Page 94 - 6 YAYIN-KASIM 81 ÇALIKUŞU BURSA
P. 94

SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIM           BURSA’DA SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIM İÇİN’DA SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIM İÇİN
                                                    BURSA





                                                    GENÇ GİRİŞİMCİLER YETİŞECEK
                                                    GENÇ GİRİŞİMCİLER YETİŞECEK











                                 Bursa’da uygulamaya konulan “Yeşil Tarım İçin Yeşil Giri-                    “Yeşil  Tarım  İçin  Yeşil  Girişimciler  Yetişiyor”  başlıklı  pro-
                                 şimciler Yetişiyor” başlıklı TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve                    je  kapsamında  Ekim  ayının  ilk  iki  haftasında  öğrencilere
                                 Bilim Okulları projesi ile tüketen değil üreten ve geleceği                  yönelik eğitim ve atölye çalışmaları düzenlendi. İki gurup
                                 belirleyen bir nesil yetişmesine katkı sağlanacak.                           halinde beşer günlük süreyle düzenlenen eğitimlere Bur-

                                                                                                              sa’daki 10 liseden toplam 64 öğrenci katıldı.
                                 Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi koordinatörlü-
                                 ğünde Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi iş birliğiyle ha-                 Eğitimlerin ilk iki gününde Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü

                                 zırlanan “Yeşil Tarım İçin Yeşil Girişimciler Yetişiyor” isimli              İnovasyon  Merkezinde  alanında  uzman  akademisyen  ve
                                 TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları projesi uygu-                    öğretmenler  tarafından  hazırlanan  eğitim  etkinlikleriyle
                                 lamaya konuldu.                                                              öğrencilerde girişimcilik kavramının anlaşılması, öğrenci-
                                                                                                              lerin girişimcilik ruhunu geliştirmesi, girişim planı hazırla-
                                 Tüketen değil üreten ve geleceği belirleyen bir nesil yetiş-                 yabilmesi, inovasyonu anlaması ve bir arada iş yapabilme

                                 mesine katkı sağlamak amacıyla uygulamaya konulan pro-                       konusunda yetkinliklerini artırması sağlandı.  Ayrıca oyun-
                                 je ile öğrencilere tarladan sofraya sürdürülebilir ve verimli                laştırma modeli ve tasarım odaklı düşünme metodolojisi
                                 tarım sistemleri hakkında bilgi, beceri ve anlayış kazandı-                  ile yapılan etkinlikler öğrencilerin problem çözme, yaratı-

                                 rarak öğrencilerin bu konudaki problemlere girişim fikirleri                 cılık, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine katkı
                                 kapsamında çözüm önerileri geliştirmelerinin sağlanması                      sundu.
                                 hedefleniyor.
























                 94

           94
           94
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99