Page 42 - 18 YAYIN-KASIM2024 81 ÇALIKUŞU BURSA
P. 42
PROGRAMLAR MEB TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRÜ SAVAŞÇI, BURSA’DA PROGRAMLAR
REHBER ÖĞRETMENLERİYLE BULUŞTU
Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen odaklı bir yaklaşım benimsediklerini ve temelinde beceri
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Rehber Öğretmenler eğitimi yer alan sadeleştirilmiş bir yapı oluşturduklarını
Buluşması, MEB Temel Eğitim Genel Müdürü Ebubekir belirtti. Alireisoğlu, yeni müfredatın çocukların oyun
Sıddık Savaşçı, Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet oynamasını, okumasını ve sosyalleşmesini desteklerken
Alireisoğlu ve diğer il ve ilçe milli eğitim müdürlükleri günümüzün gerektirdiği kavramlarla güncellendiğini
idarecileri ile psikolojik danışman ve rehber vurguladı.
öğretmenlerin katılımıyla BTSO Oğuz Kağan Köksal Alireisoğlu, «Akran dostluğu projemiz, öğrencilerimizin
Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.
büyük ilgiyle takip ettiği önemli bir çalışma olarak
MEB Temel Eğitim Genel Müdürü Ebubekir Sıddık bu anlayışı pekiştiriyor» dedi. Ayrıca, velilerin ve öğretmenlerin görüşlerini değerlendirmek
Savaşçı, Bakanlığın son dönemdeki en önemli çalışma amacıyla bir araya geldiklerini belirterek, eğitimdeki dönüşüm sürecinde rehber öğretmenlerle
alanlarından birinin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli birlikte destek olmayı amaçladıklarını ifade etti.
kapsamında geliştirilen öğretim programları olduğunu Eğitimdeki bu dönüşüm temposunun Bursa’da başarıyla sürdürülmesi gerektiğine dikkat çeken
vurguladı. Bu modelin, öğrencilere gerçek yaşam Alireisoğlu, velilerden alınan 1800 sorunun eğitim sürecine dair farklı bakış açılarını ortaya
problemlerini ele alarak eleştirel ve analitik düşünme koyduğunu söyledi. Çocukların eleştirel düşünme becerilerini geliştirerek güçlü bireyler olarak
becerileri kazandırmayı hedeflediğini belirtti. Savaşçı, yetişmelerinin hedeflendiğini belirtti. Program, hediye takdimi ile sona erdi.
yeni programların sadeleştirilerek ders sürelerinin
daha etkili kullanılmasının sağlandığını açıkladı.
Savaşçı, «Köklerden geleceğe» mefkûresiyle inşa edilen bu modelin, aklı selim, kalbi selim ve
zevk-i selim nesiller yetiştirmeyi amaçladığını ifade etti. Eğitimde madde-mana, akıl-duygu,
nefis-vicdan, insan-toplum ve zaman-mekan dengesi dikkate alınarak yetkin ve erdemli bireyler
yetiştirilmesinin hedeflendiğini belirtti. Öğretmenlerden gelen geri bildirimlerin, programın
kendini yenileyen yapısının gelişmesine katkı sağladığını vurgulayarak, öğretmenlerin bu
başarının temel gücü olduğunu sözlerine ekledi.
42 43
Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu ise Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile öğrenci
42
42