Page 11 - 17 YAYIN-EYLÜL2024 81 ÇALIKUŞU BURSA
P. 11
MEB GENEL MÜDÜRÜ KARDEŞLİK PROJESİ İÇİN
MEB GENEL MÜDÜRÜ KARDEŞLİK PROJESİ İÇİN
PROJELER BURSA PROJELER
BURSA’DA OKUL MÜDÜRLERİYLE BİR ARAYA GELDİ’DA OKUL MÜDÜRLERİYLE BİR ARAYA GELDİ
Okullar arasında iletişim ağı oluşturulması, şu an başındayız. Onun için önümüzdeki senenin okul kardeşliği çalışmalarının düşünülmesi,
ortak kültürel değerlerin kuvvetlendirilerek planlanması bizim için önemli. Bu yıl Sayın Genel Müdürümüzün de katılımıyla gerçekleştiriyor
barış, sevgi, kardeşlik ve dostluk duygularının olmak bizler için onur verici ve kendilerine teşekkürlerimi sunuyorum. Okul müdürlerimizin
geliştirilmesi amacıyla hazırlanan önümüzdeki yıl yapacak olduğumuz çalışmalara hangi değerleri, hangi katkıları sunabilecekleri
“Uluslararası Kardeş Okul İş Birlikleri İstişare noktasında düşündüğümüz zaman bu iş birliklerinin teşvik edici, ilham verici olmasını istiyoruz.
Toplantısı” Tophane Mesleki ve Anadolu Çünkü çocuklarımızın sosyal becerilerinin geliştirilmesi için bu çalışmalara her zamankinden
Lisesinde gerçekleştirildi. daha fazla ihtiyacımız var. Bu çalışmaları yürütürken bu çalışmaları yapmamızı mümkün kılan okul
müdürlerimizle önümüzdeki yıl daha fazla ve daha güçlü bir şekilde çocuklarımızın hem burada
Gerçekleştirilen toplantıya, MEB hem ülkemizin dışında varoluşlarını güçlendirebileceğimizi düşünüyorum. Emeği geçen, gönlü o
Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel coğrafyalara akan, okul müdürlerimizle birlikte bizleri destekleyen tüm kurum ve kuruluşlarımıza
Müdürü Fethi Fahri Kaya, Bursa İl Millî Eğitim da ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum.”
Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, Kosova Bursa
Kültür Koordinatörü Recep Gündüz, STK Program sonunda MEB Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel
temsilcileri, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü idarecileri ve okul müdürleri katıldı. Müdürü Fethi Fahri Kaya tarafından uluslararası kardeşlik iş
birliklerinde 25 yılı geride bırakan Osmangazi Mesleki ve Teknik
Programda konuşan MEB Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürü Fethi Fahri Kaya, Anadolu Lisesi ile Tophane Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesine
uluslararası kardeş okul iş birliklerinin ortak kültürel değerlerin kuvvetlendirilmesi, sevgi, ödülleri verildi.
kardeşlik ve dostluk duygularının geliştirilmesi, teknolojik gelişmelerin paylaşılması açısından
önemli olduğuna vurgu yaptı. Yurtdışındaki Türk Cumhuriyetleri ve Balkan ülkeleriyle aramızdaki Uluslararası kardeşlik iş birliklerinde 5 yılı geride bırakan İznik
gönül coğrafyasının önemine değinen Kaya, bu çalışmaların gerçekleştirilmesine katkı sunan Alparslan Ortaokulu, Nilüfer Ataevler Anaokulu, Nilüfer Dilek
sivil toplum kuruluşlarına da teşekkür etti. Özer Ortaokulu, Nilüfer NOSAB İlkokulu, Nilüfer Vahide Aktuğ
Ortaokulu ve Osmangazi Dobruca İlkokuluna yürüttükleri çalışmalardan dolayı İl Millî Eğitim
İl Millî Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu ise konuşmasında Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu tarafından ödül verildi.
şunları söyledi: “Öğrencilerimizin sosyal becerilerinin ve yönlerinin
geliştirilmesi için okul müdürlerimizin gayretli çalışmaları Uluslararası Kardeş Okul İş Birlikleri Bursa’da 64 okulda aktif şekilde yürütülüyor. 7 okulunda
doğrultusunda sivil toplum örgütlerinin de desteğiyle dünyanın bu konuda başvurusu bulunuyor. Almanya, Azerbaycan, Bosna Hersek, Bulgaristan, İspanya,
değişik bölgelerinde okul müdürlerimizin fedakâr çalışmaları Kamerun, KKTC, Kosova, Kuzey Makedonya, Macaristan, Pakistan, Romanya ve Sırbistan ile
var. Almanya, Azerbaycan, İspanya, Kamerun, Kuzey Kıbrıs Türk yürütülen kardeş okul iş birlikleri ile farklı kültür ve eğitim anlayışı içerisinde faaliyet gösteren
Cumhuriyeti, Pakistan, Kosova, Macaristan, Sırbistan, Bosna okulları kardeşlik temasında bir araya getirerek işbirliği ve desteği arttırmak, proje etkinlikleriyle
Hersek, Romanya, Bulgaristan ve Makedonya’dan toplam 64 bilgi, deneyim, kültür ve değer paylaşımını sağlamak, değişik kültür ve eğitim anlayışı içerisinde
kardeş okulumuzla çalışmalar yürütüyoruz. Bu birlikteliğin Bursa faaliyet gösteren okulları bir araya getirerek; ortak bir tema üzerinde işbirliği ve diyaloğu arttırmak,
1010 için, eğitim dünyası ve çocuklar için çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Kardeşlik projelerinde okul öğrenciler arasında sevgi, saygı, sosyal sorumluluk, yardımlaşma ve dayanışma duygularını 1111
1010 müdürlerimizin liderlik becerileri de çok önemli bir yer taşıyor. Önümüzdeki senenin planlanmasının geliştirmek amaçlanıyor. 11 11