İyi Uygulama Detay

Dinlediklerim Hayalimde - Listening to My Dreams


Dinlediklerim Hayalimde - Listening to My Dreams

Dinlediklerim Hayalimde - Listening to My Dreams

"Masallar Dünyasında Yolculuğa Çıkalım"
  • PROJE TÜRÜ : eTwinning
  • PROJE KATEGORİ : eTwinning
  • HEDEF KİTLE : Okul öncesi,1. Sınıf,2. Sınıf
  • PROJE SAHİBİ : Mualla Türkün Anaokulu
  • BAŞLANGIÇ TARİHİ : 1.03.2021

Uygulandığı Okul

Tanıtım Filmi

İyi Uygulama Fotoğrafları


Dinlediklerim Hayalimde - Listening to My Dreams Dinlediklerim Hayalimde - Listening to My Dreams Dinlediklerim Hayalimde - Listening to My Dreams Dinlediklerim Hayalimde - Listening to My Dreams Dinlediklerim Hayalimde - Listening to My Dreams Dinlediklerim Hayalimde - Listening to My Dreams Dinlediklerim Hayalimde - Listening to My Dreams Dinlediklerim Hayalimde - Listening to My Dreams

İyi Uygulama Özeti

---

Çalışmanın Hedefleri

Dinlediğimiz masallardan,hikayelerden çizdiklerimizle kendi ortak kitaplarımızı oluşturarak,sınıfça iş birliği içinde, bir çaba içinde çalışmanın önemini ve güzelliğini de fark etmelerini sağlamak hedeflendi.
Proje sürecinde etkili dinleme, işitsel algı, dikkat becerisinde artma,algıladıklarını hatırlama,çizim becerisi,problem çözme,iş birliği gibi kazanımları desteklemeyi hedefledik.
İçinde bulunduğumuz süreçte uzaktan eğitim seçeneğini de göz önünde bulundurarak çocuklarımızın teknolojiyi ve yaşlarına uygun  web0.2 araçlarını öğretmen ve aileleri rehberliğinde doğru biçimde kullanmalarını hedefledik.Yüz yüze veya uzaktan eğitim koşullarında  iş birliği ve çaba ile ortaya ortak ürünler çıkarabileceklerini fark etmelerini istedik.

Çalışmanın Uygulanması

Çocuklar hikaye ve masalları çok sever. Bizler de öğretmenler olarak eğitim öğretim faaliyetlerimizde masal ve hikayelere sıkça yer veririz. Projemizi Anadolu Masalları ve seçkin çocuk kitapları ile yürütmeye karar verdik. Çocuklara hikaye ve masalları okurken genellikle kitap görsellerini gösteririz. Aslında çocuklar o hikayeyi bu gösterilen görsellere göre  hayal eder.
Biz DİNLEDİKLERİM HAYALİMDE projesinde farklı olarak, hikaye ve masalları çocuklara hiçbir görsel olmadan anlattık. Her hafta görevli öğretmen tarafından ayrı bir masal/hikaye anlatım videosu oluşturuldu. Bu video sınıflarımızda veya uzaktan eğitim sürecinde çocuklara ulaştırılarak , izlenmesini sağladık. Hiçbir görsel olmadan anlatılan bu masalı çocukların hayallerinde canlandırmaları ve o şekilde resimlemeleri hedeflendi. Bu sayede çocukların işitsel algılarını geliştirmek ve kendilerini resimle ifade etmelerini sağlamak,  ve dolayısıyla kendilerine güvenlerini desteklemek amaçlandı.
Projemiz aşağıda belirtilen Anadolu Masalları ve çocuk kitapları doğrultusunda belirlenen sıra göre sürdürülmektedir.

1.İmdi Dede Masalı
2.Ama Bu Balığın Parmakları Var
3.Ayağına Diken Batan Serçe  Masalı
4.Duvarın Arkasında Ne var ?
5.Tencerecik  Masalı
6.Uğur Böceği Uç Uç Lusi
7.Çilli Tavuk ve Yavruları Masalı
8.Zürafalar Ne Sever ?
9.Altın Balta Masalı
10.Ağaç Doktorları
11.Yalancı Kedi Masalı
 
Her hafta sırası gelen masal-hikaye anlatım videosu izlenip ardından çocuklarca resmedilmektedir. Sonraki süreç çocukların resimlerinden bir kitap oluşturma sürecidir. Bu süreçte çocuklar öğretmen rehberliğinde çeşitli materyaller kullanarak bir kitap kapağı tasarlamaktadırlar. Bu kapak tasarımı, uzaktan eğitim sürecinde canlı derslerde, işbirlikçi resim çizme programları ya da web 2 araçları ile işbirliği ve görev dağılımı esasıyla yapılmıştır. Tasarlanan kapak ve resimler bir araya getirilerek, bir ortak ürün oluşturulmaktadır. Her hafta çocukların oluşturdukları özgün bir kitap ortaya çıkmıştır. Kitaplaştırma sürecinden sonra o haftanın masalı için hazırlanan web2 aracı oyunu çocuklarca oynanmakta ve haftalık çalışmalar değerlendirilmektedir. Her hafta süreç bitiminde o haftanın katılım belgesi çocuklara verilmektedir.

Dokümanlar

İyi Uygulama Etkinlikleri





Henüz bu iyi uygulama örneği için etkinlik eklenmemiştir.


BURBİS
Eğitim Bilişim Ağı
TEGM Materyal
2023 EĞİTİM VİZYONU
okullaribirlikteacacagiz
uzaktanegitim
Fatih Projesi
İYEP