Proje Detay

BİR ŞEHİRDE YAŞIYOR OLMAK


BİR ŞEHİRDE YAŞIYOR OLMAK

BİR ŞEHİRDE YAŞIYOR OLMAK

"Benim Şehrim Bursa"
  • PROJE TÜRÜ : Temel Eğitim Bölüm Projeleri
  • PROJE KATEGORİ : Milli, manevi, kültürel değerlerin korunması ve geliştirilmesi
  • HEDEF KİTLE : 4. Sınıf
  • PROJE SAHİBİ : İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
  • BAŞLANGIÇ TARİHİ : 2.10.2017

Çalışmanın Uygulandığı Okul

BÜYÜKORHAN - Armutcuk İlkokulu , BÜYÜKORHAN - Karağız İlkokulu , BÜYÜKORHAN - Şehit Ramazan Aktay İlkokulu , BÜYÜKORHAN - Sarnıç İlkokulu , BÜYÜKORHAN - Kınık İlkokulu ,
BÜYÜKORHAN - Atatürk İlkokulu , BÜYÜKORHAN - Aktaş İlkokulu , GEMLİK - A.Kütahya İlkokulu , GEMLİK - Borusan İlkokulu , GEMLİK - Çınar İlkokulu , GEMLİK - Umurbey Abdullah Fehmi İlkokulu , GEMLİK - Atatürk İlkokulu , GEMLİK - Mehmet Akif Ersoy İlkokulu , GEMLİK - 100.Yıl İlkokulu , GEMLİK - Şehit Cemal İlkokulu , GEMLİK - Şehit Cem Üner İlkokulu , GEMLİK - Şehit Öğretmen Etem Yaşar İlkokulu , GEMLİK - Engürücük İlkokulu , GEMLİK - Ayşe Ziver Karataş İlkokulu , GEMLİK - 11 Eylül İlkokulu , GEMLİK - Cumhuriyet İlkokulu , GEMLİK - Kurşunlu Nursel Çağlar İlkokulu , GÜRSU - Adaköy Ateş Sarıbal İlkokulu , GÜRSU - Yüksel Bodur İlkokulu , GÜRSU - Kazıklı İlkokulu , GÜRSU - Atatürk İlkokulu , GÜRSU - İğdir İlkokulu , GÜRSU - Ali Firdevs Lizor İlkokulu , GÜRSU - Gürsu TOKİ İlkokulu , GÜRSU - Karahıdır İlkokulu , GÜRSU - Mehmet Akif Ersoy İlkokulu , GÜRSU - Hacı Huriye Tinç İlkokulu , HARMANCIK - Şehit Adil Kınık İlkokulu , HARMANCIK - Gülözü İlkokulu , İNEGÖL - Edebey İlkokulu , İNEGÖL - Boğazköy İlkokulu , İNEGÖL - Şükrünailipaşa İlkokulu , İNEGÖL - Gündüzlü İlkokulu , İNEGÖL - Hamzabey İlkokulu , İNEGÖL - Kurşunlu İlkokulu , İNEGÖL - Eskikaracakaya İlkokulu , İNEGÖL - Alanyurt İlkokulu , İNEGÖL - Şakir Lakşe İlkokulu , İNEGÖL - Küçükyenice İlkokulu , İNEGÖL - Şipali İlkokulu , İNEGÖL - Ortaköy Süleyman Ezim İlkokulu , İNEGÖL - 80.Yıl İlkokulu , İNEGÖL - Deydinler Dr.Emin Acar İlkokulu , İNEGÖL - Yenice Ali Şefika Göztepe İlkokulu , İNEGÖL - Huzur İlkokulu , İNEGÖL - Kurşunlu İstiklal İlkokulu , İNEGÖL - Akhisar İlkokulu , İNEGÖL - Cerrah İlkokulu , İNEGÖL - Kocatepe İlkokulu , İNEGÖL - İshakpaşa İlkokulu , İNEGÖL - Hocaköy İlkokulu , İNEGÖL - TOKİ Mehmet Akif Ersoy İlkokulu , İNEGÖL - Cemil Sönmez İlkokulu , İNEGÖL - Bilal İlkokulu , İNEGÖL - Akşemsettin İlkokulu , İNEGÖL - Yenice Perihan Coşkun İlkokulu , İNEGÖL - Akıncılar İlkokulu , İNEGÖL - İnegöl Fenerbahçeliler Derneği Hamamlı İlkokulu , İNEGÖL - Müşerref-Muzaffer Samda İlkokulu , İNEGÖL - İsaören İlkokulu , İNEGÖL - Maden İlkokulu , İNEGÖL - İnegöl İlkokulu , İNEGÖL - Alibey İlkokulu , İNEGÖL - Tahtaköprü İlkokulu , İNEGÖL - Hacer Salih Yıldız İlkokulu , İNEGÖL - Kulaca İlkokulu , İNEGÖL - Vehbi Koç İlkokulu , İNEGÖL - Mesudiye İlkokulu , İNEGÖL - Sarıpınar İlkokulu , İNEGÖL - 75.Yıl İlkokulu , İNEGÖL - 100.Yıl İlkokulu , İNEGÖL - Çayyaka İlkokulu , İNEGÖL - Ticaret ve Sanayi Odası İlkokulu , İNEGÖL - Dipsizgöl İlkokulu , İNEGÖL - Hamitabat İlkokulu , İNEGÖL - Sinanbey İlkokulu , İNEGÖL - Fatih İlkokulu , İNEGÖL - Cumhuriyet İlkokulu , İNEGÖL - Çeltikçi İlkokulu , İNEGÖL - Çitli Nihat Korkmaz İlkokulu , İZNİK - Tacir İlkokulu , İZNİK - Göllüce İlkokulu , İZNİK - Kaynarca İlkokulu , İZNİK - Mahmudiye İlkokulu , İZNİK - Cumhuriyet İlkokulu , İZNİK - Boyalıca İlkokulu , İZNİK - Orhaniye İlkokulu , İZNİK - Candarlı İlkokulu , İZNİK - Çiçekli İlkokulu , İZNİK - Kadir Koyutürk İlkokulu , İZNİK - Çakırca İlkokulu , İZNİK - Müşküle İlkokulu , İZNİK - Kılıçaslan İlkokulu , İZNİK - Sansarak İlkokulu , İZNİK - Yörükler İlkokulu , İZNİK - Selçuk İlkokulu , İZNİK - Elbeyli İlkokulu , KARACABEY - Hacı Ahmediye Onur İlkokulu , KARACABEY - TOKİ Şehit Yzb. Erhan Kındır İlkokulu , KARACABEY - Öztusan İlkokulu , KARACABEY - Murat Hüdavendigar İlkokulu , KARACABEY - Şehit Jandarma Uzman Çavuş Cemil Turan İlkokulu , KARACABEY - Sultaniye İlkokulu , KARACABEY - Bakırköy İlkokulu , KARACABEY - Seyran İlkokulu , KARACABEY - Keşlik İlkokulu , KARACABEY - Karakoca İlkokulu , KARACABEY - Şehit Bahadır Tayfur İlkokulu , KARACABEY - Ömer Matlı İlkokulu , KARACABEY - Atatürk İlkokulu , KARACABEY - Dagkadi İlkokulu , KARACABEY - Kurşunlu İlkokulu , KARACABEY - Sarıbey Serkan Argın İlkokulu , KARACABEY - Ulubatlıhasan İlkokulu , KARACABEY - Beylik İlkokulu , KARACABEY - Cumhuriyet İlkokulu , KARACABEY - Şehit Bilal Kanat İlkokulu , KELES - Gelemiç İlkokulu , KELES - Barakli İlkokulu , KELES - I.Murat İlkokulu , KELES - Sorgun İlkokulu , KELES - Abdullah Akça İlkokulu , KELES - Kıranışıklar İlkokulu , KESTEL - Babasultan Musa Coşkun İlkokulu , KESTEL - Dudaklı İlkokulu , KESTEL - Yenimahalle İlkokulu , KESTEL - Gölcük İlkokulu , KESTEL - Musa Amca İlkokulu , KESTEL - Çataltepe İlkokulu , KESTEL - Kestel Belediyesi Esentepe İlkokulu , KESTEL - Derekızık İlkokulu , KESTEL - Barakfakih İlkokulu , KESTEL - Atatürk İlkokulu , KESTEL - Cumhuriyet İlkokulu , KESTEL - Erdoğan İlkokulu , KESTEL - Narlıdere İlkokulu , KESTEL - Ümitalan İlkokulu , MUDANYA - Cepni İlkokulu , MUDANYA - Dereköy İlkokulu , MUDANYA - Güzelyalı İlkokulu , MUDANYA - Ülkü Köyü İlkokulu , MUDANYA - Necla Orhan İlkokulu , MUDANYA - Esence Süleyman Avcı İlkokulu , MUDANYA - M.Zeki Yazıcı İlkokulu , MUDANYA - Hasköy İlkokulu , MUDANYA - Mütareke İlkokulu , MUDANYA - Çayönü İlkokulu , MUDANYA - 12 Eylül İlkokulu , MUDANYA - Mirzaoba İlkokulu , MUDANYA - Akköy İlkokulu , MUDANYA - Cafer Yener İlkokulu , MUDANYA - Şükrü Çavuş Sait Eroğlu İlkokulu , MUDANYA - Zeytinbağı İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - 14 Eylül İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Taşpınar İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Ormankadı İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Karaorman İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Demireli İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Devecikonağı İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Yeşilova İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Karaoğlan İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Koşuboğazi İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Yunus Emre İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Hacıahmet İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Mevlana İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Ovaazatlı İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Güllüce İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Çaltılıbük İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Öğretmendavut İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Çeltikçi İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Sincansarnıç İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Balibey İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Tepecik Şehit Ali Üzel İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Yalıntaş İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Sogutalan İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - TOKİ Fatih İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Tatkavaklı İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Adaköy İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Mehmet Akif Ersoy İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Eskikızılelma İlkokulu , MUSTAFAKEMALPAŞA - Alpağut İlkokulu , NİLÜFER - Şehit Kara Pilot Yüzbaşı Hakan Tan İlkokulu , NİLÜFER - Abdurrahman Vardar İlkokulu , NİLÜFER - İbrahim Uyar İlkokulu , NİLÜFER - Işıktepe Rüveyde Dörtçelik İlkokulu , NİLÜFER - 15 Temmuz İlkokulu , NİLÜFER - Öğretmen Mehmet Aras İlkokulu , NİLÜFER - Yaylacık İlkokulu , NİLÜFER - Kayapa Şehit Jandarma Er Eyüp Gürsoy İlkokulu , NİLÜFER - Görükle Dumlupınar İlkokulu , NİLÜFER - Yolçatı Şehit Coşkun Çalı İlkokulu , NİLÜFER - Badırga İlkokulu , NİLÜFER - Görükle Akşemsettin İlkokulu , NİLÜFER - Nesrin Fuat Bursalı İlkokulu , NİLÜFER - Hüsnü Züber İlkokulu , NİLÜFER - Doğanköy İlkokulu , NİLÜFER - Nilüfer Belediyesi Özlüce İlkokulu , NİLÜFER - Fethiye Şehit Öğretmen Şekip Akın İlkokulu , NİLÜFER - Hasanağa Şehit Piyade Er Kadir Çavuşoğlu İlkokulu , NİLÜFER - Hasanağa İlkokulu , NİLÜFER - Gümüştepe İlkokulu , NİLÜFER - Tahtalı İlkokulu , NİLÜFER - İrfaniye İlkokulu , NİLÜFER - Kayapa İlkokulu , NİLÜFER - Gölyazı Ünallar İlkokulu , NİLÜFER - Demirci İlkokulu , NİLÜFER - Konaklı İlkokulu , NİLÜFER - Ahmet Uyar İlkokulu , NİLÜFER - Çalı İlkokulu , NİLÜFER - Ali Karasu İlkokulu , NİLÜFER - Emir-Koop İlkokulu , NİLÜFER - Akçalar Fahriye Sayarel İlkokulu , NİLÜFER - Ürünlü İlkokulu , NİLÜFER - Gökçe İlkokulu , NİLÜFER - Nedim Öztan İlkokulu , NİLÜFER - Alara İlkokulu , NİLÜFER - Canaydın İlkokulu , NİLÜFER - Güngören İlkokulu , NİLÜFER - Eşref Ergin İlkokulu , NİLÜFER - Nilüfer Belediyesi Bursa Rotary İlkokulu , NİLÜFER - Üçevler Şehit Faik Gökçen İlkokulu , NİLÜFER - NOSAB İlkokulu , NİLÜFER - Görükle Hazinedaroğlu Özkan İlkokulu , ORHANELİ - Demirci Şehit Himmet Aydın İlkokulu , ORHANELİ - Sırıl İlkokulu , ORHANELİ - Sait Yılmaz İlkokulu , ORHANELİ - Erenler İlkokulu , ORHANELİ - Goynuk Belen İlkokulu , ORHANELİ - Şehit Jandarma Er Ayvaz Gür İlkokulu , ORHANELİ - Orhaneli Fevzipaşa İlkokulu , ORHANELİ - Çöreler İlkokulu , ORHANELİ - Yakuplar İlkokulu , ORHANELİ - Akalan Köyü Mehmet-Asiye Eğitman İlkokulu , ORHANELİ - Termik Santral İlkokulu , ORHANELİ - Altıntaş İlkokulu , ORHANELİ - Yürücekler İlkokulu , ORHANELİ - Karıncalı İlkokulu , ORHANELİ - Fadıl İlkokulu , ORHANGAZİ - Tuna İlkokulu , ORHANGAZİ - Narlıca İlkokulu , ORHANGAZİ - Keramet İlkokulu , ORHANGAZİ - Atatürk İlkokulu , ORHANGAZİ - Ali Tekin İlkokulu , ORHANGAZİ - Kurtuluş İlkokulu , ORHANGAZİ - Şehit Bülent Albayrak İlkokulu , ORHANGAZİ - Cargill İlkokulu , ORHANGAZİ - Ortaköy Orhan Öcalgiray İlkokulu , ORHANGAZİ - Gurleler Orhan Öcalgiray İlkokulu , ORHANGAZİ - Örnekköy Orhan Öcalgiray İlkokulu , ORHANGAZİ - Orhanbey İlkokulu , ORHANGAZİ - Soloz İlkokulu , ORHANGAZİ - Koç İlkokulu , ORHANGAZİ - Ahmet Yesevi İlkokulu , ORHANGAZİ - Çakırlı İlkokulu , ORHANGAZİ - Yenikoy İlkokulu , ORHANGAZİ - Üreğil İlkokulu , ORHANGAZİ - Gedelek Orhan Öcalgiray İlkokulu , OSMANGAZİ - Mithatpaşa İlkokulu , OSMANGAZİ - 11 Eylül İlkokulu , OSMANGAZİ - Başaran İlkokulu , OSMANGAZİ - Osmangazi Belediyesi Hacı Akkadın Tarman İlkokulu , OSMANGAZİ - Mehmet Aker İlkokulu , OSMANGAZİ - Dr.Necla Yazıcıoğlu İlkokulu , OSMANGAZİ - Dürdane İlkokulu , OSMANGAZİ - Çaybaşı İlkokulu , OSMANGAZİ - Sönmez İlkokulu , OSMANGAZİ - Yusuf Köstem İlkokulu , OSMANGAZİ - Öğretmen Mehmet Ali Deniz İlkokulu , OSMANGAZİ - Şehit Jandarma Uzman Çavuş İlyas Genel İlkokulu , OSMANGAZİ - Selçukgazi İlkokulu , OSMANGAZİ - Bilge Malcıoğlu İlkokulu , OSMANGAZİ - Sabri Katırcı İlkokulu , OSMANGAZİ - Rahmiye Malcıoğlu İlkokulu , OSMANGAZİ - Orhanbey İlkokulu , OSMANGAZİ - Mustafa Münevver Olağaner İlkokulu , OSMANGAZİ - Osmangazi İlkokulu , OSMANGAZİ - Muradiye İlkokulu , OSMANGAZİ - BTSO Sait Ete İlkokulu , OSMANGAZİ - TOKİ Şehit Jandarma Er Ali Bakış İlkokulu , OSMANGAZİ - Nazife-Hüseyin Meriç İlkokulu , OSMANGAZİ - Necdet Coşkunüzer İlkokulu , OSMANGAZİ - I.Murat İlkokulu , OSMANGAZİ - İstiklal İlkokulu , OSMANGAZİ - Seçköy İlkokulu , OSMANGAZİ - Celal Bayar İlkokulu , OSMANGAZİ - Şahin Yılmaz İlkokulu , OSMANGAZİ - Reşitpaşa İlkokulu , OSMANGAZİ - Tophane İlkokulu , OSMANGAZİ - Davut Dörtçelik İlkokulu , OSMANGAZİ - Şükrü Şankaya İlkokulu , OSMANGAZİ - Hürriyet Ticaret ve Sanayi Odası İlkokulu , OSMANGAZİ - Remzi Zümrüt İlkokulu , OSMANGAZİ - Ovaakça İlkokulu , OSMANGAZİ - Fatih İlkokulu , OSMANGAZİ - Faik Yılmazipek İlkokulu , OSMANGAZİ - Kükürtlü Ticaret ve Sanayi Odası İlkokulu , OSMANGAZİ - Gündoğdu İlkokulu , OSMANGAZİ - Mollafenari Şehit Sinan Yaylı İlkokulu , OSMANGAZİ - Şehit Göksu Şafak Şahin İlkokulu , OSMANGAZİ - Merinos İlkokulu , OSMANGAZİ - Demirtaş Gevher Sönmez İlkokulu , OSMANGAZİ - Uludağ İlkokulu , OSMANGAZİ - Nilüferhatun İlkokulu , OSMANGAZİ - Erhan Nasyalçın İlkokulu , OSMANGAZİ - Bahar Semiha Acar İlkokulu , OSMANGAZİ - İbni Sina İlkokulu , OSMANGAZİ - Şehit Jandarma Er Halim Çimen İlkokulu , OSMANGAZİ - Ziya Gökalp İlkokulu , OSMANGAZİ - Pilot Sanayi İlkokulu , OSMANGAZİ - Davut Çalışkan İlkokulu , OSMANGAZİ - Şehit Murat Atsen İlkokulu , OSMANGAZİ - Osmangazi Cavit Çağlar İlkokulu , OSMANGAZİ - Güner Rubacı İlkokulu , OSMANGAZİ - Dr.Ayten Bozkaya İlkokulu , OSMANGAZİ - Dobruca İlkokulu , OSMANGAZİ - Şehit Bkm.Onb.Tolga Taştan İlkokulu , OSMANGAZİ - Çağlayan Memduh Gülseçen İlkokulu , OSMANGAZİ - Yunuseli Şehit Gürcan Ulucan İlkokulu , OSMANGAZİ - Karabalçık Celal Sönmez İlkokulu , OSMANGAZİ - Hatice Salih Kut İlkokulu , OSMANGAZİ - Şehit Jandarma Er Samet Akdeniz İlkokulu , OSMANGAZİ - Şehit Üsteğmen Mesut Beyazıtlı İlkokulu , OSMANGAZİ - Osmangazi Özel İdare İlkokulu , OSMANGAZİ - Kamil Sarıaydın İlkokulu , OSMANGAZİ - Farabi İlkokulu , OSMANGAZİ - Hüseyin Karabacak İlkokulu , OSMANGAZİ - Nilüfer Mukaddes Yazıcılar İlkokulu , OSMANGAZİ - Gaziakdemir İlkokulu , OSMANGAZİ - Tarık Çevikel İlkokulu , OSMANGAZİ - Dağakça İlkokulu , OSMANGAZİ - Çukurca Fan Club İlkokulu , OSMANGAZİ - Ali Hadi Türkay İlkokulu , OSMANGAZİ - Gazi İlkokulu , OSMANGAZİ - İsmetiye Hasan Orhaneddin İlkokulu , OSMANGAZİ - Lütfi Banuşoğlu İlkokulu , OSMANGAZİ - Sadi Etkeser İlkokulu , YENİŞEHİR - Süleymanpaşa İlkokulu , YENİŞEHİR - Orhaniye Gazi Müstecip Onbaşı İlkokulu , YENİŞEHİR - Terziler İlkokulu , YENİŞEHİR - Yolören İlkokulu , YENİŞEHİR - Tahirağa İlkokulu , YENİŞEHİR - Akçeşme İlkokulu , YENİŞEHİR - 100.Yıl İlkokulu , YENİŞEHİR - Aydoğdubey İlkokulu , YENİŞEHİR - Koyunhisar İlkokulu , YENİŞEHİR - Çelebi İlkokulu , YILDIRIM - Ayşe Müzeyyen Tozluoğlu İlkokulu , YILDIRIM - Akıncıtürk İhsan Dikmen İlkokulu , YILDIRIM - Şerif Artış İlkokulu , YILDIRIM - Karapınar İlkokulu , YILDIRIM - Yunus Emre İlkokulu , YILDIRIM - Hasan Ali Yücel İlkokulu , YILDIRIM - Fevzi Çakmak İlkokulu , YILDIRIM - Davutkadı Eşref Evcil İlkokulu , YILDIRIM - Cumalıkızık İlkokulu , YILDIRIM - Hasan Öztimur 75.Yıl İlkokulu , YILDIRIM - Alirızabey İlkokulu , YILDIRIM - Şirinevler İlkokulu , YILDIRIM - Şehit Piyade Onbaşı Orhan Tezcan İlkokulu , YILDIRIM - Şehit Polis Bülent Aslan İlkokulu , YILDIRIM - Cumhuriyet İlkokulu , YILDIRIM - Teferrüç Ali Osman Gür İlkokulu , YILDIRIM - Millet Mahallesi İlkokulu , YILDIRIM - Yeşilevler Münevver Özran İlkokulu , YILDIRIM - Şehit Jandarma Er Selahattin Çırak İlkokulu , YILDIRIM - İhsan Dikmen 4 İlkokulu , YILDIRIM - Akçağlayan İhsan Dikmen İlkokulu , YILDIRIM - Mustafa Dörtçelik İlkokulu , YILDIRIM - Haşim İşcan İlkokulu , YILDIRIM - Vakıf İlkokulu , YILDIRIM - Mümin Gençoğlu 1 İlkokulu , YILDIRIM - Balabanbey Dörtçelik İlkokulu , YILDIRIM - Mümin Gençoğlu 2 İlkokulu , YILDIRIM - Arif Nihat Asya İlkokulu , YILDIRIM - Ahmet Hamdi Tanpınar İlkokulu , YILDIRIM - Gülhanım Karasu İlkokulu , YILDIRIM - Üstün Üründül İlkokulu , YILDIRIM - Değirmenönü İlkokulu , YILDIRIM - Hasan Öztimur İlkokulu , YILDIRIM - Naz Özdilek İlkokulu , YILDIRIM - Kazım Karabekir İlkokulu , YILDIRIM - Namazgah İhsan Dikmen İlkokulu , YILDIRIM - Mustafa Necati İlkokulu , YILDIRIM - Samanlı İlkokulu , YILDIRIM - Emine Sait Uyar İlkokulu , YILDIRIM - Fidyekızık İlkokulu , YILDIRIM - Şeh.Kurmay Binb.Ufuk Bülent Yavuz İlkokulu , YILDIRIM - Nurettin-Gülten Kutlucan İlkokulu , YILDIRIM - Değirmenlikızık Dumlupınar İlkokulu , YILDIRIM - Turgay Ciner İlkokulu , YILDIRIM - Dörtçelik İlkokulu , YILDIRIM - Yıldırım İlkokulu , YILDIRIM - Yavuz Selim İlkokulu ,

Proje Fotoğrafları





BİR ŞEHİRDE YAŞIYOR OLMAK BİR ŞEHİRDE YAŞIYOR OLMAK BİR ŞEHİRDE YAŞIYOR OLMAK BİR ŞEHİRDE YAŞIYOR OLMAK BİR ŞEHİRDE YAŞIYOR OLMAK BİR ŞEHİRDE YAŞIYOR OLMAK

Çalışmanın Özeti

Bütün göç alan kentlerde kentlerin değerlerine sahip çıkılması ancak kentlilik bilincinin oluşturulması ve geliştirilmesi ile mümkün olacaktır. Kentte yaşamak bir insanın gerçekten kentli olduğu ya da kentlilik bilincine sahip olduğu anlamına gelmez. Kentlilik bilinci oluşturmak için etkili bir şekilde kentlilik eğitimi verilmelidir. Yoğun göç alan illerin en temel sorunlarının başında şehre entegrasyon sorunu gelmektedir. Şehrin tarihi ve tabiat varlıklarının dışında alışveriş, eğlence, sanatsal ve kültürel olanaklarının da günlük hayatın içinde değerlendirilme ihtiyacı böyle bir çalışmanın yapılmasını gerekli kılmıştır.

Çalışmanın Özgünlüğü

Hızla gelişen ve kontrolsüz bir kentsel büyüme gösteren şehrimiz, 80 ilin tamamından göç almaktadır. TÜİK verilerine göre şehrimizde yaşayan 2.936.803 kişiden yaklaşık olarak 1.350.000’inin nüfusa kayıtlı olduğu il diğer şehirlerdir. Yasalar ve sınırlamalarla kentin doğal yapısına ve kaynaklarına zarar verilmesi önlenemez. Bütün göç alan kentlerde kentlerin değerlerine sahip çıkılması ancak kentlilik bilincinin oluşturulması ve geliştirilmesi ile mümkün olacaktır. Kentlilik bilinci kapsamında kentler içine ön görülen 3 temel yaklaşım ön plana çıkmaktadır. 1. Kentin tarihi ve kültürel değerlerinin farkına varmak 2. Kentin fiziksel, kültürel ve sosyal dönüşümünü gerçekleştirmek. 3. Kente karşı aidiyet duygusunu hissederek, kenti sahiplenip korumak. Kentte yaşamak bir insanın gerçekten kentli olduğu ya da kentlilik bilincine sahip olduğu anlamına gelmez. Kentlilik bilinci oluşturmak için etkili bir şekilde kentlilik eğitimi verilmelidir. Piaget’in somut işlemler döneminde 7-11 yaş çocuğunun bilişsel yetileri giderek gerçeğe daha uygun değerlendirmeler yapabilecek düzeye gelir. Zamanı, yeri ve çevreyi tanıması daha kolaylaşır. 11 yaş ve üzeri soyut işlemler dönemi ise yetişkinlikle aynı süreçleri kullanır. Bu dönemler çocuklar arasında bireysel farklılıklar göstermekle birlikte 4. Sınıf öğrencileri, somut işlemler döneminden soyut işlemler dönemine geçiş dönemini oluşturduğundan projenin örneklemini oluşturmuştur.

Çalışmanın neden ihtiyaç duyulduğu

Öğretmenler Kurulu ve İl Danışma Kurulu’nda; Temel Eğitim Şube ve Özel Eğitim ve Rehberlik Şubelerinin de temel problemlerinden biri de göçe bağlı nedenlerden dolayı kentlilik bilincinin oluşturulamamasıdır. Yoğun göç alan illerin en temel sorunlarının başında şehre entegrasyon sorunu gelmektedir. Bu durumu birkaç açıdan değerlendirebiliriz: 1. Göç ile gelen ailelerin kendi hemşerilerinin olduğu bölgeye taşınma eğilimi, şehrin kültürü yerine kendi kültürünü şehirlere taşımayı tercih etmesi kentlilik bilincinin oluşmasını sekteye uğratmaktadır. 2. Bu mahallelerdeki okulların öğrencileri de genellikle bu şekilde yaşamayı tercih eden ailelerin çocuklarından oluştuğundan bu okullara özgü yerel bir sorunsalı da okulun stratejik hedeflerinden biri haline getirmektedir. Bazı okullardaki yerli öğrenci nüfus oranı % 1 lere kadar düşmektedir. 3. Ortaya çıkan bu durum şehirde gettolaşmaya neden olmakta ve insan mirasımızı ortak bir paydada zenginleştirmemizin önüne geçmektedir. 4. Milli Eğitim Bakanlığı’nın temel stratejilerinden biri de kent mirasının ve kentlilik bilincinin geliştirilmesinde okulların ve eğitimcilerin pozisyon almasıdır ki buna yönelik ortaokullar için bakanlık insiyatifler alacağının sinyalini vermiştir. “Şehrimi Tanıyorum” projesi buna bir örnek olarak görülmektedir.

Problem Durumu

Öğrencilerin kendi yaşadıkları şehirlerin dinamiklerini tanımaması eğitim bölgelerinde bulunan okulların temel sorunlarından birini oluşturmaktadır. Şehrin tarihi ve tabiat varlıklarının dışında alışveriş, eğlence, sanatsal ve kültürel olanaklarının da günlük hayatın içinde değerlendirilme ihtiyacı böyle bir çalışmanın yapılmasını gerekli kılmıştır.

Çalışmanın Amacı

Bu proje ile kentlilik bilincinin oluşturulması, şehrin doğal, tarihi yerlerinin dışında fiziksel, kültürel, sosyal, ekonomik ve sportif olanaklarının da tanıtma, bu süreçte ebeveynlerle birlikte çocuklara yaşamsal deneyimlerin aktarılması amaçlanmaktadır.

Çalışmanın Hedefleri

• Kentlilik bilincinin oluşturulmasında eğitim kurumlarının rol, sorumluluk ve inisiyatif almasını sağlamak. • Kentlilik bilincinin oluşmasında yakından uzağa yöntemiyle önce mahallesini ve ilçesini sonra da yaşadığı şehri tanımasına olanak sağlayacak sistem geliştirmek. • Bireysel ve kitlesel deneyimlerle çocuğun kendini şehrine ait hissetmesini sağlamak. • Kentlilik bilinci oluştururken kişinin kendi öz kimliğine zarar vermeden ondan tamamen uzaklaşmadan yaşadığı şehrin yerel kimliğine adaptasyonunu sağlamak. • İlköğretim müfredatı içinde kentlilik bilinci ile ilgili bilgilendirici kavramların yetersiz olması nedeniyle öğrencilerin nitelik kazanmalarına ve beceri geliştirmelerine ortam hazırlamak • Projede yer alan öğrenci ve ailelerle birlikte hareket ederek şehrin tanınmasını sağlayacak etkinliklere yer vermek ve farkındalığı artırmak. • Araştıran, sorgulayan, düşünen ve üreten bir nesle ihtiyaç duyan dünyamız için yeni sosyal aktivitelerle öğrenci/veli temelli eğitim modellerinin ortaya çıkmasına olanak sağlamak. • İş ve sosyal yaşamda başarılı olmanın en temel şartlarından birisi içinde bulunduğu ortamda çevresindekilerle uyumlu olmaktır. Kaynaşma ve dayanışma ruhu içerisinde hareket edebilme yeterliliği kazandırmak. • Çeşitli etkinliklerle öğrencilerin, şehrin yaşam deneyimini içselleştirmesini sağlamak. • Kentlilik bilincini eğitim kurumlarının içine ve hatta sınıfların içerisine indirgeyerek bir kentlilik kültürü yaratmak.

Yöntem

İl MEM Proje Ekibi ve okul müdürlerinden oluşan bir komisyon oluşturulmuştur. Bu kapsamda alan taraması, tanıtım toplantıları yapılmıştır. Araştırmalarda nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır. Elde edilen veriler, daha önceden belirlenen temalara göre özetlenip yorumlanmış bireylerin görüşleri betimlenmiştir.

Plan

Faaliyetler

Başlama

tarihi

Bitiş

tarihi

Sorumlu

Komisyonun oluşturulması

Ekim-2017

Ekim-2017

İl MEM

Milli Eğitim Müdürlüğü Temel Eğitim Bölümünün yapılacak proje çalışmalarını okullara üst yazı ile duyurması

Ekim-2017

Ekim-2017

İl MEM

Okullara Proje Daveti Gönderilmesi

Kasım-2017

Kasım-2017

Komisyon

Komisyon tarafından il genelinde projeye katılan okul müdürlerine, 4. Sınıf zümre başkanı öğretmenlerine proje tanıtım toplantısının yapılması

Aralık-2017

Aralık-2017

Komisyon

İl MEM

Proje tanıtım videolarının hazırlanıp Milli Eğitim Müdürlüğü web sitesinde yayınlanması

Ocak-2018

Ocak-2018

Komisyon

Okul Yürütme Kurullarının Belirlenmesi

Ocak-2018

Ocak-2018

Okullar

Proje Çalışma Planlarının Yapılması

Şubat-2018

Şubat-2018

Komisyon

Okullar

Okullarda projenin uygulanması

Şubat-2018

Haziran-2018

Okullar

Okullar tarafından uygulanan faaliyetlerin, komisyona sunulması

Haziran-2018

Haziran-2018

İl MEM

Okullar

Okullardan gelen raporlar doğrultusunda değerlendirmelerin yapılması.

Temmuz-2018

_

Komisyon

İl MEM

Çalışmanın Uygulanması

İl MEM Proje Ekibi ve 3 merkez ilçeden 5 okul müdüründen bir komisyon oluşturularak toplantılar yapılmış, öğrencilerin kendi yaşadıkları şehirlerin dinamiklerini tanımaması ve kentlilik bilincinin oluşamaması ile ilgili karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları değerlendirilmiştir. Bu kapsamda araştırmalar yapılarak faaliyet planları hazırlanmıştır. Proje komisyonunda yer alan okul müdürleri ile projede yer alan okullardan 30 öğretmen, 50 veli ve 50 öğrenci ile bir araya gelerek projenin kurgusu üzerinde konuşuldu. Buna göre bir tema havuzu belirlendi. Bu tema havuzunun içerisinden de öncelikli 10 tema belirlendi. Her tema için proje ekibi tarafından bir talimatname hazırlandı. İl Milli Eğitim Müdürlüğü Temel Eğitim Bölümü tarafından proje ile ilgili yapılacak çalışmalar, okullara üst yazı ile duyurulmuştur. Projede yer almak isteyen okullar gönüllülük esasına göre belirlenip proje daveti gönderilmiştir. Projenin içeriği il genelinde projeye katılan okul müdürlerine, 4. Sınıf zümre başkanı öğretmenlerine merkezi tanıtım seminerleriyle anlatılmıştır. Öğretmenler tarafından da sınıf rehber öğretmenlerine, öğrenci ve velilere eğitimler düzenlenmiştir. Proje tanıtımı ile ilgili hazırlanan tanıtım sunumu tüm okullara ulaştırılmıştır. Okullar tarafından yürütme kurulları oluşturulmuş, proje çalışma planları hazırlanmıştır. Başta belirlenen 10 tema ile ilgili olarak etkinlikler aşağıda belirtildiği şekliyle ve yönergeleriyle uygulamaya konulmuştur. 1-Okul İçinde Şehir Köşeleri 2-Sınıf İçi Pano Düzenlenmesi 3-Anahtar Kelimelerle Şiir ve Hikâye Yazımı (Bursa Temalı) 4-Şehir Temalı Kitap Kapağı Tasarlama 5-Şehir Temalı Kitap Ayracı Tasarlama 6-İl İçi Geziler (Rehber Eşliğinde) 7-Hafta Sonu Aile Gezileri 8-Şehre Özgü Geleneksel Oyunlar 9-Şehirde Yemek Kültürü 10-Şehir Konulu Bilgi Yarışmaları (Okul İçi)

İzleme ve Değerlendirme

Uygulanan tüm bu faaliyetler, proje süreçlerinin bitiminden sonra rapor halinde komisyona sunulmuş ve komisyon tarafından değerlendirilmiştir.

Paydaşlara sağlanan katkılar, amaç ve hedeflere ulaşma düzeyi

1. Kentlilik bilincinin oluşturulmasında eğitim kurumlarının rol, sorumluluk ve insiyatif almasını sağlamak amacıyla planlanan etkinlikler projede yer alan okulların idareci ve öğretmenlerine adım adım anlatılmıştır. Etkinliklerin gerçekleştirilmesi sırasında üzerinde önemle durulması gereken konular özellikle belirtilmiştir. 2. Projede yer alan okulların tamamında toplam 215 şubenin ve 5772 öğrencinin aktif katılımıyla şehrin önemli yerlerinin ve yapılarının görsellerinin ve maketlerinin olduğu “ŞEHİR KÖŞELERİ” oluşturuldu. Bu çalışma hazırlanırken öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerine katkı sağlanmıştır. 3. Öğrencileri araştırmaya yönlendirerek sınıf içinde şehir köşelerinin oluşturulması hedeflenmiş, grup halinde etkinliklerle görseller hazırlanmıştır. 4. Projenin 3. Temasında 172 şubeden 4238 öğrencinin yer aldığı anahtar kelimelerle şiir ve hikâyeler yazılmış ortaya çıkan ürünler sınıf ve okul panolarında, okulların web sayfalarında dönüşümlü olarak yayınlanmıştır. 5. Şehir temalı “Kitap Kapağı ve Kitap Ayracı” hazırlama etkinliğine katılan toplam 6184 öğrencinin eserleri arasından en başarılı olanlar kendi okullarında seçilerek bu öğrencilere kitaplar hediye edilmiştir. Aynı zamanda okulların sene sonu sergilerinde sınıf bazlı tüm çalışmalar ayrı olarak sergilenmiştir. 6. Araştıran, sorgulayan, düşünen ve üreten bir nesle ihtiyaç duyan dünyamız için yeni sosyal aktivitelerle öğrenci/veli temelli eğitim modellerinin ortaya çıkmasına olanak sağlayacak aktiviteler planlanmıştır. Bunun en doğru ve etkili yolu da şehri gezerek yakından tanımaktır. Toplam 131 şube ve 6037 öğrenci ile şehir gezileri düzenlenmiştir. Geziler aracılığı ile geçmiş ile gelecek arasında köprü kurulmuştur. Kente göç ile gelen öğrencilerin uyumlarının sağlandığı okullardan gelen verilerle anlaşılmıştır.. 7. Kentlilik bilinci ile birlikte tarih bilincinin de kazandırılması hedefinden yola çıkarak geleneksel oyunlarımız ve geleneksel yemeklerimiz aile bireylerinin desteği ile beraber tüm öğrencilere aktarılmıştır. Bu etkinliklerde yer alan toplam 6919 öğrencinin mutlu ve heyecanlı oldukları okullardan gelen raporlardan anlaşılmıştır.

Sürdürülebilirlik ve Yaygınlaştırılabilirlik

Projede yer alan 63 okulda uygulanması planlanan 10 temanın da etkin bir şekilde uygulandığı, öğretmenlerin, öğrencilerin ve ailelerin gönüllü ve istekli olarak projede yer aldıkları gözlenmiştir. Her okul kendi ekonomik gücüyle ve ailelerin desteği ile projeyi sürdürmüştür. Kentlilik bilinciyle belirlediğimiz temalar arasında güçlü bir ilişki görülmüştür. 63 okuldan yaklaşık olarak 6000 öğrenci bu temaların en az biriyle ilgili ürünler ortaya koymuştur. Projemizin ana hedefi olan “Kentlilik Bilinci” nin kazandırılmasının tüm illerin ortak problemi olmasından dolayı ulusal düzeyde yaygınlaştırılabilme potansiyeli yüksektir. Nitekim projenin yürütüldüğü okullarımızdan gelen değerlendirme raporlarında kullanılan ifadeler, projemizin ne kadar büyük bir boşluğu doldurduğunu ve ulusal düzeyde yaygınlaştırılma ihtiyacının elzem olduğunu kanıtlar niteliktedir. Değerlendirme raporlarından örnek ifadeler:  “……. tanıtımına katkısı olmuştur. Şehirli olma bilincine olumlu katkısı olmuştur.” (…İlkokulu Öğretmeni)  “Öğrencilerimizin yöremizin güzelliklerini yakından görmesi ve tanıması açısından önemli bir proje olduğunu düşünüyorum.” (…İlkokulu Müdürü)  “Proje sayesinde Türk kültürünün önemli bir parçası olan geleneksel çocuk oyunlarının yaşatılması için bile projenin devam etmesini diliyorum.” (…İlkokulu Öğretmeni)  “Yaşadığımız şehri tanıma konusuna büyük farkındalık oluşturma fırsatı bulduk.”(…İlkokulu Müdürü)  “Kültürümüzü aktarmak, tarihi ve doğal güzelliklerimizi, değerlerimizi tanıtarak bu tarihi değerlerimizi koruma bilinci oluşturmak için çok güzel bir proje olduğunu düşünüyorum.” (…İlkokulu Müdürü)  “Evlerinde TV, bilgisayar oyunları ile vakit geçirmek yerine şehrimizin güzellikleri ile vakir geçirip, geleneksel çocuk oyunları ile farklı zevkler geliştirdiler.” (…ilkokulu Rehber Öğretmeni)  “Yaşadığımız şehrin her yönüyle tanınması için çok etkili bir çalışma olmuştur. Çalışmalar planlandığı şekilde zümre dayanışması içerisinde yapılmıştır. Velilerin de katılımıyla çok etkili sonuçlar elde edilmiştir.” (…İlkokulu Öğretmeni)  “Bu proje okulumuza farklı bir renk ve heyecan kattı. Böyle etkinlikler her yıl yapılmalı. Kültürel bilgi, derslere motivasyon açısından olumlu etkileri olmuştur.” (…İlkokulu Öğretmeni)  “……….’da yaşadığım için çok mutluyum. Bu etkinliklerle ………………hakkında bilmediklerimi öğrendim. Etkinliklerin devam etmesini ve geliştirilmesini istiyorum.” (…İlkokulu Öğrencisi)  “Arkadaşlarla yaşadığımız şehri tanımak eğlenceliydi. Mahallemizin dışında neler varmış neler?” (…İlkokulu Öğrencisi)  “Gezdiğimiz yerleri daha önce de görmüştüm. Ama hiçbir bilgim yoktu. Sadece etrafı görsel olarak seyretmiştim. Şimdi ise bu yer Sürecin tanıtılması aşamasında videolara yer verilmesi projenin önemli basamaklarından olup öğrencilere çok katkı sağlayacağı düşüler hakkında bilgi sahibi oldum. Oraların daha değerli olduklarını hissettim. Onları korumam gerektiğini düşünüyorum.”(…İlkokulu Öğrencisi)

Dokümanlar

Proje Etkinlikleri





Henüz bu proje için etkinlik eklenmemiştir.


BURBİS
Eğitim Bilişim Ağı
TEGM Materyal
2023 EĞİTİM VİZYONU
okullaribirlikteacacagiz
uzaktanegitim
Fatih Projesi
İYEP