Page 95 - 6 YAYIN-KASIM 81 ÇALIKUŞU BURSA
P. 95

BURSA’DA SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIM İÇİN’DA SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIM İÇİN
 BURSA





 GENÇ GİRİŞİMCİLER YETİŞECEK
 GENÇ GİRİŞİMCİLER YETİŞECEK                                                                                                                              SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIM











 “Yeşil  Tarım  İçin  Yeşil  Girişimciler  Yetişiyor”  başlıklı  pro-  Eğitimlerin diğer üç gününde ise Bursa Uludağ Üniversitesi
 je  kapsamında  Ekim  ayının  ilk  iki  haftasında  öğrencilere   Ziraat Fakültesi’nde akademisyenler tarafından sürdürüle-
 yönelik eğitim ve atölye çalışmaları düzenlendi. İki gurup   bilirlik, organik tarım, toprak ve gübre yönetimi, akıllı tarım
 halinde beşer günlük süreyle düzenlenen eğitimlere Bur-  teknolojileri, sulama sistemleri konularında eğitimler veril-

 sa’daki 10 liseden toplam 64 öğrenci katıldı.   di. Uygulama atölyelerinde ziraat fakültesine ait bahçe ve
                laboratuvarlarda öğrenciler tohumluk toplama, tohum çı-
 Eğitimlerin ilk iki gününde Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü   karma, tohum ekimi, fide bakımı, bahçe temizleme, damla

 İnovasyon  Merkezinde  alanında  uzman  akademisyen  ve   sulama sistemi kurma, hayvan bakımı gibi etkinliklere ka-
 öğretmenler  tarafından  hazırlanan  eğitim  etkinlikleriyle   tılarak sürdürülebilir tarım konusunda farkındalık kazandı.
 öğrencilerde girişimcilik kavramının anlaşılması, öğrenci-  Aynı zamanda öğrenciler tarımda İHA (İnsansız Hava Aracı)
 lerin girişimcilik ruhunu geliştirmesi, girişim planı hazırla-  kullanımı, geliştirme kartı ve çeşitli sensörler kullanarak
 yabilmesi, inovasyonu anlaması ve bir arada iş yapabilme   yapılan yazılım uygulamasıyla akıllı sulama sistemi kurma,

 konusunda yetkinliklerini artırması sağlandı.  Ayrıca oyun-  3 boyutlu modelleme ve tasarım atölyelerinde tarımın her
 laştırma modeli ve tasarım odaklı düşünme metodolojisi   aşamasında kayıp ve israfı önlemek için geliştirilen tekno-
 ile yapılan etkinlikler öğrencilerin problem çözme, yaratı-  lojiler ve yenilikçi uygulamalar hakkında farkındalık kaza-

 cılık, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine katkı   narak bilgi ve becerilerini geliştirdiler.
 sundu.


























                                                                                                                                                        95

                                                                                                                                                              95
                                                                                                                                                              95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100