Page 27 - 6 YAYIN-KASIM 81 ÇALIKUŞU BURSA
P. 27
BURSA’DA ÜNİVERSİTE İŞ BİRLİĞİNDE
‘OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM PROJESİ’ PROJELER
HAYATA GEÇİRİLİYOR
Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü ile Bursa Uludağ Üniversitesi iş birliğinde hayata geçirilen “Okul Temelli Mesleki
Gelişim Projesi” açılış programı Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesinde gerçekleştirildi.
leri doğrultusunda özel olarak oluşturulan geliştirebilmeleri hedefleniyor.
programlarla da kurumlarımıza özel eği- Proje kapsamında yılsonuna kadar 2 bin
timler verilmesi planlanıyor. Öğrenme ya- öğretmene eğitim verilecek
şam boyu devam eden ve tükenmeyen bir Yılsonuna kadar yaklaşık 2 bin öğretme-
süreçtir. Bu nedenle Okul Temelli Mesleki ne farklı başlıklarda eğitimler sunulması
Gelişim Programı ile öğretmenlerimiz, ihti- planlanan projeyle, kısa dönemli seminer
yaç duyduğu eğitimleri kendileri belirleye- ve atölye çalışmalarının yanı sıra yeni mes-
cek ve kendi okullarında, alanında uzman leki gelişim eğitim içerikleri ile farklı mo-
kişilerden bu eğitimi alma şansına kavu- düllerden oluşan eğitimler tasarlanması
şacaklar. Öğretmenlerimizin istifadesine planlanıyor. İl Millî Eğitim Müdürlüğü bün-
sunulan bu çalışmanın Bursa’mıza hayırlı yesinde öğretmenlere açılacak olan tüm
olmasını temenni ediyor, Başta Sayın Rek- eğitimler, bireylerin özel katılımlarına açık
törümüz Prof. Dr. Ahmet Saim Kılavuz ol- olacak şekilde web sayfası ve web tabanlı
mak üzere projede emeği geçenlere şük- veri toplama sistemi aracılığıyla duyuruya
ranlarımız sunuyorum.” çıkarılacak. Öğretmenler hazırlanan web
İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmen Yetiş- sayfasında yer alan online kayıt sistemi
tirme ve Geliştirme Şubesinin yürüttüğü üzerinden istedikleri eğitimlere kayıt yap-
proje ile gelecek nesillerin şekillenmesin- tırabilecekler. Gelen talepler doğrultusun-
de büyük önem taşıyan öğretmenleri; kü- da eğitimlerin planlanmasının yanında öğ-
resel düzeyde öğretmenlik yetkinlikleriyle retmenlerin istekleri doğrultusunda yeni
buluşturmak, yenilikçi bilgiler ile donatıl- eğitim başlıkları da belirlenebilecek.
malarını sağlamak, yurt dışındaki gelişme-
leri takip edebilmeleri, yeni yöntemlerle
tanışabilmeleri ve kendilerini alanlarında 27
27