Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü himayelerinde düzenlenen "Türkiye Yüzyılı Din Öğretimi Bursa İl Çalıştayı", Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi Hüdavendigar Salonunda gerçekleştirildi.
Programa, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, Bursa Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ali Kaya, Bursa Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Görevlileri, İlçe Müftüleri, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü İdarecileri, Sivil Toplum Kuruluşları temsilcileri, okul müdürleri ve öğretmenler katıldı.
Çalıştayda, tüm öğretim kademelerindeki din derslerinin değerlendirilmesi, imam hatip okullarının tanıtım süreçleri, okulların akademik, sosyal, kültürel, sportif, mesleki ve sosyal sorumluluk çalışmalarının değerlendirmesi, okulların program çeşitliliği kapsamındaki uygulamaları, bir üst öğrenime hazırlık faaliyetlerinin değerlendirilmesi ile ilgili birçok konu başlığı ele alınırken, yeni öğretim uygulamalarının tespitine yönelik çalışmalar yer aldı.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, düzenlenen çalıştayın din öğretimindeki sorun alanlarını tespit etmek, çözüm önerileri sunmak ve iyi uygulama örneklerini yaygınlaştırmak için faydalı olacağını vurguladı. Çalıştaya katılan herkesin din öğretimine katacağı farklı bakış açıları, deneyimler, görüşler ve öneriler getireceklerine inandığını belirten Aktaş, emeği geçen herkese teşekkürlerini iletti.
İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, "Din öğretimi toplumun var olan dinamiklerini, kültürel mirasını, etik ilkelerini aktarmada ve yeni nesillere kazandırmada çok önemli bir misyon taşıyor ve ifa ediyor. Gelecek yüzyıldan Türkiye Yüzyılı olarak bahsediyorsak, bu anlamdaki misyon çalışmasında din öğretimine de çok önemli görevler düşmektedir. Bizler gençlerimizi, kökü mazide olan ati anlayışıyla değerlerine bağlı ne istediğini bilen geniş ufuklu azim ve kararlılık içerisinde ayakları bu topraklara basan güçlü aktörler olarak var etmek istiyoruz. Bu sebeple din öğretiminin taşımış olduğu misyon, imam hatiplerin taşımış olduğu misyon bu anlamda önemli ve değerli. Çağın gereklerine uygun bir şekilde yürüttüğümüz eğitim çalışmalarımızda çocuklarımıza sunduğumuz din öğretiminin mevcut durumunu değerlendirmek, sorunlarımızın ne olduğunu ortaya koymak ve birlikte bütün paydaşlarımızla beraber nasıl yapabiliriz, nasıl problemlerimizi daha iyi çözebiliriz, nasıl çocuklarımıza daha iyi imkânlar sunabiliriz düşüncesiyle bu çalıştayımızı gerçekleştirdik. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Bu çalışmanın ilimiz için hayırlı olmasını temenni ediyorum." dedi.
Bursa Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ali Kaya, "Bünyesinde iletişim, bilim, verimlilik gibi değerleri taşıyan Türkiye Yüzyılında din öğretiminin nasıl icra edileceği, sorunları varsa bunların neler olduğu, çözümlerinin nelerden ibaret olduğunun görüşüleceği, konuşulacağı ve tartışılacağı bu çalıştayın herkes için hayırlı olmasını temenni ediyorum. Din, insanlığın başlangıcından itibaren var olan günümüzde de toplumsal hayatta tezahürleri olan bir gerçekliktir. Bu bakımdan insan denen varlık mensubu olduğu dini küçük yaştan başlayarak hayatı sonuna kadar devam eden bir öğrenme arzusu içindedir. Bu öğretimin, çocukların gelişim çağlarının özelliklerine göre uygun biçimde ve içerikte icra edilmesi gerekiyor. Dolayısıyla din öğretiminin muhtevası olan müfredatın iyi şekilde düzenlenmesi, bilimsel temellere oturtulması yanı sıra hangi çağda, hangi içerikte din eğitiminin verileceği aynı zamanda öğretimin de nasıl yapılacağının iyi belirlenmesi gerekir. Çağı yakalayan ülke olmaktan çok çağa yön veren ülke olma hedefinin belirlendiği Türkiye Yüzyılında Bursa'da düzenlenen din öğretimi çalıştayının Türkiye Yüzyılına yakışır bir konuma yükselmesi için vesile olmasını diliyor emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum." dedi.
Konuşmaların ardından gruplar halinde oluşturulan masalarda çalıştayın oturumlarına geçildi. Bursa'daki imam hatip okulları, temel eğitim ve ortaöğretim kurumlarında din, ahlak ve değer alanında yapılan faaliyetler, sorunlar, çözüm önerileri ve iyi uygulama örnekleri sunuldu. Bu alanda yapılabilecek çalışmalar hakkında görüş alışverişi gerçekleştirildi.