Page 29 - 18 YAYIN-KASIM2024 81 ÇALIKUŞU BURSA
P. 29

BAKAN YARDIMCISI YELKENCİ BURSA’DA



 PROGRAMLAR  FORMATÖR ÖĞRETMENLERLE BULUŞTU                                                                                                               PROGRAMLAR













 Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli  Formatör  Öğretmenler   bu önemli görevlerinde başarılar diliyorum.” dedi
 Buluşması Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk

 Yelkenci, Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alire-  Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli  ile  yeni  müfredatımızda
 isoğlu, il ve ilçe milli eğitim müdürlüğü idarecileri ve   öğrenci  odaklı  bir  yaklaşım  benimsendiğini  vurgulayan

 formatör  öğretmenlerin  katılımıyla  Erol  Olçok  Mes-  Bursa  İl  Milli  Eğitim  Müdürü  Dr.  Ahmet  Alireisoğlu:  “Bu
 leki  ve  Teknik  Anadolu  Lisesi  Konferans  Salonunda   model, temelde beceri eğitimine dayalı bir yapı oluşturarak

 gerçekleşti.  sadeleştirilmiştir. Yeni müfredat, çocukların oynamasını,
     okumasını  ve  sosyalleşmesini  desteklemenin  yanı  sıra,

     günümüzün gerektirdiği kavramlarla da güncellenmiştir.
 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Formatör Öğretmenlerinin

 görevlerinin önemine vurgu yapan Bakan Yardımcısı Ömer   Bu müfredatı öğretmenlerimize aktaracak olan formatör
 Faruk Yelkenci: “Yaz boyunca eğitici eğitimlerini ve kitap çalışmalarını bitirdiğimiz Türkiye Yüzyılı   öğretmenlerimizle bir araya geliyoruz. Sayın Bakanımıza teşriflerinden dolayı teşekkür ederim.
 Maarif Modelinde en önemli iş öğretmenin öğrenciyle karşı karşıya geldiği anda başlayacaktır.

 Bu nedenle Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Formatör Öğretmenler tarafından öğretmenlerimize   Bu müfredat yaklaşık 13 bin öğretmenimize anlatılacak. Bursa’da yeni müfredatı, başarılı örneklerle

 yapılacak olan bilgilendirmeler ne kadar sağlıklı olursa program da o kadar sağlıklı işleyecektir.  hayata geçireceğiz. Daha önce de okul müdürlerimize Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni tanıttık. Sizler
     inanırsanız, öğretmenlerimiz de inanır. Bu süreç, olgunlaştıkça sahada avantaj sağlayacaktır.

 Bu programda becerileri bize özgü bir şekilde ele aldık ve yapılandırdık. Üst düzey düşünme
 becerileri, kavramsal beceriler, alan becerileri, sosyal - duygusal öğrenme becerileri, okuryazarlık   Bu düşüncelerle, formatör arkadaşlarıma başarılar diliyorum ve Sayın Bakanımıza yanımızda olduğu,
 becerileri. Burada kendi sosyolojik yapımızı da dikkate alarak ve ileride en çok ihtiyacımız olacak   bize güç ve kuvvet verdiği için teşekkür ediyorum.” dedi.

 becerileri düşünerek ele aldık. Türkiye’de ilk defa okul öncesinden 12’nci sınıfa program yapıldı.   Bursa’da  3-  4  -  5  Eylül  2024  tarihlerinde  Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli  Formatör  Öğretmenleri

 Türkçe, matematik, fen bilimleri, sosyal bilimler alanları hem okul öncesinde hem 12. sınıfta işlendi.   tarafından tüm eğitim yöneticilerine, okul öncesi, 1’nci, 5’nci, hazırlık ve 9’uncu sınıf öğretmenlerine
 Eğer bir konuyu Fen bilimlerinde ele alıyorsanız Türkçe dersinde de konular onu destekleyici bir   yönelik Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli eğitimleri verilecektir.
 şekilde yer alıyor. Konuları dikey ve yatay bir bütünlük ile ele aldık. Çok önemsediğimiz bir boyutu

 da daha hızlı öğrenen öğrencilere veya sosyal bilimler liseleri gibi okullara göre zenginleştirme

 bölümlerine ya da daha yavaş öğrenen öğrencilere göre de destekleme bölümlerine yer verilmesi.

 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile bir tarafta çağ yakalayacak olan hatta çağın ötesini yakalayacak

 olan beceri örgüsüyle donanmış nesiller, bir taraftan sadece beceriler yetmez, kendi milli ve
 manevi değerlerine ve aynı zamanda insani değerlere sahip olan nesiller yetiştirmemiz için böyle

 bir model programlanmış ve uygulamaya konulmuş oldu.

 28  Bu programın en güzel şekilde uygulanması gerekmekte çocuklarımız için, eğitim sistemimizin,                                                       29

 28  milletimizin geleceği için. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum ve formatör arkadaşlarıma
 28
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34