Page 28 - 18 YAYIN-KASIM2024 81 ÇALIKUŞU BURSA
P. 28

BAKAN YARDIMCISI YELKENCİ BURSA’DA



                    PROGRAMLAR                                           FORMATÖR ÖĞRETMENLERLE BULUŞTU                                                                                                                                                                                                                             PROGRAMLAR













                               Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli  Formatör  Öğretmenler                                                                                         bu önemli görevlerinde başarılar diliyorum.” dedi
                               Buluşması Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk

                               Yelkenci, Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alire-                                                                                         Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli  ile  yeni  müfredatımızda
                               isoğlu, il ve ilçe milli eğitim müdürlüğü idarecileri ve                                                                                        öğrenci  odaklı  bir  yaklaşım  benimsendiğini  vurgulayan

                               formatör  öğretmenlerin  katılımıyla  Erol  Olçok  Mes-                                                                                         Bursa  İl  Milli  Eğitim  Müdürü  Dr.  Ahmet  Alireisoğlu:  “Bu
                               leki  ve  Teknik  Anadolu  Lisesi  Konferans  Salonunda                                                                                         model, temelde beceri eğitimine dayalı bir yapı oluşturarak

                               gerçekleşti.                                                                                                                                    sadeleştirilmiştir. Yeni müfredat, çocukların oynamasını,
                                                                                                                                                                               okumasını  ve  sosyalleşmesini  desteklemenin  yanı  sıra,

                                                                                                                                                                               günümüzün gerektirdiği kavramlarla da güncellenmiştir.
                               Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Formatör Öğretmenlerinin

                               görevlerinin önemine vurgu yapan Bakan Yardımcısı Ömer                                                                                          Bu müfredatı öğretmenlerimize aktaracak olan formatör
                               Faruk Yelkenci: “Yaz boyunca eğitici eğitimlerini ve kitap çalışmalarını bitirdiğimiz Türkiye Yüzyılı                                           öğretmenlerimizle bir araya geliyoruz. Sayın Bakanımıza teşriflerinden dolayı teşekkür ederim.
                               Maarif Modelinde en önemli iş öğretmenin öğrenciyle karşı karşıya geldiği anda başlayacaktır.

                               Bu nedenle Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Formatör Öğretmenler tarafından öğretmenlerimize                                                       Bu müfredat yaklaşık 13 bin öğretmenimize anlatılacak. Bursa’da yeni müfredatı, başarılı örneklerle

                               yapılacak olan bilgilendirmeler ne kadar sağlıklı olursa program da o kadar sağlıklı işleyecektir.                                              hayata geçireceğiz. Daha önce de okul müdürlerimize Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni tanıttık. Sizler
                                                                                                                                                                               inanırsanız, öğretmenlerimiz de inanır. Bu süreç, olgunlaştıkça sahada avantaj sağlayacaktır.

                               Bu programda becerileri bize özgü bir şekilde ele aldık ve yapılandırdık. Üst düzey düşünme
                               becerileri, kavramsal beceriler, alan becerileri, sosyal - duygusal öğrenme becerileri, okuryazarlık                                            Bu düşüncelerle, formatör arkadaşlarıma başarılar diliyorum ve Sayın Bakanımıza yanımızda olduğu,
                               becerileri. Burada kendi sosyolojik yapımızı da dikkate alarak ve ileride en çok ihtiyacımız olacak                                             bize güç ve kuvvet verdiği için teşekkür ediyorum.” dedi.

                               becerileri düşünerek ele aldık. Türkiye’de ilk defa okul öncesinden 12’nci sınıfa program yapıldı.                                              Bursa’da  3-  4  -  5  Eylül  2024  tarihlerinde  Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli  Formatör  Öğretmenleri

                               Türkçe, matematik, fen bilimleri, sosyal bilimler alanları hem okul öncesinde hem 12. sınıfta işlendi.                                          tarafından tüm eğitim yöneticilerine, okul öncesi, 1’nci, 5’nci, hazırlık ve 9’uncu sınıf öğretmenlerine
                               Eğer bir konuyu Fen bilimlerinde ele alıyorsanız Türkçe dersinde de konular onu destekleyici bir                                                yönelik Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli eğitimleri verilecektir.
                               şekilde yer alıyor. Konuları dikey ve yatay bir bütünlük ile ele aldık. Çok önemsediğimiz bir boyutu

                               da daha hızlı öğrenen öğrencilere veya sosyal bilimler liseleri gibi okullara göre zenginleştirme

                               bölümlerine ya da daha yavaş öğrenen öğrencilere göre de destekleme bölümlerine yer verilmesi.

                               Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile bir tarafta çağ yakalayacak olan hatta çağın ötesini yakalayacak

                               olan beceri örgüsüyle donanmış nesiller, bir taraftan sadece beceriler yetmez, kendi milli ve
                               manevi değerlerine ve aynı zamanda insani değerlere sahip olan nesiller yetiştirmemiz için böyle

                               bir model programlanmış ve uygulamaya konulmuş oldu.

                 28            Bu programın en güzel şekilde uygulanması gerekmekte çocuklarımız için, eğitim sistemimizin,                                                                                                                                                                                                       29

           28                  milletimizin geleceği için. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum ve formatör arkadaşlarıma
           28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33