Page 43 - 18 YAYIN-KASIM2024 81 ÇALIKUŞU BURSA
P. 43

PROGRAMLAR  MEB TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRÜ SAVAŞÇI, BURSA’DA                                                                                              PROGRAMLAR



 REHBER ÖĞRETMENLERİYLE BULUŞTU











 Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen        odaklı bir yaklaşım benimsediklerini ve temelinde beceri

 Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli  Rehber  Öğretmenler        eğitimi yer alan sadeleştirilmiş bir yapı oluşturduklarını

 Buluşması, MEB Temel Eğitim Genel Müdürü Ebubekir            belirtti.  Alireisoğlu,  yeni  müfredatın  çocukların  oyun

 Sıddık Savaşçı, Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet       oynamasını, okumasını ve sosyalleşmesini desteklerken

 Alireisoğlu ve diğer il ve ilçe milli eğitim müdürlükleri    günümüzün  gerektirdiği  kavramlarla  güncellendiğini

 idarecileri  ile  psikolojik  danışman  ve  rehber           vurguladı.

 öğretmenlerin  katılımıyla  BTSO  Oğuz  Kağan  Köksal        Alireisoğlu, «Akran dostluğu projemiz, öğrencilerimizin

 Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.
                                                              büyük  ilgiyle  takip  ettiği  önemli  bir  çalışma  olarak

 MEB  Temel  Eğitim  Genel  Müdürü  Ebubekir  Sıddık   bu anlayışı pekiştiriyor» dedi. Ayrıca, velilerin ve öğretmenlerin görüşlerini değerlendirmek

 Savaşçı, Bakanlığın son dönemdeki en önemli çalışma   amacıyla bir araya geldiklerini belirterek, eğitimdeki dönüşüm sürecinde rehber öğretmenlerle
 alanlarından  birinin  Türkiye  Yüzyılı  Maarif  Modeli   birlikte destek olmayı amaçladıklarını ifade etti.

 kapsamında geliştirilen öğretim programları olduğunu   Eğitimdeki bu dönüşüm temposunun Bursa’da başarıyla sürdürülmesi gerektiğine dikkat çeken

 vurguladı.  Bu  modelin,  öğrencilere  gerçek  yaşam   Alireisoğlu,  velilerden  alınan  1800  sorunun  eğitim  sürecine  dair  farklı  bakış  açılarını  ortaya

 problemlerini ele alarak eleştirel ve analitik düşünme   koyduğunu söyledi. Çocukların eleştirel düşünme becerilerini geliştirerek güçlü bireyler olarak

 becerileri kazandırmayı hedeflediğini belirtti. Savaşçı,   yetişmelerinin hedeflendiğini belirtti. Program, hediye takdimi ile sona erdi.

 yeni  programların  sadeleştirilerek  ders  sürelerinin

 daha etkili kullanılmasının sağlandığını açıkladı.


 Savaşçı, «Köklerden geleceğe» mefkûresiyle inşa edilen bu modelin, aklı selim, kalbi selim ve
 zevk-i selim nesiller yetiştirmeyi amaçladığını ifade etti. Eğitimde madde-mana, akıl-duygu,

 nefis-vicdan, insan-toplum ve zaman-mekan dengesi dikkate alınarak yetkin ve erdemli bireyler

 yetiştirilmesinin hedeflendiğini belirtti. Öğretmenlerden gelen geri bildirimlerin, programın

 kendini  yenileyen  yapısının  gelişmesine  katkı  sağladığını  vurgulayarak,  öğretmenlerin  bu

 başarının temel gücü olduğunu sözlerine ekledi.
 42                                                                                                                                                     43
 Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu ise Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile öğrenci
 42
 42
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48