Öğrencilerimiz kitap okuma alışkanlıklarının artırılması, toplum bilinci geliştirmeleri, kendilerini ifade etme ve sunum yapma becerileri geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Proje kapsamında öğrencielrimiz okudukları kitapları arkadaşlarına sunum yaparakm tanıtır ve okul kütüphanesine bağışlarlar. Böylece okul kitaplığınında yenilenmesi ve güncellenmesi planlanmaktadır.
Kitap okumak küçük yaşlarda edinilmesi gereken bir alışkanlıktır. Özellikle ilkokul çağında öğrencilerin düzenli olarak kitap okumaları onların yaratıcılıklarının hayal güçlerinin kelime dağarcıklarının dil becerilerinin ahlaki yönlerinin gelişmesinde çok önemli bir rol oynamaktadır. Bu nedenle okulumuzda öğrencilerimizin kitap okuma alışkanlıklarını artırmak için pek çok farklı çalışma ve yönteme başvuruyor ulaşabildiğimiz maksimum sayıda öğrenciye ulaşmayı hedefliyoruz. Bu proje öğrencilerimiz için oluşturduğumuz okul kütüphanemizin zenginleşmesinin yanında öğrencilerimizin de sürece aktif olarak katılması ve sorumluluk alması açısından özgün bir projedir. Projemizin öğrencilerimize hem bireysel anlamda hem de genel olarak katkı sunacağı beklenerek proje faaliyetleri bu farkındalıkla belirlenmiştir.
Teknolojik unsurlarl agünün her saati iç içe yaşayan öğrencilerimizde kitap okuma alışkanlığının artırılması ihityacından yola çıkılarak bu proje hazırlanmış ve uygulanmıştır.
Okulumuzda kitap okuma etkinliklerinin genellikle sınıflarda yürütüldüğü gözlenmiş; kütüphanede yapılan okuma etkinliklerinde veya öğrencilerin kitap teminlerinde planlama anlamında eksiklikler olduğu fark edilmiş. Bu eksiklikler nedeniyle okul kütüphanesi öğrencilerimizin gözünde hak ettiği cazipliğe ulaşamamaktadır. Bu konuda okulumuz genelinde bir hareketlenme yaratmak, öğrencilerimizi bu hareketin bir parçası hâline getirmek, kütüphanemizi zenginleştirmek ve öğrencilerimizin ifade becerilerini de geliştirebilmek amacıyla bu proje hazırlanmış ve uygulamaya konulmuştur.
Bu proje ile ulaşılmak istenen amaçlar:
Bu projenin amaçlara yönelik hedefleri;
Çalışma kapsamında tartışma, sözlü anlatım, sesli okuma, sessiz okuma, beyin fırtınası, gösteri ve işbirliğine dayalı öğretim yöntem ve tekniklerinden yararlanılmıştır.
Sıra | Faaliyet Adı | Uygulama Tarihi | Sorumlu |
1 | Projenin Öğrencilere Duyurulması | 11-13.11.2019 | Proje Ekibi |
2 | Öğrencilerin birer kitap okuyarak sunumlarını hazırlaması | 18-22.11.2019 | Lütfi Banuşoğlu İlkokulu Öğrencileri |
3 | Öğrencilerin sunumlarını gerçekleştirmeleri | 25.11-06.12.2019 | Sınıf Öğretmenleri |
4 | Okul kütüphanesinin düzenlenmesi | 11-22.11.2019 | Proje Ekibi |
5 | Kütüphane Kullanım Çizelgesi ve Kütüphane Defterinin Oluşturulması | 18-22.11.2019 | Proje Ekibi |
6 | Temin edilen tüm kitapların okul kütüphanesine eklenmesi | 09-13.12.2019 | Sınıf Öğretmenleri |
7 | Kütüphanenin aktif olarak öğrencilerce kullanılması | 13.12.2019-19.06.2020 | Lütfi Banuşoğlu İlkokulu tüm öğretmen ve öğrencileri |
Proje faaliyetleri proje fikrinin öğrencilerle paylaşılması ve öğrencilerde farkındalık oluşturulması ile başlayacaktır. Burada öğrencinin yalnızca kendisinin kitap okuma alışkanlığını değil arkadaşlarının kitap okuma alışkanlığını da geliştirmek adına harekete geçmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerimiz okul kütüphanesine bağışlamak adına okudukları kitapların sunumlarını hazırlarken arkadaşlarında bu kitapla ilgili merak uyandırmaya çalışacaklardır. Bu şekilde faaliyet tablomuzda belirtilen tarih aralığında okulumuz sınıf öğretmenlerinin denetiminde tüm öğrencilerimiz sunumlarını gerçekleştireceklerdir. Bu sayede kütüphanemize en az 1000 farklı eserin kazandırılması amaçlanmaktadır. Kitapların kütüphanedeki tasnifi tamamlandıktan sonra hazırlanan programa uygun bir biçimde tüm sınıflarımızca yıl boyunca kütüphanemiz aktif olarak kullanılacaktır. Bu sayede öğrencilerin 1 yılda okudukları kitap sayılarında artış gözlemlenmesi planlanmaktadır.
Projemizin izleme ve değerlendirme faaliyetler okulumuz proje ekibince gerçekleştirilecek olup; öğrencilerin kitap okuma becerilerindeki artışın derslerine ve davranışlarına olumlu etkilerinin gözlemlenmesi amacıyla öğretmenlerimize ve öğrencilerimize ön test son testlerin hazırlanarak uygulanması; kütüphaneyi düzenli olarak kullanan sınıf ve öğrenci sayılarının belirlenmesi; genel ve dönemsel değerlendirme raporları hazırlanarak uygulanması planlanmaktadır. Bu raporlarda elde edilecek veriler ışığında yeni faaliyetler planlanması, tedbir durumları oluşturulması veya farklı yöntemlere de başvurulması hususları hakkında çalışmalara devam edilecektir.
Projemiz okulumuzda uygulanmış ve etkinlikleri tamamı gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerimzizin okul kütüphanesini kullanım oranında %65 oranında artış görülmüş ve okul kütüphanesine 525 kitap eklenmiştir.
Çalışmamız her okul bünyesinde geliştirilerek uygulanabilecek; uygulama basamakları kolay net anlaşılır ve kısa vadede olumlu sonuçlar verecek bir projedir. Bu nedenle projemizi okulumuz web sayfası başta olmak üzere İl-İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri ve bakanlığımızca sunulan uygun sosyal platformlarda paylaşmayı ve duyurmayı planlıyoruz. Bu şekilde yaygınlaştırma faaliyetlerini yürüteceğimiz projemizin her yıl güncellenerek uygulanmasını ve sürdürülebilirliğinin artırılmasını hedefliyoruz.
Henüz bu proje için etkinlik eklenmemiştir.