Page 44 - 5 YAYIN-EYLÜL 81 ÇALIKUŞU BURSA
P. 44
PROTOKOLLER ‘GELECEK TARIMDA TARIMIN GELECEĞİ GENÇLERDE’ARIMDA TARIMIN GELECEĞİ GENÇLERDE’
‘GELECEK T
eğitim üretim istihdam odaklı mesleki eği-
2022-2023 eğitim ve öğretim yılında mes-
leki ve teknik eğitimin ana temalarından tim anlayışıdır. Bu bağlamda tüm meslek
biri olan “Tarım ve İklim Değişikliği” kapsa- liselerimizden olduğu gibi tarım alanındaki
mında ortaöğretim kurumu tercihi yapa- Hamidiye Mesleki ve Teknik Anadolu Li-
cak öğrenci ve velilerin tarım alanına iliş- semizden yetişen öğrencilerimizin iş dün-
kin farkındalıklarının artırılması amacıyla yasının istediği kendi alanında ya da kendi
Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile Bursa İl kurabileceği işe karşı yetkin olarak yetişi-
Tarım ve Orman Müdürlüğü arasında yapı- yorlar. Osmanlı’nın ilk başşehrinde Abdül-
lan basın bilgilendirme toplantısı Hamidiye hamit Han’ın döneminde yapılan Ziraat
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde ger- Mektebi’nin bahçesinde olmak gurur veri-
çekleştirildi. ci. Ecdadımızın ziraat mektebi dediği yerin
Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Serkan Gür ve hala ziraat mektebi olarak hizmet etmesi
Bursa İl Tarım ve Orman Müdürü Hamit neslin bunu koruma güdüsünün ne kadar
Aygül‘ün katılımıyla gerçekleştirilen basın yüksek olduğunu gösteriyor. Biz bunu bu-
toplantısında kurum müdürleri, tarım ve günden sonra çok daha yukarılara taşıya- yönelimleri hem bugünün sını diliyor hepinize teşekkür
hayvancılık alanına yönelik yapılacak çalış- cağız. Mesleki eğitimin bütün alanlarında Türkiye’si hem de yarının Tür- ediyorum.” şeklinde konuştu.
malar hakkında basın mensuplarına açık- olduğu gibi tarım alanında da özellikle Ba- kiye’si için oldukça önem ta- Bursa İl Tarım ve Orman Mü-
lamalarda bulundu. kanımız Sayın Mahmut Özer’in liderliğinde şıyor. ” diyen Serkan Gür: “Ta- dürü Hamit Aygül Her iki Ba-
İklim değişikliğinin sürdürülebilir tarım- çok önemli açılım hareketliliği içindeyiz.” rım lisemiz (Hamidiye MTAL) kanlığımızın tarımsal alanla
sal üretime olumsuz etkilerinin önemine şeklinde konuştu. tarım alanına sınavla öğrenci gençlerimizi buluşturmak,
vurgu yaparak sözlerine başlayan İl Milli Çiftçi olup ülkemizin değerli topraklarını almakla birlikte tarım alanı- buluştururken de nitelikli iş
Eğitim Müdürü Serkan Gür: “Tüm çalışma- işleyerek kendi işini yapan, bu ülkenin milli nı tercih eden her öğrenciye gücü olarak yetişmelerine
larımızı üreten güçlü Türkiye noktasında ekonomisine ve milli üretimine katkı sunan 300 lira burs verilecek. LGS’de katkı sağlamak üzere hazır-
üreten güçlü öğrencilerin yetişmesi ama- gençleri yetiştirmek bizim birinci önceliği- %5’e giren ve tarım alanını ka- lanan bu çalışmanın öncelikle
cıyla yapıyoruz. Milli Eğitim Bakanlığımızın mizdir diyen Serkan Gür: “Tarım lisemizde zanan öğrencilere 1000 lira ilimize ve ülkemize hayırlı ol-
da özellikle mesleki eğitim alanında üret- hem sebze-meyve, hem hayvansal ürünler, burs ve dizüstü bilgisayar ve- masını temenni ediyorum. Bu
meyi bilen ve istihdam odaklı bir politik hem de çeşitli makineler var. Tarım alanın- rilecek. Ayrıca Bursa’da ön- protokol Bakanlıklarımızın im-
hareketliliği var. Türkiye’de mesleki eğitim daki lisemizde drone ve güneş enerjisiyle ceki günlerde çok önemli bir kânlarının karşılıklı kullanımı,
gün geçtikçe güçleniyor. Bu sayede ülke- çalışan çeşitli tarım aletlerine kadar tarım çalışmanın da başlangıcı ya- yararlandırılması ve desteğini
miz daha da güçleniyor. Bugünkü konumuz alanında AR-GE çalışmaları da yürütülü- pıldı. Büyükşehir Belediyemiz içeriyor. Bursa çok önemli bir
özellikle dünyadaki iklim şartlarının değiş- yor. Tarım lisemizde öğrencilerimizi tarım BURSKOOP’u kurarak mes- tarım kenti. Hem gıda yönün-
mesiyle Bakanlıklarımız 2022-2023 eğitim ve hayvancılık faaliyetlerine hazırlarken leki eğitimi tercih eden 5000 den İstanbul’dan sonra Türki-
öğretim yılında mesleki eğitimin ana tema- gelişen teknolojiyle yeni nesil üretim yapa- çocuğumuza burs verecek. ye’nin en önemli kenti hem de
larından birini “Tarım ve İklim Değişikliği” bilecek makineleri tasarlayan AR-GE faa- Tarım alanında mühendisliği hayvancılık yönünden büyük
olarak belirlediler.” dedi. liyetlerini yürütüyoruz. Bu noktada Tarım düşünen öğrencilerimizi de ve önemli tesisleri, işletmele-
Mesleki eğitim piyasanın istediği nitelikli ve Orman Bakanlığımızdan da ciddi destek çiftçilik yaparak milli ekono- ri bünyesinde bulunduran bir
insan gücünü yetiştirir diyen Gür: “Mesle- görüyoruz.” dedi. miye katkı sağlamak isteyen şehir. Ayrıca bitkisel üretim
öğrencilerimizi de Tarım Li-
44
44 ki eğitim için iş piyasasıyla birlikte hareket “Gelecek Tarımda Tarımın Geleceği Genç- semize bekliyoruz. Ülkemiz bakımından Türkiye’nin birinci
etmek, ortaklık yapmak kaçınılmaz bir şey- lerde” yaklaşımıyla gençlerimizin bu alan- olduğu 10’a yakın ürün ilimiz-
44 dir. Son dönemde Bakanlığımızın politikası larda eğitim veren meslek liselerimize ve milletimiz için hayırlı olma- de yetiştirilmekte. Bu önemi
44