Page 21 - 17 YAYIN-EYLÜL2024 81 ÇALIKUŞU BURSA
P. 21
PROGRAMLAR BURSA’DA MİKROMEKANİK ALANI PROGRAMLAR
ÖĞRENCİLERİNİ BEKLİYOR
Bursa’da 2019 yılında Tophane Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi bünyesinde kurulan Mikrome-
kanik mesleki eğitim alanı, savunma sanayisi, otomotiv, endüstri, biyoteknoloji, uzay, havacılık,
saatçilik, tıbbi aletler, ameliyat malzemeleri ve günlük hayatın birçok alanında kullanılan meka-
nik aletlerin üretiminde kritik bir rol oynayarak yeni öğrencilerini bekliyor.
Tophane Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde düzenlenen Mikromekanik Alanı İstişare Toplan-
tısı’nda mikromekanik alanındaki eğitimin önemi ve geleceği ele alındı. Toplantıya, MEB Daire
Başkanı Bekir Şirin, Bursa İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu ve Mikromekanik ve Saat
Teknolojileri Eğitim Araştırma Vakfı ve Tüm Saatçi İş Adamları Derneği (TÜSAD) Başkanı Hayret-
tin Akpınar katıldı.
Toplantıda konuşan Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, mikromekanik alanının
önemine ve bu alanda yetişecek nitelikli iş gücünün ülkemizin stratejik öneme sahip sektörler-
deki gücünü artıracağına vurgu yaparak şunları söyledi: “Sektörün ihtiyaç ve talepleri doğrultu-
sunda, savunma sanayisi, tıbbi aletler ve ameliyat malzemeleri, otomotiv, endüstri, biyotekno-
loji, uzay, havacılık ve saatçilik sektörü gibi birçok alanda kullanılan ve ileri teknolojinin temelini
oluşturan önemli bir teknik alandır. Ülkemiz hem mikromekanik alanında nitelikli iş gücüne ka-
vuşacak hem de dünyada hızla gelişen ve stratejik öneme sahip mikromekanik alanında yetkin
ve üstün becerilere sahip bireyler yetiştirilecek. Bu süreçte Mikromekanik ve Saat Teknolojileri
Eğitim Araştırma Vakfı ve Tüm Saatçi İş Adamları Derneği (TÜSAD) Başkanı Hayrettin Akpınar’a
sektöre ve eğitim camiasına sağladığı desteklerden dolayı teşekkür ediyorum.”
Mikromekanik alanı, geleceğin teknolojilerini şekillendirecek genç yetenekleri yetiştirmeyi he-
defliyor. Bu bölüm, öğrencilere hem teorik bilgi hem de pratik beceri kazandırarak onları sektö-
rün ihtiyaç duyduğu nitelikli iş gücü haline getirmeyi amaçlıyor. Öğrenciler, öğrenimleri süresin-
ce vakıf tarafından burs, sosyal ve kültürel katkılarla desteklenecek ve mezuniyetlerinden sonra
20 da istihdam destekleri sağlanacak. 21
20
20