Millî Eğitim Bakanlığı tarafından okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması amacıyla başlatılan "Temel Eğitimde 10.000 Okul Projesi" kapsamında Bursa'da koordinasyon toplantısı gerçekleştirildi. Havva Aslanoba Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Uygulama Oteli'nde yapılan toplantıya İl Millî Eğitim Müdürü Serkan Gür ve MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Ortamlarının ve Öğrenme Süreçlerinin Geliştirilmesi Daire Başkanı Ahmet Berber'in yanı sıra il ve ilçe millî eğitim müdürlüklerinin yöneticileri katıldı. Toplantıda Cumhurbaşkanlığımız himayelerinde yürütülen "Temel Eğitimde 10.000 Okul Projesi" ele alındı.
Okul öncesi eğitimin önemine vurgu yapan Serkan Gür; "2022 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı'nda tüm bireylerin kapsayıcı ve nitelikli bir eğitime erişiminin sağlanması amacı doğrultusunda, erken çocukluk eğitiminde eğitime erişim oranlarının artırılması, 5 yaş grubunda %100'e ulaşılması hedeflendiği, bu hedeflere yönelik olarak okul öncesi eğitimde ihtiyaç duyulan ilave yatırımların yapılması planlandığı belirtiliyor. Bakanımız Sayın Mahmut Özer de 2022 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı'nda 5 yaşın zorunlu eğitim kapsamına alınması yönündeki hedefe ulaşmak için tüm planların ve bütçe yapılandırmalarının yapıldığını dile getirmişti. Biz de proje kapsamında Bursa'da yürütülecek çalışmaları değerlendirdik." dedi.
Serkan Gür: Hedefimiz Bursa'da okul öncesi eğitime erişimi yüzde 100'e çıkarmak
Okul öncesi eğitim alan çocukların, okul başarısı ve okula devam oranında olumlu bir gelişim görüldüğünü ifade eden Serkan Gür; "Okul öncesi eğitim kurumları, öğrenciler arasındaki başarı farklarını azaltmak ve öğrencileri eğitime hazırlamak için önemli bir imkân sağlıyor. Bakanlık politikaları çerçevesinde hedefimiz Bursa'da 4 ve 5 yaşta okul öncesi eğitime erişimi yüzde 100'e çıkarmak. Eğitimde fırsat eşitliği için fiziksel altyapıyı kentimizin her yerinde aynı standartlarda yapılandırmayı amaçlıyoruz. Çocuklarımızın okul öncesi eğitim hizmetine en kolay bir şekilde ulaşmasını arzu ediyoruz. Toplantıda da okul öncesi çağındaki çocuklarımızın il, ilçe bazlı kayıt oranlarını, derslik durumlarını, il düzeyinde yapılan planlama ve çalışmaları değerlendirdik." dedi.