Page 29 - 17 YAYIN-EYLÜL2024 81 ÇALIKUŞU BURSA
P. 29

BURSA’DA “TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ”


 PROGRAMLAR  OKUL MÜDÜRLERİNE TANITILDI                                                                                                                   PROGRAMLAR






































          Bursa’da büyük bir eğitim ailesi olduklarını belirten İl Milli Eğitim Müdürü Ahmet Alireisoğlu
          ise  şöyle  konuştu:  “Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli  ile  yeni  müfredatımızda  öğrenci  odaklı
          bir  yaklaşım  benimsenmiş  olup  temelinde  beceri  eğitimi  yer  alan  bir  yapı  oluşturularak

          sadeleştirilmiştir.  Yeni  müfredat,  çocukların  oynamasını,  okumasını  ve  sosyalleşmesini

          desteklerken, günümüzün gerektirdiği kavramlarla güncellenmiştir.  Eğitim yöneticilerimizle
 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin tanıtıldığı “Bursa Eğitim Yöneticileri” buluşması MEB Temel   birlikte, Bursa eğitim camiası olarak Türkiye’deki büyük hikayenin Bursa’dan küçük ve güçlü

 Eğitim Genel Müdürü Ebubekir Sıddık Savaşçı, Uludağ Üniversitesi  Bursa İl Millî Eğitim Müdürü   iyi  örneklendirilmiş  bir  parçası  olacağız.  Katkısı  olan  herkese  teşekkürlerimi,  saygı  ve
 Dr.  Ahmet  Alireisoğlu,  Rektör  Yardımcısı  Prof.  Dr.  Cafer  Çiftci,  Uludağ  Üniversitesi  Eğitim   hürmetlerimi sunuyorum.”

 Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Salih Çepni, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Eğitim Programı Uzmanı   Program,  Eğitim  Programı  Uzmanı  Prof.  Dr.  İlker  Cırık’ın,  “Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli
 Prof. Dr. İlker Cırık, il ve ilçe milli eğitim müdürlüğü idarecileri ve okul müdürlerinin katılımıyla   Tanıtımı” konulu konferansıyla devam etti.

 Prof. Dr. M. Mete Cengiz Kültür Merkezi’nde gerçekleşti.

 Bursa  eğitim  camiasıyla  bir  araya  geldiği  programda  konuşan  MEB  Temel  Eğitim  Genel

 Müdürü Ebubekir Sıddık Savaşçı: “Eğitim bir süreç gerektirir. Okullar çocuklarımızın özgür
 olduğu  yerler,  özgür  düşünecekleri,  kendilerini  hakkıyla  ifade  edecekleri  yerler  olsun

 istiyoruz. Çocuklarımız sosyal olsun istiyoruz. Programları sadeleştirdik. Ama yatay bir şekilde
 derinlemesine  öğrenmelerini  istiyoruz.  Beceri  temelli  bir  program  ortaya  koyduk.  Eğitim

 anlayışının  felsefesinin  değiştiğini  aslında  çok  rahatlıkla  görebilirsiniz.  Hepinizi  saygıyla,
 muhabbetle  selamlıyor,  yeni  eğitim  öğretim  yılımızın  da  hayırlara  vesile  olmasını  temenni

 28  ediyorum” dedi.                                                                                                                                    29

 28
 28
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34