Proje Detay

OYUN ARKADAŞIM OLUR MUSUN?


OYUN ARKADAŞIM OLUR MUSUN?

OYUN ARKADAŞIM OLUR MUSUN?

"Çocuk oyunla büyümelidir ve oyun hayata hazırlıktır."
  • PROJE TÜRÜ : eTwinning
  • PROJE KATEGORİ : eTwinning
  • HEDEF KİTLE : Okul öncesi,1. Sınıf,2. Sınıf,3. Sınıf,4. Sınıf
  • PROJE SAHİBİ : Beşevler Anaokulu
  • BAŞLANGIÇ TARİHİ : 15.10.2019

Çalışmanın Uygulandığı Okul

Proje Fotoğrafları





OYUN ARKADAŞIM OLUR MUSUN? OYUN ARKADAŞIM OLUR MUSUN? OYUN ARKADAŞIM OLUR MUSUN? OYUN ARKADAŞIM OLUR MUSUN? OYUN ARKADAŞIM OLUR MUSUN? OYUN ARKADAŞIM OLUR MUSUN? OYUN ARKADAŞIM OLUR MUSUN? OYUN ARKADAŞIM OLUR MUSUN?

Çalışmanın Özeti

Ailelere çocuklarıyla nasıl verimli vakit geçirecekleri konusunda rehberlik ederek öğrencilere ve annelerine katkı sağlamak.

Çalışmanın Özgünlüğü

Ailelerin çocukları ile beraber oyun oynama becerilerini geliştirirken sosyal çevrede bulunan kurum ve kuruluşlarla işbirliği içerisinde olmayı sağlamak

Çalışmanın neden ihtiyaç duyulduğu

Çocuk sağlıklı bir yaşam geliştirmek için oyun oynamalıdır. Bu nedenle, ebeveynler ve öğretmenler, çocuklar için uygun oyun ortamları yaratmalı, onlara oyun için gerekli malzemeleri sağlamalı ve oyunlarını arkadaşlarıyla desteklemesi ihtiyacından dolayı böyle bir projeye ihtiyaç duyulmuştur.

Problem Durumu

Bugün, çocukların oyun deneyimlerinin farklılaşmaya başladığını görüyoruz. Çocuklar, televizyon, internet ve bilgisayar oyunları nedeniyle pasif olarak eğlenir ve etraflarındaki insanlarla daha az iletişim kurar. Ebeveynler, çocuklarıyla nasıl vakit geçireceklerini ve ev ortamında oynayacakları oyunları bilmiyorlar.

Çalışmanın Amacı

Ailelere çocuklarıyla verimli zaman geçirmeleri konusunda rehberlik ederek kaliteli vakit geçirmelerini sağlamak, Velileri ve sosyal çevrede bulunan kurum ve kuruluşları eğitime dahil etmek, öğrencilerin farklı insanlarla iletişim kurmalarını sağlayarak onların sosyalleşmelerini sağlamak, çocukların zihinsel ve fiziksel gelişimlerini destekleyecek akıl ve zeka oyunları, eğitici oyuncaklar vb. oyuncak seçiminin yapılmasında ailelere rehberlik etmek, öğrencilerin evlerine gönderilen oyuncaklarla ilgilenmelerini  sağlayarak sorumluluk bilincini oluşturmak,

Çalışmanın Hedefleri

Ebeveynlere çocuklarını tanıma fırsatı sunmak.
.Çocuğun çevresini ve arkadaşlarını anlama ve tanıma becerilerini geliştirmek.
 Ebeveynler ve çocuklar arasındaki ilişkinin güçlendirilmesi.
.Çocuk hayal gücü gelişimi.
. Kendini ifade etme fırsatı bulur.
. Kelime bilgisini geliştirin.
.Güvenini geliştirmek.
. İletişim ve sosyal becerilerin güçlendirilmesi.
. El gözünün ve diğer organların koordinasyonunu sağlamak.
. Küçük ve büyük kas becerilerini geliştirmek.
. Fiziksel gelişimi geliştirmek.
. Öğretmenin diğer yetkilileri kabul etmesini sağlamak.
. Esnek düşünme ve problem çözme yeteneğini geliştirmek.
. empati geliştirmek.
 Yetişkinlerle ve yetişkinlerle iletişimi artırmak.
Seçenek kurarak arkadaşlar edinir.

Yöntem

1-Proje hakkında sık sık fikir paylaşımının yapılması,
2.Projemizin whatsapp grubu, forum ve blog sayfalarını aktif bir şekilde kullanarak oynanacak oyunların belirlenmesi için anket oluşturulması,
3- oyunların anne ve babalarla oynanmasının sağlanması,
4- etkinliklerin proje ortaklarıyla webinar,sohbet,blog ve sosyal medya hesaplarında fikir alış verişinde bulunularak kararlaştırılması,
5-oyunlara aileyi veya aile büyüklerini dahil ederek öğretmen-öğrenci ve veli bağını kuvvetlendirmek,aileye çocuğuyla kaliteli zaman geçirme imkanı sunabilmek,
6-Proje kurucu ve ortaklarıyla ortak bir ürün oluşturulmasının sağlanması

Plan

EKİM 1.HAFTA
Facebook ve whatsapp guruplarının oluşturulması
- twinspacede iletişim ve kendimizi tanıtalım sayfalarının güncellenmesi
*WEB 2 ARAÇLARINDAN FAYDANANILARAK PROJE AFİŞ VE POSTERLERİ OLUŞTURULMASI
 
2.HAFTA:
OKUL ALBÜMLERİ OLUŞTURULMASI
OKULLARDA E-TWİNNİNG PANOLARI OLUŞTURULMASI
*VELİ İZİN BELGELERİ VELİLERE İMZALANARAK OKUL ALBÜMLERİNE YÜKLEME YAPILMASI
-
3.HAFTA
-*VELİLERLE PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTILARININ YAPILMASI
EKİM AYININ 21'İNDE ORTAKLARLA TANIŞMA VEBİNARI YAPILMASI

 
4.HAFTA
Tasarlanan afişlerden anket oluşturularak proje anketinin belirlenmesi
Seçilen anketin sonuçlarının facebook gurubumuzda, ebada ve okul sitelerinde paylaşılması
Oyuncak takip çizelgelerinin hazırlanması
KASIM Diğer aylar ilerleyen zamanlarda planlanarak ay ay duyurulacaktır
ARALIK  
OCAK  
ŞUBAT  
MART  
NİSAN  
MAYIS  

Çalışmanın Uygulanması

Projemiz çocuklara aile katılımı ve farklı kurumlarin işbirliği üzerine dayalı şekilde 2 basamaktan oluşuyor.1 basamak öğretmenin belirli temalar çerçevesinde öğrencinin ailesi ile oynayabileceği bir oyuncak seçerek eve gönderiyoruz o gün aileden o oyuncakla çocuğuyla oyun oynamasını yani çocuğa oyun arkadaşı olmasını talep ediyoruz. Bir ay boyunca oyuncak ile tüm çocukların aileleri ile oynamasını sağlıyoruz.2. Basamakta ise ayda en az bir tane kuruma farklı ziyaretçiler davet ederek ya da farklı kurumları ziyaret ederek çocuklarla seçtiğimiz bir oyunu oynatmayı planlıyoruz.

Paydaşlara sağlanan katkılar, amaç ve hedeflere ulaşma düzeyi

Hazırlamış olduğumuz bu projenin sonucunda;
Anne ve babaların çocuklarını tanımaları,
Anne ve babaların çocuklarıyla kaliteli zaman geçirmeyi öğrenmeleri,
Çocukların akranlarıyla ve diğer bireylerle iletişim becerilerini güçlendirmeleri,
Çocukların ebeveynleri ile ilişkilerini güçlendirmeyi,
Normal gelişim gösteren öğrencilerin kendinden farklı(özel) bireyleri anlamaları,
Çocukların hayal gücünü geliştirmesini,
Kendilerini daha rahat ifade etmeleri,
İletişim, sosyal, fiziksel ve dil gelişimi yönden gelişmesi,
Farklı bireylerle tanışmalarını ve onların otoritelerini tanımaları,

Sürdürülebilirlik ve Yaygınlaştırılabilirlik

Projenin Eba ,okul siteleri,e-Twinning Türkiye ,blog adresleri gibi öğretmenlerin aktif kullandığı sitelerde paylaşımı yapılarak sürdürülmesi yaygınlaşması sağlanmaktadır.
:proje sosyal medya linkleri: (eklenecek)
 

Dokümanlar

Proje Etkinlikleri





Henüz bu proje için etkinlik eklenmemiştir.


BURBİS
Eğitim Bilişim Ağı
TEGM Materyal
2023 EĞİTİM VİZYONU
okullaribirlikteacacagiz
uzaktanegitim
Fatih Projesi
İYEP