Page 73 - 6 YAYIN-KASIM 81 ÇALIKUŞU BURSA
P. 73
SERKAN GÜR, BURSA’DAKİ OKULLARIN
MÜDÜRLERİYLE TOPLANTILAR GERÇEKLEŞTİRDİ OKUL ZİYARETLERİ
Bursa İl Millî Eğitim Müdürü Serkan Gür, Bursa’daki okulların müdürleriyle ayrı ayrı toplantılar
gerçekleştirdi. Yapılan toplantılara Bursa’daki ilköğretim, ortaöğretim, mesleki eğitim, özel eğitim
ve BİLSEM’lerin müdürleri, İl Milli Eğitim Müdürlüğünün ilgili birim amirleri ve ilçe müdürleri de katıldı.
Meslek liselerinin sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli iş leceğini biliyoruz. Okul müdürlerimizden de yapılan bu
gücü ihtiyacının karşılanmasında lokomotif görevi üst- çalışmalara destek vermelerini ve bu çalışmaların için-
lendiğini söyleyen İl Milli Eğitim Müdürü Serkan Gür mes- de yer almalarını bekliyorum”
lek liselerinin müdürleriyle gerçekleştirilen toplantıda Gür: “Öğrencilerimizin girişimci bir ruhla bir fi-
ise şunları söyledi: kir üretebilmeleri oldukça önemli”
“Tarihi konumu ve günümüze ışık tutan geleneksel za-
naat kültürüyle gerek üretim potansiyeli gerek mesleki Bursa İl Millî Eğitim Müdürü Serkan Gür; “Öğrencilerimi-
ve teknik eğitim kapasitesi açısından ülkemiz ekono- zin, TÜBİTAK, MEB Robot ve TEKNOFEST gibi yarışma-
misinin lokomotif şehirleri arasında yer alan Bursa’mız- lara daha fazla katılım göstermelerini arzu ediyorum.
da okul-sanayi iş birliğini güçlendirmek üzere pek çok Bu yarışmaların temel amacı, gençlerimizi düşünme-
çalışmayı hayata geçiriyoruz. “Mesleki Eğitimde İş Bir- ye, gözlem yapmaya, merak etmeye, merak ettiklerini
liği” protokollerimizin artması ve genele yayılması için araştırmaya teşvik ederek gelecekte karşılaşacakları
Bursa’mızda sektör temsilcilerimizle ve ilgili STK’larla problemlere çözümler üretebilen, 21. yüzyıl becerileri-
yoğun bir iş birliği içinde olduğumuzu ifade edebilirim. ne sahip bireylerin yetişmelerini sağlamaktır. Bu bağ-
Güçlü Türkiye’nin yolu, güçlü mesleki eğitimden geçiyor. lamda, bizler için en önemli kriter projeye kaynak olan
Tüm kurumlarımızın bu bilinçle hareket etmesi, daha fikrin, proje sahibi öğrencilerimize ait olmasıdır. Öğren-
fazla gencimizin üretime dâhil olmalarının önünü aça- cilerimizin girişimci bir ruhla bir fikir üretebilmeleri ve
caktır. Küreselleşen ekonomik yapı içinde eğitim-istih- ülkemizin milli teknoloji hamlesinde ihtiyaç duyacağı
dam-üretim ilişkisinin güçlendirilmesi sektör-öğrenci nitelikli insan kaynağına ileride katkı sağlayacak olma-
arasındaki buluşmanın sağlanmasıyla mümkün olabi- ları oldukça önemli.” dedi.
73
73
73