Page 20 - 14 YAYIN-MART2024 81 ÇALIKUŞU BURSA
P. 20
ÇALIŞTAYLAR “ “Ulusal Politikalardan Yerel Stratej ilere”Ulusal Politikalardan Yerel Stratej ilere”
Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci yaptığı
konuşmasında şunları söyledi: “Eğitim programlarından,
materyallerine ölçme değerlendirmeden, rehberlik hizmetlerine,
sosyal, kültürel etkinliklerden okul yönetimine, eğitim
yöneticiliğine, geniş bir spektrumda hazırlanmış olan bu
çalıştayın hem Bursa’mıza hayırlı olmasını diliyor hem de Milli
Eğitim politikalarına yön verecek güçlü önerilerle sonuçlanmasını
diliyorum. Kıymetli Meslektaşlarım, bu çalıştayda elbette ki şunu özellikle belirtmek gerekir. Çok
güzel politikalar üretilebilir, çok güzel hedefler ortaya koyabilir, bir vizyon tasarımı yapabilirsiniz.
Ne yaparsanız yapın bunu uygulayacak olan öğretmenlerimizdir. Ortaöğretim çalıştayımızın bu
hususları da dikkate alarak daha başarılı sonuçlar üreteceğini ve üretebileceğini özellikle de ifade
etmek istiyor, emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum.”
İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu ise yaptığı
konuşmasında şunları söyledi: “Bakanlığımızın eğitim
politikalarının doğrultusunda Bursa’nın eğitim alanındaki yerel
gücünü, fırsatlarını ve potansiyelini ortaya koymak üzere
Valiliğimiz ve Büyükşehir Belediyemizin destekleriyle ortaöğretim
kurumlarımız için eğitimin tüm bileşenlerini okullarımız için
imkân ve güç olarak ortaya koymak ve Bursa’da eğitiminin,
eğitimin genel büyük bir fotoğrafını ortaya çıkarmak üzere bu çalıştayı düzenledik. Şehrimiz
sürekli büyüyen, güçlü bir şekilde aldığı iç ve dış göçlerle gelişen sanayisiyle büyük il. Bu güçlü
değişim trafiği içerisinde ortaöğretimdeki okullarımızda toplum için iyi insanı yetiştirebilme ve
ortaya çıkarabilme potansiyelinin yüzü okula dönük ilgili bütün birimlerle bu birimlerin sahip
olduğu imkanlarla desteklenmeye ciddi anlamda ihtiyacı olduğunu düşünüyoruz. Okullarımızın,
öğrencilerimizin karşı karşıya geldiği güncel problemler için yeni çözümleri hızlı mazeretsiz ve
pratik bir şekilde paydaşlarıyla birlikte üretebilmesi oldukça önemli. Daha nitelikli, güçlü ve başarılı
20
okullar için neyi ne kadar yapabiliyoruz, neden vazgeçmeliyiz, ana problemimiz, çalışma alanımız
20
20
nedir bunu hep beraber sorguluyoruz. Bunun yanında okullarımızda adabı muaşeret konusunda