Yerli tüketimin tercih edilerek, ülke kalkınmasına destek sağlanması.Ülkemizde hangi bölgelerde hangi ürünlerin (sebze,meyve, bakliyat, tahıl vs) yetiştirildiğine dair bilinç oluşturulması.Yerli ürün barkoduna dikkat çekilerek bu doğrultuda tüketimin tercih edilmesi.Çocukların yöresel yiyecekleri tatmalarına olanak sağlanması.Ürünlerin hazırlanması, stantların oluşturulmasında Veli Katılımının ve işbirliğinin göz önünde bulundurulması.
Bu proje, ülkemizin değerlerini eğlenerek ve görsel olarak benimseyerek öğretilmesinin yanında hem velilerim hem öğrencilerin süreç boyunca aktif katılım sağlaması açısından özgün bir uygulamadır. Bu durum göz önünde bulundurularak çalışma planlanmış ve uygulanmıştır.
Tutum Yatırım ve Yerli Malı Haftası kapsamında, çocuklarda küçük yaştan itibaren yerli ürün tüketilmesi bilincinin oluşturulması gerekliliği.
Yerli malı kullanımı ve kültürel değerlerin korunmasına dikkat çekmek.
Ayrıca bilinçli tüketicilik ve tutumlu olmanın, kaynakları etkili ve verimli kullanmanın önemini kavratmak.
Tutumlu olma ve geleceğe yatırım yapma konusunda gerekli bilincin yeterli olamaması.
Yerli üretim logolu ürünlerin tercih edilmemesi
Ülkemizde yetiştirilen yerli ürünlerinin bilinmemesi
Enerji kaynaklarının etkili ve verimli kullanılmaması.
Yerli tüketimin bilinçli olarak artması ve tüketilecek ürünlerin ülkede üretilen ürünlerden seçilmesinin gerekliliği.
Ayrıca enerji kaynaklarının bilinçli olarak tüketilmesinin yaşam tarzı haline getirilmesi
Tutumlu olmanın ve geleceği dair yatırım yapmanın öneminin kavratılması.
Ülkemizi ve yedi bölgemizin tarımsal, sanayi, kültürel, geçim kaynağı vb. zenginliklerini tanıtmak.
Haftaya yaydığımız etkinliklerle çocuklarda yerli malı üretim, tüketim ve kullanımı, bölgenin tarımsal ve kültürel tanıtılması, tasarruflu olma, israf etmeme, kaynakları etkili kullanmanın içselleştirilmesi hedefleniyor.
Ülke ekonomisine katkıda bulunmanın aynı zamanda sosyal sorumluluk duygusu geliştirmede etkili olması bekleniyor.
Aile katılımı ve işbirliğine dayalı
Yaparak yaşayarak öğrenme temelli
Tutum Yatırım ve Yerli Malı Haftası kapsamında çalışmanın öğrencilere ve velilere duyurulması.(2 Aralık 2019)
1.Gün Laleler Sınıfının, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesini tanıtımı (16 Aralık 2019)
2.Gün Güller Sınıfının, İç Anadolu Bölgesini tanıtımı (17 Aralık 2019)
3.Gün Kardelenler Sınıfının, Karadeniz Bölgesini tanıtımı (18 Aralık 2019)
4.Gün Nilüferler Sınıfının, Ege Bölgesini tanıtımı (20 Aralık 2019)
5.Gün Menekşeler Sınıfının, Akdeniz Bölgesini tanıtımı (23 Aralık 2019)
6.Gün Karanfiller Sınıfının, Marmara Bölgesini tanıtımı (24 Aralık 2019)
Tutum Yatırım ve Yerli Haftası kapsamında her sınıfa bir coğrafi bölgemiz verilerek o bölgede yetişen ürünlerin, yöresel yemeklerin, yöresel kıyafetlerin, yöresel eşyaların, doğal zenginliklerin, geçim kaynaklarının tanıtılması kararlaştırıldı. Velilerimizin katkılarıyla her bölgeye özgü ürünlerin sergilendiği stantların oluşturulması planlandı. Yedi coğrafi bölgemizin gerek ürünlerle gerekse video ve sunumlarla tanıtımına yer verildi. Sınıf içinde yapılan sanat,müzik ve türkçe etkinlikleri ile çalışma desteklendi.
Okulumuzda “Tutum Yatırım ve Türk Malları Haftası” kapsamında yapılan bu çalışma ile beslenmenin, tutumlu olmanın, paylaşmanın, Türk mallarını kullanmanın yaşantımız dahilinde ne kadar uygulanabilir olduğu gözlemlenecektir.
Bu uygulama veli-okul-öğrenci arasındaki bilgi alışverişi sayesinde, sorumluluğu yerine getirme, işbirliği ile çalışma duygusunu güçlendirmiştir.
Yerli ürün tüketmenin ve üretmenin ülke ekonomisini desteklediğinin ve dışa bağımlılığın azaldığının bilicine varıldı.
Tüketilecek ürünlerin ülkede üretilen ürünlerden seçilmesinin gerekliliği benimsendi.
Milli değerlerimize sahip çıkmanın ve sağlıklı ürünler kullanmanın önemine vardılar.
Ülkemizin yedi bölgesinin ayrı ayrı ele alınarak kültürel, fiziksel, tarımsal vb. açılardan tanınması sağlandı.
Kaynakları etkili bir şekilde kullanmanın sorumluluğuna varıldı.
Yiyecek, giyecek, eşya, zaman, elektrik-su vb kaynakları gereğince ve israf etmeden kullanılması bilincine varıldı.
Okulumuzda yürüttüğümüz bu çalışma veli-okul-öğrenci arasında işbirliği ve koordineli hareket etmeyle başarılı bir sonuç elde ettik. Her dönemde uygulanabilen, yaşantımıza da dahil edebileceğimiz alışkanlıkları destekleyen bir çalışma oldu.
Henüz bu iyi uygulama örneği için etkinlik eklenmemiştir.