Gemlik Roda Anadolu İmam Hatip Lisesi Kodris Kodlama Kursu

Gemlik Roda Anadolu İmam Hatip Lisesi Kodris Kodlama Kursu

Programlama aynen matematik gibi hayatın bir parçası. Dünya artık çocuklara nasıl programlama öğretebilirim derdinde.

Kategori : Kodlama

17.04.2018

Bu haber 1732 kez görüntülendi.

Ekleyen : Saffat Kaya

Gemlik Roda Anadolu İmam Hatip Lisesi Kodris Kodlama Kursu

Programlama aynen matematik gibi hayatın bir parçası. Dünya artık çocuklara nasıl programlama öğretebilirim derdinde. Nasıl çok küçük yaştan itibaren çocuklara matematik öğretilebiliyorsa, programlama da öğretilebilir. Hatta kodlama da! Algoritmalarla düşünmek ki biz buna "bilgisayar gibi düşünmek" diyoruz çocukların matematiksel becerilerini de inanılmaz ölçüde geliştirebiliyor. Onun için programlamayı, algoritma geliştirmeyi ve kodlamayı bir an önce çocuklara öğretmeliyiz.

Çocukların kodlamayı öğrenmesi için, Google: Google Blockly 'i. MIT (Massachusetts Institute of Technology): Scratch gibi görsel programlar hazırladı. Hatta yine Microsoft ve Google gibi büyük firmalar tarafından destek gören code.org web sitesi geliştirildi.

Biz de Roda Anadolu İmam Hatip Lisesi olarak öğrencilerimizin bu gelişmelerin gerisinde kalmayarak çağın gerektirdiği donanıma sahip bireyler olarak yetişebilmeleri için Bilişim Teknolojileri dersiyle paralel olarak öğrencilerimize kodlama eğitimi aldırmayı düşündük. Programlama dili olarak en son çıkan PYTHON dilini seçtik. BT öğretmenimiz Ahmet İşcan'ın konuyla alakalı gayreti ve Okul Müdürümüz Nurullah ŞİMŞEK'in desteğiyle Kodris Kodlama kursumuzu başlattık. Planlanan bu çalışmada öğrenciler aşamalı bir şekilde kodlama öğreniyor. Öğrencilerin yaptığı çalışma ve uygulama ilerlemeleri sistem üzerinden takip ediliyor. Gerekli yönlendirme ve sunum BT öğretmeninin rehberliğinde yapılıyor. Kodlama kursumuza 47 öğrencimiz BT öğretmenimiz rehberliğinde katılıyor.

Bu kurstaki en büyük amaç geleceğin yazılıma yabancı kalmasının önüne geçilerek, öğrencilerin teknolojiyi tüketen değil teknoloji üreten, oyun oynayan değil kendi oyununun kodunu kendi yazan bir nesil yetiştirmek.