ORTAOKULLAR İÇİN MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM KARİYER REHBERLİĞİ PROGRAMI
Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından ortaokullara yönelik "Mesleki ve Teknik Eğitim Kariyer Rehberliği Programı" hazırlandı.
Uygulamaya konulan "Ortaokullar için Mesleki ve Teknik Eğitim Kariyer Rehberliği Programı" projesi tanıtım toplantısı, Bursa'daki 279 ortaokuldaki toplam 1132 8. Sınıf sınıf rehber öğretmenine çevrimiçi olarak yapıldı. İl Millî Eğitim Müdürlüğü Temel Eğitim-2 Şubesinden Sorumlu Şube Müdürü Müştak Gencer başkanlığında gerçekleştirilen toplantıda Temel Eğitim-2 Koordinatörü Erhan Ağbaba tarafından programın detayları 8. Sınıf sınıf rehber öğretmenlerine anlatıldı.
Ortaokullar için Mesleki ve Teknik Eğitim Kariyer Rehberliği Programı; ortaokul 7. ve 8. Sınıf öğrencileri, öğrenci velileri, 7. ve 8. sınıf sınıf rehber öğretmenleri, okul psikolojik danışmanları ve okul yöneticilerine yönelik kendini tanıma, mesleki ve teknik eğitim okullarının genel yapısı ve işleyişi, Anadolu Meslek Programı (AMP), Anadolu Teknik Programı (ATP), Ustalık Programı (MEMP), meslek alanları ve dalları, akademik paket, LGS tercih sürecinde mesleki ve teknik eğitim okullarını tanıma, mezuniyet sonrası yükseköğretime ve işe yerleşme fırsatı, alınan unvan, diploma, hak ve belgeler gibi temel bilgiler üzerinden yapılandırılmış bilgilendirme ve kariyer rehberliği programı olarak hizmet sunuyor.
Ortaokullar için Mesleki ve Teknik Eğitim Kariyer Rehberliği Programı 7 temel modül üzerine kuruldu. Programın ilk modülü olan "Kendini Tanıma Modülü" ile öğrenciler; Bursa Mesleki Yaklaşım Envanteri ve çeşitli envanterler vasıtası ile kişilik özelliklerini, ilgilerini, yeteneklerini, mesleki değerlerini tanıma ve liselerle ilişkilendirme sürecine ilişkin bilgi sahibi oluyor. Diğer modüller de ise okul türleri, program türleri, yerleşme süreci, eğitim öğretim işleyişi, staj işlemleri, alan ve dal seçimi, mezuniyet sonrası gibi temel mesleki ve teknik eğitim bileşenlerine ilişkin bilgileri yer alıyor. Programın son modülü olan "LGS Tercih Robotu" ile öğrenciler, tercih dönemi sürecinde tüm lise türlerini içeren bir tercih robotu yazılımına kolaylıkla ulaşabiliyorlar.
Akıllı tahta, tablet, bilgisayar gibi cihazlarda çalıştırılabilecek program ile mesleki ve teknik eğitim bileşenlerine ilişkin yapılandırılmış ve sistematik bilgilendirmeler yapılarak tüm ortaokul paydaşlarının bilgilere erişimi noktasında fırsat eşitliği yaratmak ve ortaokul sonrası bilinçli tercihlerle mesleki ve teknik eğitim okullarına öğrencilerin yerleşmesini sağlayarak ülkemizde mesleki eğitimin iyileştirilmesine katkı sağlamak amaçlanıyor.