Proje Detay

SU DAMLALARININ PEŞİNDE


SU DAMLALARININ PEŞİNDE

SU DAMLALARININ PEŞİNDE

""
  • PROJE TÜRÜ : Temel Eğitim Bölüm Projeleri
  • PROJE KATEGORİ : Milli, manevi, kültürel değerlerin korunması ve geliştirilmesi
  • HEDEF KİTLE : Okul öncesi,1. Sınıf,2. Sınıf,3. Sınıf,4. Sınıf
  • PROJE SAHİBİ : İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
  • BAŞLANGIÇ TARİHİ : 2.09.2019

Çalışmanın Uygulandığı Okul

NİLÜFER - Beşevler Anaokulu , NİLÜFER - TEV Dr İbrahim Öktem Anaokulu , NİLÜFER - Özlüce Anaokulu , NİLÜFER - Mualla Türkün Anaokulu , NİLÜFER - Ahmet Muharrem Uğur Anaokulu ,
NİLÜFER - İlkadım Anaokulu , NİLÜFER - 15 Temmuz İlkokulu , NİLÜFER - Görükle Dumlupınar İlkokulu , NİLÜFER - Nesrin Fuat Bursalı İlkokulu , NİLÜFER - Nilüfer Belediyesi Özlüce İlkokulu , NİLÜFER - Ali Karasu İlkokulu , NİLÜFER - Emir-Koop İlkokulu , NİLÜFER - NOSAB İlkokulu , OSMANGAZİ - Bursa Anaokulu , OSMANGAZİ - Dr. Ayten Bozkaya Anaokulu , OSMANGAZİ - Yunuseli Anaokulu , OSMANGAZİ - Küçükbalıklı Anaokulu , OSMANGAZİ - Hamitler TOKİ Anaokulu , OSMANGAZİ - Öğretmen Neşe Horasan Anaokulu , OSMANGAZİ - Hayme Ana Anaokulu , OSMANGAZİ - Hülya Şahnaoğlu Anaokulu , OSMANGAZİ - Mehmet Aker İlkokulu , OSMANGAZİ - Sönmez İlkokulu , OSMANGAZİ - Bilge Malcıoğlu İlkokulu , OSMANGAZİ - Hürriyet Ticaret ve Sanayi Odası İlkokulu , OSMANGAZİ - Nilüferhatun İlkokulu , OSMANGAZİ - Bahar Semiha Acar İlkokulu , OSMANGAZİ - Farabi İlkokulu , OSMANGAZİ - Lütfi Banuşoğlu İlkokulu , YILDIRIM - Maltepe Anaokulu , YILDIRIM - Vilayetler Hizmet Birliği Anaokulu , YILDIRIM - Gülbahar Hatun Anaokulu , YILDIRIM - Vatan Anaokulu , YILDIRIM - Atatürk Anaokulu , YILDIRIM - Latif Dörtçelik Anaokulu , YILDIRIM - Yıldırım Anaokulu , YILDIRIM - Dumlupınar Anaokulu , YILDIRIM - Mevlana Anaokulu , YILDIRIM - Nene Hatun Anaokulu , YILDIRIM - Hasan Ali Yücel İlkokulu , YILDIRIM - Fevzi Çakmak İlkokulu , YILDIRIM - Davutkadı Eşref Evcil İlkokulu , YILDIRIM - Hasan Öztimur 75.Yıl İlkokulu , YILDIRIM - Şehit Polis Bülent Aslan İlkokulu , YILDIRIM - İhsan Dikmen 4 İlkokulu , YILDIRIM - Balabanbey Dörtçelik İlkokulu , YILDIRIM - Gülhanım Karasu İlkokulu , YILDIRIM - Değirmenönü İlkokulu , YILDIRIM - Yavuz Selim İlkokulu , OSMANGAZİ - Nermin Şankaya Anaokulu ,

Proje Fotoğrafları





SU DAMLALARININ PEŞİNDE SU DAMLALARININ PEŞİNDE SU DAMLALARININ PEŞİNDE PROJESİ

Çalışmanın Özeti

Dünyadaki tüm canlılar için su, en temel yaşam kaynaklarından birisidir. Günümüzde su, bilinçsiz kullanım nedeniyle kirlenip tükenme noktasına gelmiştir. Küresel ısınma sonucu yaşanan ve ileride yaşanacak olan kuraklıklar da göz önünde bulundurulduğunda susuz kalma tehlikesinin ciddi boyutta olduğu görülmektedir.
Dünya’daki suyun %97,5’i okyanuslarda ve iç denizlerde tuzlu su, %2,5’i ise tatlı su olarak bulunmaktadır. Ancak bu tatlı suyun %87’si buzullarda, toprakta, atmosferde, yer altı sularında bulunur ve kullanılamaz durumdadır. Tatlı su oranından geriye kalan %13’lük suyun kullanılabilir ve içilebilir olduğu saptanmıştır.
Türkiye Akdeniz’in su bakımından en zengin ülkelerinden biridir, ancak çok yüksek nüfus artışı nedeniyle son 20 yılda kişi başına düşen su miktarı 4000m³ ten bugün 1430m³ e düşmüştür. 2030 yılında Türkiye’nin nüfusu 100 milyona ulaşacakken kişi başına düşen su miktarının 1.100 m³ olacağı öngörülüyor. Türkiye’nin su tüketim oranı 2016 yılında %10 iken 2023 yılında bu oranın %16 olması beklenmektedir.  Dünya Sağlık Örgütü’ne göre temel ihtiyaçların karşılanması için alt sınır kişi başı 25 litredir. 25 litre ise duş almaya başladığınızda harcadığınız sudur. 25 litre, dişimizi fırçalarken açık bırakılan musluktan 2 dakikada akan sudur. Yeterli ve kaliteli su, sağlıklı insan ve kaliteli üretim için gerekli ihtiyaçların başındadır. Gelecek nesiller için çevreyi düşünerek hareket eden, çevreyi koruyan, duyarlı çocuklar yetiştirmek çok önem kazanmıştır. Bu nedenle öğrencilerin günlük yaşantılarında bilinçli birer tüketici olmaları, suyun yenilenemeyen bir kaynak olduğunun farkına varmaları ve su tasarrufunu bilmeleri zorunlu hale gelmiştir.

Çalışmanın Özgünlüğü

“Su Damlalarının Peşinde Projesi” Bursa’daki Anaokulu ve İlkokulları kapsayan, BUSKİ’nin (Bursa Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi) hazırladığı eğitim programı ile desteklenen bir çalışmadır. Proje içeriği ve etkinlikler; Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü TEBA’da (Temel Eğitim Bilişim Ağı), okulların web sitelerinde, BUSKİ’nin uygun gördüğü ilan panolarında duyurularak el broşürleri ve afişlerle, okulların hazırlayacağı faaliyetlerle desteklenecektir. Bursa Büyükşehir Belediyesi (BUSKİ) ve Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle yürütülecek olan projenin tamamen özgün çalışmalardan oluştuğu daha önce bu nitelikte bir çalışma yapılmadığı görülmüştür.

Çalışmanın neden ihtiyaç duyulduğu

Gün geçtikte nüfusun çoğalması,  su tüketiminin artması, su kaynaklarımızın azalması ve kirlenmesi nedeniyle bu konuda toplumsal bir duyarlılığın arttırılmasına ihtiyaç duyulmuştur.

Problem Durumu

Ülkemizin de içinde bulunduğu yerkürenin bir kesiminin nüfus artışı ve kirlenme nedeniyle ortaya çıkan su kıtlığı, bilinçsiz su tüketimi, yenilenemeyen su kaynaklarının azalması, süreç sebebiyle artan su tüketiminin akıllı ve alternatifli yöntemler kullanılarak bilinçli kullanılması, tüm bunların küresel bir problem haline dönüşmüş olması projenin problem durumunu ifade eder.

Çalışmanın Amacı

Bu çalışmanın amacı; eğitim-öğretim etkinlikleri çerçevesinde anaokulu ve ilkokul öğrencilerde su bilinci ve kültürü oluşturmak, suyun tüm canlılar ve dünyamız için değerini anlatmak, kuraklığa dikkat çekmek, ülkemizin koşullarına uygun su üretme ve biriktirme yollarını değerlendirmek ve öğrencilerin su ile ilgili yeni tüketim becerileri kazanmalarını sağlamaktır. Proje, Bursa Büyükşehir Belediyesi (BUSKİ) ve Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğiyle yürütülecektir.

Çalışmanın Hedefleri

Projenin Anaokulu ve İlkokullara ulaşması hedeflenmektedir. Çocuklarda ve yakın çevrelerinde su tasarrufu hakkında olumlu davranışların yaygınlaştırılması hedeflerindendir. Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü TEBA’da (Temel Eğitim Bilişim Ağı) yayınlanacak olan proje; planlanan etkinlikler ve BUSKİ tarafından verilecek eğitimlerle desteklenecektir.
Bu hedefe ulaşmak için yapılacak çalışmalar aşağıda listelenmiştir:

  • Sınıf, okul ve aile ortamı için kullanılabilir etkinlikler,
  • Sınıf ortamında kazanımları pekiştirme amaçlı kullanılabilir etkinlikler,
  • Serbest Etkinlikler derslerinde yer alacak şekilde kullanılabilir oyunlar,
  • Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü TEBA’nın herkese açık olması sebebiyle çocuğuna destek olmak isteyen veli tarafından da kullanılabilmesi,
  • Yakın çevredeki su kaynakları kirleticilerini gözlem amaçlı çevre gezileri planlanması,
  • Okullarda oluşturulan Su Timlerinde başarı gösteren öğrenciler; öğretmenleri ile birlikte okul bünyesinde anne ve babalara sunum yapması.

Yöntem

“Su Damlalarının Peşinde” adlı proje kapsamında düzenlenen eğitimler, BUSKİ iş birliğiyle belirlenen okullarda gerçekleştirilecektir. Anaokulları, programda belirtilen tarih ve saatte kendi imkânlarıyla ulaşacakları BUSKİ’nin konferans salonunda; ilkokullar ise belirlenen tarih ve saatlerde kendi okullarında ücretsiz eğitim alacaktır. Okulların eğitim programlarını içeren takvim ve gezi planı örneği ekte sunulmuştur. Okullarda öğretmenlerin uygun gördüğü her sınıf düzeyinde öğrencilerle okul içerisindeki gereksiz su kullanımını tespit etmek ve önlemek amacıyla “Su Timleri” oluşturulacaktır.
Etkinlikler çerçevesinde gösteriler, dövizler eşliğinde yürüyüşler, ailelere yapılacak sunumlar ve sergiler örnek etkinliklerden birkaçıdır. Etkinlikler okul imkânları doğrultusunda zenginleştirilebilecektir.
Proje, 26 Mayıs tarihinde düzenlenecek olan şenlikle sonlandırılacaktır. Proje okullarının hazırlayacağı gösteriler, kurulacak standlar, aktiviteler, yarışmalar daha sonra duyurulacak olan şenlik alanında gerçekleştirilecektir. Yıl içerisinde yapılacak olan resim yarışması ve slogan yarışmasının ödül töreni de şenlik programında yer alacaktır.
Proje faaliyetleri; anaokulu müfredatında ve ilkokullarda Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Fen ve Teknoloji dersleri müfredatında yer alan kazanımları pekiştirmeye ve desteklenmesine yöneliktir.
Belirlenen etkinlik takvimi, içerikler, uygulama yapılacak proje okulları ve etkinlik örnekleri bu etkinlikler çerçevesinde BUSKİ ve Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından kullanılabilecek fotoğraf ve görsel içeriklerin kullanımı için sosyal medya veli izin belgesi ekte sunulmuştur.

Plan
Çalışmanın Uygulanması

Projenin uygulanması ile ilgili olarak il çalışma ve yürütme komisyonları oluşturulmuştur.

 

PROJE UYGULAMA DOKÜMANLARI

Proje Metni

Yıllık Çalışma Planı 2023-2024

Ek-1 Boyama Sayfası
Ek-2 Kısa Film Yarışması Şartnamesi
Ek-3 Resim Yarışması Şartnamesi
Ek-4 Sosyal Medya Veli İzin Belgesi
Ek-5 Su Döngüsü
Ek-6 Bunları Biliyor Musun?
Ek-7 Toprak Suyu Temizler Mi?
Ek-8 Su Tasarrufu Oyunu
Ek-9 Evlerimizde Kullandığımız Su Nereden Gelir?
 



 

İzleme ve Değerlendirme

Projenin anaokulları ve ilkokullarda öğrencilerin su tasarrufu ile ilgili olumlu yönde davranış değişikliği geliştirmesi beklenmektedir. Olumlu davranışların yaygınlaştırılması ve alışkanlık haline gelmesi hedeflenmektedir. Proje çalışmalarına katılan öğretmenler, yapılan çalışmaların etkililiği ile ilgili uygulanacak anket ile görüşlerini bildireceklerdir. Bu görüşler doğrultusunda yıl sonu raporu hazırlanacaktır.
 

Dokümanlar

Proje Etkinlikleri





Card image cap
SU DAMLALARININ PEŞİNDE

Temel Eğitim Bölüm Projeleri
Sönmez İlkokulu (OSMANGAZİ)
2.09.2019 00:00:00

Proje Etkinlik Detayı

Card image cap
YAVUZ SELİM İLKOKULU ÖĞRENCİLERİ "SU TİMLERİ" ETKİNLİĞİ

Temel Eğitim Bölüm Projeleri
Yavuz Selim İlkokulu (YILDIRIM)
2.09.2019 00:00:00

Proje Etkinlik Detayı

Card image cap
SUYU BOŞA HARCAMA

Temel Eğitim Bölüm Projeleri
Mualla Türkün Anaokulu (NİLÜFER)
2.09.2019 00:00:00

Proje Etkinlik Detayı

Card image cap
SU DÖNGÜSÜ

Temel Eğitim Bölüm Projeleri
İlkadım Anaokulu (NİLÜFER)
2.09.2019 00:00:00

Proje Etkinlik Detayı

Card image cap
"BİR YAĞMUR DAMLASI OLSAN,NEREYE DÜŞMEK İSTERSİN."

Temel Eğitim Bölüm Projeleri
Mualla Türkün Anaokulu (NİLÜFER)
2.09.2019 00:00:00

Proje Etkinlik Detayı

Card image cap
SU DAMLALARININ PEŞİNDEYİZ

Temel Eğitim Bölüm Projeleri
Mualla Türkün Anaokulu (NİLÜFER)
2.09.2019 00:00:00

Proje Etkinlik Detayı

Card image cap
MUALLA TÜRKÜN ANAOKULU "SU TİMLERİ"

Temel Eğitim Bölüm Projeleri
Mualla Türkün Anaokulu (NİLÜFER)
2.09.2019 00:00:00

Proje Etkinlik Detayı

Card image cap
NOSAB İLKOKULU SU TİMLERİ İŞ BAŞINDA

Temel Eğitim Bölüm Projeleri
NOSAB İlkokulu (NİLÜFER)
2.09.2019 00:00:00

Proje Etkinlik Detayı

Card image cap
SU DAMLALARININ PEŞİNDE PROJESİ PANO ÇALIŞMASI

Temel Eğitim Bölüm Projeleri
Küçükbalıklı Anaokulu (OSMANGAZİ)
2.09.2019 00:00:00

Proje Etkinlik Detayı

Card image cap
SAKSIDA BİTKİ YETİŞTİRME ETKİNLİĞİ

Temel Eğitim Bölüm Projeleri
Küçükbalıklı Anaokulu (OSMANGAZİ)
2.09.2019 00:00:00

Proje Etkinlik Detayı

Card image cap
SU DÖNGÜSÜ

Temel Eğitim Bölüm Projeleri
Küçükbalıklı Anaokulu (OSMANGAZİ)
2.09.2019 00:00:00

Proje Etkinlik Detayı

Card image cap
Su Hayattır

Temel Eğitim Bölüm Projeleri
Öğretmen Neşe Horasan Anaokulu (OSMANGAZİ)
2.09.2019 00:00:00

Proje Etkinlik Detayı

Card image cap
Su Damlasından Mesaj Var

Temel Eğitim Bölüm Projeleri
Lütfi Banuşoğlu İlkokulu (OSMANGAZİ)
2.09.2019 00:00:00

Proje Etkinlik Detayı


BURBİS
Eğitim Bilişim Ağı
TEGM Materyal
2023 EĞİTİM VİZYONU
okullaribirlikteacacagiz
uzaktanegitim
Fatih Projesi
İYEP