Page 38 - E-DERGİ MART 02
P. 38
ASIRLIK ÇINARLARIN GÖLGESİNDE EL EMEĞİ GÖZ NURU İLE ÜRETİYORUZ
EL EMEĞİ GÖZ NURU İLE ÜRETİYORUZ
A
ASIRLIK ÇINARLARIN GÖLGESİNDESIRLIK ÇINARLARIN GÖLGESİNDE
“Osmanlı De
“Osmanlı Devleti’nin vleti’nin
haber
habercisi cisi
çınar ağacı”
çınar ağacı”
Bir gün Osman Gazi; Şeyh Edebali’nin dergâhın-
da konaklar. Kur’ân-ı Kerîm’i alır, sabaha kadar
okur ve bir ara içi geçer. Rüyasında bağrından
çıkan bir ulu çınarın dalları, cihanın dört bir ya-
nına kol-kanat gerdiğini görür. Nice insan o ağa-
cın dallarından, meyvelerinden ve gölgesinden
istifade etmektedir. Sabah ilk iş olarak bu rüya-
sını Şeyh Edebali’ye açar. O da der ki: “Müjdeler
olsun Osman, bey olacaksın. Bağrından çıkacak
bir devlet üç kıtaya yayılacak, Allah’ın izni ve ina-
yetiyle… Rüyan da bunun muştusudur!” Ve rüya
gerçek olur. Belki de bu rüyadandır Osmanlı de-
nince akla hep ulu bir çınar, çınar denince de
Osmanlı gelmesi… Çınar ve Osmanlı denince ise
Bursa…
“AĞAÇLARIN DİLİYLE BURSA EĞİTİM PROGRAMI”AĞAÇLARIN DİLİYLE BURSA EĞİTİM PROGRAMI”
“
Okul dışı öğrenme ortamlarını doğru ve etkili kullanmak için öğrenme süreçlerini bütüncül bir şekilde planlamak, derslerini farklı mekanlarda gerçekleştiren öğrencilerin, öğrenmeyi hayatlarının her alanına
taşımalarını sağlamak amacıyla Müdürlüğümüz ARGE Birimi tarafından yürütülen Okulun Ötesinde Erasmus Projesi kapsamında ilimize özel “Ağaçların Diliyle Bursa” eğitim programı hazırlanmıştır. Hazırlanan
bu programda, ilkokul öğrencilerinin öğretmenleri rehberliğinde orman ekosistemini tanımalarını, doğanın kültüre etkilerini kavrayabilmelerini, doğayı bir oyun arkadaşı olarak görerek ondan aldıkları ilhamla
yaratıcılıklarını geliştirmelerini hedefleyen bir yıl süreli eğitim programıdır. Kenti yaşayan bir organizma olarak ele alan program, doğa-insan-mekân ilişkisinin sağlıklı bir şekilde kurulmasını ve kentlerin ekolojik
38 38 özelliklerinin korunmasını amaçlamaktadır. İlkokul müfredatında yer alan amaç ve kazanımları destekleyecek şekilde tasarlanan Ağaçların Diliyle Bursa Programı, yukarıda bahsedilen hedef doğrultusunda sınıf
içi ve sınıf dışı uygulamaları içeren 20 etkinlikten oluşmaktadır. 25 farklı ilkokulda pilot uygulamasına geçilen çalışma ile yaşadığımız şehrin doğal ve kültürel mirasının gelecek kuşaklara aktarılması sağlanıyor.