Page 37 - 16 YAYIN-TEMMUZ2024 81 ÇALIKUŞU BURSA
P. 37
VALİ DEMİRTAŞ, YENİ MÜFREDAT TOPLANTISINDA
PROGRAMLAR BURSA’DAKİ OKUL MÜDÜRLERİYLE BULUŞTU PROGRAMLAR
Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen “Türkiye Bursa’da 1600 okul müdürü, 25 bine yaklaşan derslik sayısı, 42 ediyorum. Akademik yetkinlik ve bilgi ile donanmış, eğitim
Yüzyılı Maarif Modeli” yeni müfredat tanıtım toplantısı Merinos bin öğretmen ve 750 bin öğrenci ile Bursa’da büyük bir eğitim süreçlerini dikkat ve sorumlulukla yöneten, öğrenci ortamlarının
AKKM Osmangazi Salonunda gerçekleştirildi. ailesi olduklarını belirterek en büyük sermayesini başarı ve emekle oluşturmuş güven
Bursa’da yürütülen eğitim ve öğretim çalışmalarının sözlerine başlayan Bursa İl ortamları olduğuna inanan eğitim yöneticilerimizle, ilçe milli
değerlendirildiği ve yeni müfredat tanıtımının yapıldığı toplantı, Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet eğitim müdürlerimizle ve okul müdürlerimizle buradayız. Sayın
Bursa Valisi Mahmut Demirtaş, Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Alireisoğlu, “Bu büyük birliktelik, Valimizin de bugün bizlerle olması bizleri ziyadesiyle mutlu etti.
Ahmet Alireisoğlu, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü idarecileri ve nitelikli iletişim, aile duygusu ve Kendilerine şahsım ve arkadaşlarım adıma teşekkür ediyorum.”
Bursa’daki okul müdürlerinin katılımıyla gerçekleştirildi. sorumluluk bilinciyle hareket dedi.
kendimizi
Yeni müfredatla ilgili ederek sürekli içerisinde İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, açılış konuşmasının
çabası
geliştirme
konuşan Bursa Valisi Mahmut görevimizi en iyi bir şekilde ekip arkadaşlarımla birlikte yapma ardından yeni müfredatın tanıtım sunumunu gerçekleştirdi.
Demirtaş: “Millî Eğitim çabası ve gayreti içerisindeyiz. Yakın zamanda bir dizi eğitim Toplantıda, «Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli»nin içeriği ve
Bakanlığımızca hazırlanan çalıştayı gerçekleştirerek her alanda ortak bir dil, fikir, güç uygulamasına ilişkin detaylı bilgiler sunuldu. Katılımcılar, model
yeni müfredat geçtiğimiz ve iletişim birlikteliği yakalama çabası sergiledik. İç ve dış hakkında soru ve görüşlerini de dile getirdiler.
günlerde kamuoyunun paydaşlarımızla birlikte ‘Ulusal Politikalardan Yerel Stratejilere’ Millî Eğitim Bakanlığınca tüm öğretim kademelerindeki derslere
görüşüne sunuldu. Talim ve adını verdiğimiz çalıştay eğitimlerini gerçekleştirerek, Bursa’nın ait «Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli» yeni müfredat taslağı
Terbiye Kurulu Başkanlığınca eğitim anlamında fotoğrafını ortaya çıkarmaya çalıştık. İnanıyoruz geçtiğimiz günlerde kamuoyuna sunulmuştu. Yeni müfredat
yapılacak değerlendirmenin ardından son şeklini alacak. Yeni ki çalıştay raporlarımız, eğitimde Bursa için rol almak isteyen taslağı hakkında iletilen tüm görüş ve önerilerin ardından Talim
müfredatımızda bütün ideolojilerin üstünde milli bir şahsiyet inşa her kişi ve kuruluş için, başta ilimizdeki ilçe müdürlerimiz ve ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yapılacak değerlendirmenin
edilmesi ve o şahsiyetlerinde toplamından bir toplum oluşturulması okul müdürlerimiz için iyi bir pusula olacaktır. İlçe milli eğitim ardından son şekline alacak olan yeni müfredat, 2024-2025
hedeflenmektedir. Eleştirebilen, araştıran, sorgulayan, mesuliyet müdürlerimizle, okul merkezli eğitimlerimizle öğretmenlerimizi eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf,
sahibi, yalnızca medeniyete uyum sağlayan değil etkin olarak geliştirme gayreti çabası içerisinde olduk. İl ve ulusal düzeydeki ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli olarak
medeniyet kurucusu ve geliştiricisi bilge nesiller yetiştirilmesi öğretmen akademilerimizle her zaman öğretmenlerimizin uygulanmaya başlanacak.
de amaçlanan diğer hususlardır. Çocuklarımızı çağın gerektirdiği gelişmesini, okullarımızın daha güçlü, nitelikli hizmet vermesini
bilgi, beceri ve teknoloji ile donatırken onları milletimizin kültür önceleme çabası içerisindeyiz. Bunun yanında İl Milli Eğitim
ve medeniyet kodlarına vakıf bireyler olarak hayata ve geleceğe Müdürlüğü olarak, ERASMUS ve TÜBİTAK projelerimizle,
hazırlamalıyız. Müfredatta belirtilen ve çerçevesi çizilen bu neslin Avrupa’nın 25 ülkesinde, 125 farklı okulda yaklaşık 650 öğretmen
inşası için eğitim tüm paydaşları olarak hepimiz üzerimize düşeni ve öğrenci hareketliliği gerçekleştirdik. Bu anlamda da daha
yapmalıyız. Bu sayede Türkiye Yüzyılı hedeflerini hayata geçirebilir önce ERASMUS programı içerisinde yer almayan okullarımızı
36 ve uluslararası sistemde hak ettiğimiz konuma erişebiliriz.” dedi. konsorsiyumun bir parçası olmaya, bu anlamda okullarımız, 37
36
36 Alireisoğlu: “Okullarımızın daha güçlü, nitelikli hizmet vermesini öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz için fayda oluşturmaya davet
önceleme çabası içerisindeyiz”