Page 42 - 18 YAYIN-KASIM2024 81 ÇALIKUŞU BURSA
P. 42

PROGRAMLAR                   MEB TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRÜ SAVAŞÇI, BURSA’DA                                                                                                                                                                                                                                    PROGRAMLAR



                                                 REHBER ÖĞRETMENLERİYLE BULUŞTU











                                                                                         Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen                                                                                          odaklı bir yaklaşım benimsediklerini ve temelinde beceri

                                                                                         Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli  Rehber  Öğretmenler                                                                                          eğitimi yer alan sadeleştirilmiş bir yapı oluşturduklarını

                                                                                         Buluşması, MEB Temel Eğitim Genel Müdürü Ebubekir                                                                                              belirtti.  Alireisoğlu,  yeni  müfredatın  çocukların  oyun

                                                                                         Sıddık Savaşçı, Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet                                                                                         oynamasını, okumasını ve sosyalleşmesini desteklerken

                                                                                         Alireisoğlu ve diğer il ve ilçe milli eğitim müdürlükleri                                                                                      günümüzün  gerektirdiği  kavramlarla  güncellendiğini

                                                                                         idarecileri  ile  psikolojik  danışman  ve  rehber                                                                                             vurguladı.

                                                                                         öğretmenlerin  katılımıyla  BTSO  Oğuz  Kağan  Köksal                                                                                          Alireisoğlu, «Akran dostluğu projemiz, öğrencilerimizin

                                                                                         Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.
                                                                                                                                                                                                                                        büyük  ilgiyle  takip  ettiği  önemli  bir  çalışma  olarak

                                                                                         MEB  Temel  Eğitim  Genel  Müdürü  Ebubekir  Sıddık                                    bu anlayışı pekiştiriyor» dedi. Ayrıca, velilerin ve öğretmenlerin görüşlerini değerlendirmek

                                                                                         Savaşçı, Bakanlığın son dönemdeki en önemli çalışma                                    amacıyla bir araya geldiklerini belirterek, eğitimdeki dönüşüm sürecinde rehber öğretmenlerle
                                                                                         alanlarından  birinin  Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli                                birlikte destek olmayı amaçladıklarını ifade etti.

                                                                                         kapsamında geliştirilen öğretim programları olduğunu                                   Eğitimdeki bu dönüşüm temposunun Bursa’da başarıyla sürdürülmesi gerektiğine dikkat çeken

                                                                                         vurguladı.  Bu  modelin,  öğrencilere  gerçek  yaşam                                   Alireisoğlu,  velilerden  alınan  1800  sorunun  eğitim  sürecine  dair  farklı  bakış  açılarını  ortaya

                                                                                         problemlerini ele alarak eleştirel ve analitik düşünme                                 koyduğunu söyledi. Çocukların eleştirel düşünme becerilerini geliştirerek güçlü bireyler olarak

                                                                                         becerileri kazandırmayı hedeflediğini belirtti. Savaşçı,                               yetişmelerinin hedeflendiğini belirtti. Program, hediye takdimi ile sona erdi.

                                                                                         yeni  programların  sadeleştirilerek  ders  sürelerinin

                                 daha etkili kullanılmasının sağlandığını açıkladı.


                                 Savaşçı, «Köklerden geleceğe» mefkûresiyle inşa edilen bu modelin, aklı selim, kalbi selim ve
                                 zevk-i selim nesiller yetiştirmeyi amaçladığını ifade etti. Eğitimde madde-mana, akıl-duygu,

                                 nefis-vicdan, insan-toplum ve zaman-mekan dengesi dikkate alınarak yetkin ve erdemli bireyler

                                 yetiştirilmesinin hedeflendiğini belirtti. Öğretmenlerden gelen geri bildirimlerin, programın

                                 kendini  yenileyen  yapısının  gelişmesine  katkı  sağladığını  vurgulayarak,  öğretmenlerin  bu

                                 başarının temel gücü olduğunu sözlerine ekledi.
                 42                                                                                                                                                                                                                                                                                                               43
                                 Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu ise Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile öğrenci
           42
           42
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47