ailelerin kayıt dışı yollardan istihdam edilerek yanlış veya ehil olmayan kişiler veya oluşumlar tarafından eğitim ortamlarına yönlendirilmesinin zararlarını asgari düzeye indirmek de hedefler arasındadır.Bu projenin,mevcut okul öncesi eğitim programlarının dışında tamamen veli isteğine bağlı olarak eğitime uygun mekanları asgari düzeyde temin edebilecek eğitim kurumlarında,4-6 yaş grubuna yönelik 10-18 öğrenci mevcutlu oluşturulan sınıflarda, haftalık 6 saat olmak üzere toplam 8 hafta boyunca, konusunda uzman pedagojik formasyon eğitimi almış ve müftülükçe temin edilen sertifikalı öğreticiler tarafından okul-veli-öğretmen işbirliği esaslı, isteğe bağlı, eğitim öğretim saatleri dışında sürdürülmesi planlanmaktadır.
Proje sonuçlarının hedef kitleye ulaşılması (4-6 yaş) konuyla ilgili yoğun talebin karşılanması ve uygulanabilir örnek bir çalışma olması umuduyla…

Çalışmanın Amacı

1) Okul öncesi eğitimin amaçları, Türk Milli Eğitiminin genel amaç ve temel ilkelerine uygun olarak; çocukların; Din, vatan, millet, Atatürk, bayrak, aile ve insan sevgisini benimseyen, milli ve manevi değerlere bağlı, kendine güvenen, çevresiyle iyi iletişim kurabilen, dürüst, ilkeli, çağdaş düşünceli, hak ve sorumluklarını bilen , saygılı ve kültürel çeşitlilik içinde hoş görülü bireylerin yetişmelerine temel hazırlamak amacıyla çaba göstermek.
2)Çocukların beden, zihin, duygu gelişmesini ve iyi alışkanlıklar kazanmasını sağlamak,
3)Sağlıklı bir din ve ahlak gelişimi göstermelerine yardımcı olmak,
4)Kendi seviyesine uygun olarak Allah’ı sevgi temelinde tanımalarını ve yaratılıştaki düzeni fark etmelerini sağlamak,
5)İslam’ın temel kaynağı olan Kur’an-ı Kerim’i içerik ses ve şekil olarak kendi seviyesinde tanımalarını sağlamak,
6)Çocukların sevgi saygı, işbirliği sorumluluk, hoşgörü, yardımlaşma, dayanışma ve paylaşma gibi davranışları kazandırmak,
7) Kendi seviyesinde Peygamber Efendimizin kişiliğini ve karakterini tanımalarını, sevmelerini ve model almalarını teşvik etmek,
8) Şartları elverişsiz çevrelerden ve ailelerden gelen çocuklar için ortak bir yetiştirme ortamı yaratmak,
9)İslam dininin değerlerini, kendi seviyesinde, insan hayatına anlam kazandıran unsurlardan biri olarak fark etmelerini sağlamak,
10) Çocuklara hayal güçlerini, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini, iletişim becerilerini ve duygularını ifade edebilme davranışlarını kazandırmak,
11)Kazanacağı değerleri gündelik hayatta kullanmalarını sağlamak,
12) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamak,
13) Din ve ahlak gelişiminin yanı sıra diğer gelişim alanlarına da katkısı olacak şekilde bir ortam sağlamaktır.

Çalışmanın Hedefleri

Bursa ili okul öncesi eğitim kurumlarına kayıt yaptırmak şartıyla 48 ay ve üzeri çocukları kapsar.
HEDEFLER
1. Okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması.
2. Erken çocukluk döneminde Dini Ahlaki değerlerin kazandırılması amacıyla çocuklarda farkındalığı arttırmak
3. Değerler eğitimi kapsamında Hz. Muhammed(s.a.v) hayatından örnekler sunarak model almalarını sağlamak.
4. Erken yaşta din eğitimini usulüne uygun bir şekilde aldırmak isteyen ailelerin çocuklarını, doğru dini bilgiye erişmelerine imkan tanıyacak şekilde, Bakanlığımıza bağlı resmi okul öncesi eğitim kurumlarına kazandırmak
5. Çocukların erken yaşta dini eğitimlerinin okul ve aile işbirliği içerisinde isteğe bağlı ve okul öncesi eğitim programı dışında gerçekleştirmek.
6. Çocukların ilk dini eğitimlerini okul öncesi alanda eğitim almış pedagojik olarak alanında uzman kişilerden okul ortamında almalarını sağlamak.

Çalışmanın Uygulanması

A. PROJE EKİPLERİNİN OLUŞTURULMASI VE GÖREVLERİ
İl proje ekibi ve görevleri
Proje sahibi İl Milli Eğitim Müdürü Sebahattin DÜLGER ve İl Müftüsü İzani TURAN olup proje, il Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Arzu AYYILDIZ, İl Müftü Yardımcısı Sedanur SEZEN ve İl Milli Eğitim Şube Müdürü Bekir ARSLAN koordinatörlüğünde yürütülür. Proje ekibi proje koordinatörünün gerekli gördüğü zamanlarda toplanır. Proje ekibi İl Müftülüğü yetkilileri ile il Milli Eğitim Müdürlüğü yetkililerinden oluşur.
Görevleri
• Proje uygulama sürecinin planlanması,
• Proje çalışma takviminin hazırlanması, uygulamaların planlanması,
• Projenin il genelinde tanıtımının yapılması.
• Proje çıktılarının değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.

İLÇE PROJE EKİBİ
İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinden Temel eğitimden sorumlu şube müdürü, İlçe Müftülüğünden sorumlu şube müdürü ve 1 Okul Öncesi eğitim kurumu müdürü tarafından oluşur.
Görevleri
• Proje ile ilgili gerekli yazışma ve duyuruların okullara yapılması
• Okullarda öğretim programları dışında çocuklarına din eğitimi aldırmak isteyen ailelerin taleplerine göre okullarda oluşturulan sınıf listelerinin değerlendirilip proje kapsamında açılacak sınıfların tespit edilmesi
• Açılacak sınıflara müftülükçe öğretici görevlendirilmesi
• Proje kapsamında yapılacak olan eğitimin denetimlerinin yapılması

Okul proje ekibi
Okul Müdürü veya görevlendireceği okul müdür yardımcısı başkanlığında en az 1 okul öncesi öğretmeni müftülüğü temsilen 1 öğretici ve 2 veli temsilcisinden oluşur
Görevleri
• Projenin mevcut öğrenci velilerine,Okul öncesi eğitim kurumlarımıza devam etmeyen4-6 yaş grubu çocukların ailelerine ulaşmak amacıyla muhtarlıklara,sağlık ocaklarına,camilerde gerekli duyurunun yapılması ve proje kapsamında hazırlanan afiş,broşür,el kitapçıklarının dağıtılması
• Proje kapsamında hazırlanan ve dağıtılan talep dilekçelerinin toplanarak okulun fiziki şartları da değerlendirilerek 10-18 kişilik sınıf listelerini ilçe komisyonunda göndermek üzere oluşturmak.
• Okul öncesi eğitim programı dışında planlanmak üzere isteğe bağlı oluşturulan dini eğitim sınıfları haftada 6 saat olmak üzere toplam 8 hafta boyunca görevlendirilen öğretici tarafından 4-6 yaş "DİNİMİ SEVİYORUM ÖĞRENİYORUM" Projesi uygulanmasını sağlamak
• Eğitim-Öğretim dönemlerinde fiziki şartları uygun olmayan okul öncesi eğitim kurumları, istekli velilerin çocuklarına proje kapsamında verilecek eğitimi yaz dönemi süresince alabilecekleri konusunda bilgilendirme yapmak

GÖREV VE SORUMLULUKLAR

OKUL MÜDÜRLÜKLERİ
• Okul Proje ekibinin oluşturulması.
• Proje tanıtım toplantılarının planlanması velilere duyurulması,
• Talep dilekçelerinin dağıtılması ve taleplerin toplanması.
• Eğitim verilecek ortamların proje kapsamına uygun şekilde düzenlenmesi.
• Toplanan taleplere göre okul müdürlüğü tarafından sınıf mevcudu 10-18 öğrenci olacak şekilde sınıfların oluşturulması,
• Taleplere göre oluşturulan grup listelerinin, öğretici görevlendirilebilmesi için İlçe Proje Yürütüme Kuruluna gönderilmesi,
• Proje çalışma programının öğretici ile birlikte hazırlanması.

İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜKLERİNİN GÖREVLERİ
• Temel Eğitimden Sorumlu İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Başkanlığında okul öncesi eğitim kurumlarını temsilen okul müdürleri veya okul öncesi öğretmenlerinden ve İlçe Müftülüğü temsilcilerinden oluşan Proje yürütme komisyonunun oluşturulması.
• Okullardan gelen öğretici taleplerinin değerlendirilmesi ve öğretici ders programlarının planlanması.

İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜN GÖREVLERİ
• İl Proje Yürütme Komisyonun Oluşturulması.
• İl Müftülüğü ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü arasında gerekli iletişim ve koordinasyonun sağlanması.
• Proje materyallerinin basımı ve dağıtımı.
• Proje ile ilgili İlçe Milli Eğitimden gelen taleplerin değerlendirilmesi.

İL MÜFTÜLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ
• İl Proje Yürütme Komisyonun Oluşturulması.
• İl Müftülüğü ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü arasında gerekli iletişim ve koordinasyonun sağlanması.
• “Dinimi Seviyorum Öğreniyorum” projesinin öğretim programının hazırlanması.
• Öğretim programı dahilinde ilçe müftülükleri ile koordinasyonu sağlayarak görev yapacak öğreticilerinin belirlenmesi,

İLÇE MÜFTÜLÜKLERİ
• Kursiyerlerin kayıt işlemlerinin yapılması ve onaylanması
• Öğretim programı dahilinde öğretici görevlendirmelerinin yapılması,
• Görevlendirilen öğreticilerin ve öğretim programının işleyişinin denetlenmesi

İzleme ve Değerlendirme

Değerlendirme ve raporlandırma çalışmaları okul, ilçe ve il bazında olmak üzere üç basamak halinde yapılacaktır. Oluşturulacak değerlendirme formlarının resmi yazılar doğrultusunda okulda yapılan çalışmalarda ulaşılan sayısal verileri içerecek şekilde doldurulması istenecektir.

Dokümanlar

Proje Etkinlikleri





Henüz bu proje için etkinlik eklenmemiştir.


BURBİS
Eğitim Bilişim Ağı
TEGM Materyal
2023 EĞİTİM VİZYONU
okullaribirlikteacacagiz
uzaktanegitim
Fatih Projesi
İYEP