Henüz bu proje için fotoğraf eklenmemiştir.
Bu çalışmanın amacı; eğitim-öğretim etkinlikleri çerçevesinde öğretmen, veli ve öğrenciye matematik dersi için ek materyaller konusunda destek olmak ve teknolojiden etkili bir şekilde faydalanmaktır. Literatürde yer alan çalışmalar incelendiğinde matematik dersi ile ilgili pek çok çalışma görülmektedir. Sadece ülkemizde değil tüm dünyada matematik başarısının nasıl arttırılabileceği güncelliğini koruyan bir tartışma konusudur. Bunun pek çok sebebi olabilir. Kişisel özellikler, öğretmen veya anne-baba tutumları, matematik dersine olan ilgi, dili kullanmaya ilişkin yeterlilikler (okuduğunu anlama vb.), matematik dersi işlemede başvurulan yöntem ve teknikler… Bu çalışma, ders materyallerinin daha eğlenceli hale getirilmesi açısından ele alınmıştır. Öğrencilerin ilgisini çekebilecek ve onları motive edecek, eğlenceli, zenginleştirilmiş matematik dersi materyalleri hazırlayarak derse olan ilginin artırılması hedeflenmektedir.
Bilindiği gibi ülkemizde il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerinin kendilerine ait internet siteleri bulunmakta ve bunlar aktif bir şekilde kullanılmaktadır. Her il veya ilçenin yaptıkları çalışmaları, projeleri paylaştıkları görülmekle beraber düzenli olarak güncellenerek derslere ek materyal sağlama konusunda yapılmış bir çalışmaya rastlanmamıştır.
Matematik dersine olan ilginin artırılması konusunda yardımcı olacak materyal hazırlanması için bu çalışmaya ihtiyaç duyulmuştur.
Matematik, desteğe en fazla ihtiyaç duyulan derslerin başında gelmektedir. Ayrıca eğitim öğretim çalışmalarında teknolojiden yararlanmak verimi artırmaktadır. Öğretmen, öğrenci veya velinin kolaylıkla ulaşabileceği il milli eğitim müdürlüğü sitesi yoluyla bu hizmet pek çok kişinin hizmetine sunulabilir. Buna göre projenin problem durumu matematik dersi öğretim etkinliklerine eğlenceli ve zenginleştirilmiş materyal desteği sağlayarak matematik dersine olan ilginin artırılmasıdır.
Projenin temel amacı eğlenceli materyal desteği sağlayarak matematik dersine olan ilginin artırılmasıdır.
“Matematik Dersi Materyal Havuzu” 2019-2020 eğitim-öğretim yılında kullanılmaya başlanacaktır. Ayrıca bu materyallerin TEBA’da (Temel Eğitim Bilişim Ağı) yayınlanacak olması, görülme sayısı ve kullanım sıklığı ile ilgili doğrudan bilgi verecektir. Buna göre proje kapsamındaki hedefler de şu şekilde listelenebilir:
Etkinlik havuzunda paylaşılan materyallerin;
Sınıf ortamında ek çalışmalar için kullanılması,
Sınıf ortamında pekiştirme amaçlı kullanılması,
Serbest etkinlikler derslerinde matematik oyunlarının kullanılması,
TEBA’nın velilere de açık olması sebebiyle çocuğuna destek olmak isteyen veli tarafından kullanılması.
Matematik Dersi Materyal Havuzu 2, 3 ve 4.sınıflar için hazırlanmıştır. Çalışmada görev yapacak öğretmenler 2017-2018 eğitim öğretim yılında MEB Ders Kitabı Yazma Komisyonlarında görev yapan öğretmenlerden seçilmiştir. 2 sınıf öğretmeni yazar olarak belirlenmiş 1 dil uzmanı, 1 rehberlik uzmanı ile 1 program geliştirme uzmanı da yapılan çalışmalarda yer almışlardır. Materyal havuzunda yer alan her çalışma içerik, dil, program ve rehberlik açısından kontrol edilmiştir. Matematik Dersi Materyal Havuzunda yer alan çalışmalar için 2, 3 ve 4.sınıf olarak ünite sürelerine göre düzenlenmiş bir çalışma planı oluşturulmuştur. Ünitelerde her kazanım için kolaydan zora etkinlik kağıtları hazırlanacak ve kontrol edilecek, ardından Bursa Temel Eğitim Bilişim Ağı’na yüklenecektir.
|
2. SINIF |
3. SINIF |
4. SINIF |
1.Ünite |
Doğal Sayılar Doğal Sayılarla Toplama İşlemi Doğal Sayılarla Çıkarma İşlemi |
Doğal Sayılar Doğal Sayılarla Toplama İşlemi Doğal Sayılarla Çıkarma İşlemi |
Doğal Sayılar Doğal Sayılarla Toplama İşlemi Doğal Sayılarla Çıkarma İşlemi |
2.Ünite |
Doğal Sayılarla Toplama İşlemi Doğal Sayılarla Çıkarma İşlemi Sıvı Ölçme |
Doğal Sayılarla Toplama İşlemi Doğal Sayılarla Çıkarma İşlemi Veri Toplama ve Değerlendirme |
Doğal Sayılarla Toplama İşlemi Doğal Sayılarla Çıkarma İşlemi |
3.Ünite |
Geometrik Cisimler ve Şekiller Uzamsal İlişkiler Geometrik Örüntüler |
Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Doğal Sayılarla Bölme İşlemi |
Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Doğal Sayılarla Bölme İşlemi |
4.Ünite |
Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Doğal Sayılarla Bölme İşlemi |
Kesirler Zaman Ölçme Paralarımız Tartma |
Kesirler Kesirlerle İşlemler Zaman Ölçme Veri Toplama ve Değerlendirme |
5.Ünite |
Kesirler Zaman Ölçme Paralarımız |
Geometrik Cisimler ve Şekiller Geometrik Örüntüler Geometride Temel Kavramlar Uzamsal İlişkiler |
Geometrik Cisimler ve Şekiller Geometride Temel Kavramlar Uzamsal İlişkiler Uzunluk Ölçme |
6.Ünite |
Veri Toplama ve Değerlendirme Uzunluk Ölçme Tartma |
Uzunluk Ölçme Çevre Ölçme Alan Ölçme Sıvı Ölçme |
Çevre Ölçme Alan Ölçme Tartma Sıvı Ölçme |
Matematik Dersi Materyal Havuzu 2, 3 ve 4.sınıflar için 2018-2019 Eğitim ve öğretim yılında hazırlanmıştır. Çalışmada görev yapan öğretmenler, 2017-2018 Eğitim ve Ö-öğretim yılında MEB Ders Kitabı Yazma Komisyonlarında görev yapan öğretmenlerden seçilmiştir. İki yazar, bir dil uzmanı, bir rehberlik uzmanı ve bir program geliştirme uzmanı yapılan çalışmalarda yer almışlardır. Materyal havuzunda yer alan her çalışma içerik, dil, program ve rehberlik açısından kontrol edilmiştir.
Matematik Dersi Materyal Havuzu’nda yer alan çalışmalar için 2, 3 ve 4.sınıf olarak ünite sürelerine göre düzenlenmiş bir çalışma planı oluşturulmuştur. Ünitelerde her kazanım için etkinlik kâğıtları hazırlanmış ve kontrol edilmiştir. 1.sınıf etkinlikleri de aynı şekilde 2019-2020 Eğitim ve öğretim yılında hazırlanacak ve TEBA’ya yüklenecektir.
Çalışma sonuçları; öğretmen ve öğrenci değerlendirmeleri ve TEBA üzerinden ulaşılma düzeyi açısından incelenecektir.