BUSİM İÇİN YENİ DÖNEM BAŞLADI

Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün ortak bir okul gelişim kültürü ve kabul edilebilir standartların oluşturulması, sürekli iyileştirmenin ve gelişimin sağlanması amacıyla uygulamaya koyduğu Bursa Sürekli İyileştirme Modeli (BUSİM) Projesi kapsamında gerçekleştirilen organizasyonlar ile 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı içinde gerçekleştirilen çalışmalar sunularak yeni dönemin tanıtımı yapıldı.
Geniş bir katılımla gerçekleştirilen ilk organizasyon içinde söz alan İl Milli Eğitim Müdürü Sabahattin Dülger, " İsimleri farklı şekillerde (Kalite, TKY, EFQM) ifade edilse de geçmişten bugüne geliştirilen, uygulamaya konan tüm iyileştirme-geliştirme yaklaşımlarının özü bu sözde saklı aslında. Bu söz ve yaklaşım hem kişisel yaşamımız için hem de kurumsal gelişimimiz için rehberimiz olmalı. Eğitimde nitelik ve kalite tartışmalarının sık sık yaşandığı son yıllarda Bakanlığımız tarafından atılan iyileştirme adımlarının hız kazandığını hepimiz gözlemlemekteyiz. Özellikle 2023 Eğitim Vizyonu içinde yer verilen "Okul Gelişim Modeli" teması ve bu tema çerçevesinde gerçekleştirilen çalışmalar sürekli ve sürdürülebilir gelişimin, eğitim-öğretim alanında uygulanması kararlılığını ortaya koymaktadır. Bursa bu çalışmalar kapsamında da geçmişten beri süregelen şekilde farkını ortaya koymakta ve hep daha iyisi için çalışmaktadır. Çok değerli yönetici ve öğretmenlerimizin katkılarıyla geliştirilen Bursa Sürekli İyileştirme Modeli (BUSİM), tüm okullarımızdaki/kurumlarımızdaki işleyişin bir sistem üzerine inşa edilmesini kolaylaştıracak, oluşturulan dijital platform aracılığıyla, varlık sebebimiz olan temel faaliyet alanlarımızla ilgili göstergelerin ortak bir platform üzerinden takibini sağlayacaktır. Sürekli gelişim hedefi doğrultusunda gerçekleştirdiğimiz tüm çalışmalarımızda ilk ve öncelikli amacımızın kişilerle değil sistemler ile yaşayan kurumsal ve aynı zamanda tüm Bursa için müşterek bir eğitim-öğretim yapısının tesis edilmesi olduğunu yüksek sesle ifade edebilirim. Tüm bu çalışmalardaki amacımızın özünde; İl olarak mevcut konumumuzun üzerine yeni bir şeyler katabilmek, gelişim kültürünü canlı tutmak ve hep bir adım daha öteye geçmek isteğimiz yatmaktadır. Sizlerin de bu şiar ile hareket ettiğinize, bu hedef doğrultusunda hareket edeceğinize gönülden inandığımı söylemek isterim." şeklinde konuştu.
Organizasyonda Ahmet Erdem Anadolu Lisesi, Bursa Anadolu Lisesi, Gazi Anadolu Lisesi, Nilüfer İMKB Fen Lisesi, Necatibey Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Tophane Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Necip Fazıl Kısakürek Anadolu İmam Hatip Lisesi, Nizam Karasu Anadolu İmam Hatip Lisesi, İpekçilik Anadolu İmam Hatip Lisesi'nin yer aldığı 2018-2019 Süreci için kurum kategorilerini temsilen Gazi Anadolu Lisesi, İpekçilik Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Necatibey Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi yaşadıkları tecrübeleri aktardılar.
İl Milli Eğitim Şube Müdürü Bülent Altıntaş tarafından 2019-2020 Yeni Dönem tanıtımının yapıldığı organizasyon sonrasında Ödül Sürecine başvurular alınmaya başlandı. İl genelinde 157 okulun başvuru yaptığı sürece Yürütme ve Yönetim Kurulu tarafından yapılan değerlendirmeler neticesinde farklı türlerde eğitim-öğretim yapılan 34 okul dahil edildi. Bu okullardan yönetici ve öğretmenlerin katılımıyla gerçekleştirilen toplantıda, BUSİM yapısı ve süreç takvimi paylaşılarak çalışmalara başlandı.
Sürece bu yıl için alınamayan okullarla ilgili olarak da bir planlama yapıldığını ifade eden Bülent Altıntaş, "Tamamen gönüllülük ile gelen başvurulardan büyük bir memnuniyet duyduk. Ödül Sürecine alınamayan okulların sistemin/sürecin tamamen dışında bırakılmaları gibi bir durum kesinlikle söz konusu değil. Aksine tüm okullarımızın mevcut dijital altyapıdan faydalanmalarını ve süreç hakkında sürekli rehberlik desteği almalarını sağlayacağız. Tüm planlamalarımızı bu doğrultuda yapıyoruz." dedi.
MEB 2023 Vizyon Belgesi'nde hedeflenen "okul gelişim modeli" ile tamamen uyumlu olarak yürütülmesi amaçlanan BUSİM ile okulların kendi potansiyellerini harekete geçirecek şekilde sürekli iyileştirme öz değerlendirme yapısı içinde geliştirilmesi hedefleniyor. Elde edilen verilerin web ortamında geliştirilen bir portal üzerinden raporlaştırılarak kurumsal hafızanın oluşturulması ve iyi örneklerin yaygınlaştırılması planlanıyor.
BURSA SÜREKLİ İYİLEŞTİRME MODELİ (BUSİM)
2019-2020 ÖDÜL SÜRECİ'NE ALINAN OKULLAR
S. NO |
İLÇE |
OKUL |
1 |
GEMLİK |
ATATEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ |
2 |
GEMLİK |
GEMLİK ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ |
3 |
GÜRSU |
GÜRSU TOKİ ORTAOKULU |
4 |
İNEGÖL |
HACER SALİH YILDIZ İLKOKULU |
5 |
İNEGÖL |
HACI SEVİM YILDIZ MOBİLYA VE İÇ MEKAN TASARIMI TEKNOLOJİLERİ |
6 |
İNEGÖL |
HALİME HATUN ANAOKULU |
7 |
İZNİK |
ORHANİYE ORTAOKULU |
8 |
İZNİK |
SELÇUK İLKOKULU |
9 |
KARACABEY |
SADIK YILMAZ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ |
10 |
KELES |
DAVUT ZEKİ AKPINAR YATILI BÖLGE ORTAOKULU |
11 |
KESTEL |
YENİMAHALLE İLKOKULU |
12 |
MUDANYA |
GÜZELYALI ANAOKULU |
13 |
MUSTAFAKEMALPAŞA |
İBRAHİM ÖNAL FEN LİSESİ |
14 |
MUSTAFAKEMALPAŞA |
MUSTAFAKEMALPAŞA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ |
15 |
NİLÜFER |
ALİ KUŞÇU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ |
16 |
NİLÜFER |
EMİR-KOOP İLKOKULU |
17 |
NİLÜFER |
MERAL-MUAMMER AĞIM ORTAOKULU |
18 |
NİLÜFER |
ÖZLÜCE RASİM ÖZDENÖREN ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ |
19 |
NİLÜFER |
SÜLEYMAN CURA ORTAOKULU |
20 |
NİLÜFER |
ŞAHİNLER ANADOLU LİSESİ |
21 |
NİLÜFER |
VAHİDE AKTUĞ ORTAOKULU |
22 |
ORHANELİ |
ORHANELİ TERMİK SANTRAL ORTAOKULU |
23 |
ORHANGAZİ |
KOÇ İLK/ORTAOKULU |
24 |
ORHANGAZİ |
ORHANGAZİ 125. YIL ANAOKULU |
25 |
OSMANGAZİ |
ŞEHİT ÖMER HALİSDEMİR MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ |
26 |
YENİŞEHİR |
ŞEHİT YUNUS BAL ORTAOKULU |
27 |
YENİŞEHİR |
ŞİŞECAM MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ |
28 |
YENİŞEHİR |
YENİŞEHİR ANAOKULU |
29 |
YILDIRIM |
GÜLÇİÇEK HATUN KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ |
30 |
YILDIRIM |
LATİF DÖRTÇELİK ANAOKULU |
31 |
YILDIRIM |
MUSTAFA DÖRTÇELİK İLKOKULU |
32 |
YILDIRIM |
ŞEHİT PİYADE ER RAHİM KESKİN ORTAOKULU |
33 |
YILDIRIM |
ULUBATLI HASAN ANADOLU LİSESİ |
34 |
YILDIRIM |
YILDIRIM MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ |