Page 43 - E-DERGİ MART 02
P. 43
MESLEK LİSELERİ
MESLEK LİSELERİ
SENİ BEKLİYOROR
SENİ BEKLİY GÜÇLÜ MESLEKİ EĞİTİM
üreselleşen ekonomik yapı için- leki eğitim merkezleri Mesleki ve Teknik
de önemi her geçen gün artan ve Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlanmıştır.
KAvrupa 2020 Stratejisi içinde de Bu dönüşümün akabinde de mesleki eği-
yer bulan genç nüfusun istihdamı ile “sür- tim merkezlerinin etkinliğinin artırılması
dürülebilir ve kapsayıcı büyüme” için be- ve mesleki eğitim merkezi programının
şerî sermayenin nitelikli hâle getirilmesi tüm alanlara hitap edecek şekilde uygu-
gerekmektedir. Eğitim-İstihdam-Üretim lanmasına ve yayılımının sağlanmasına
ilişkisinin güçlendirilmesi; Bakanlığımızın yönelik projeler de beraberinde gelmiştir.
mesleki eğitim politikaları içinde de ayrı Çıraklık, kalfalık ve ustalık eğitimlerinin
bir başlık altında ele alınmış ve öncelikli verildiği mesleki eğitim merkezi progra-
Hakan BABAÇ konumda değerlendirilen bir durumdadır. mı mezunları, yapılan düzenlemeler ile
Mesleki ve Teknik Eğitim Koordinatörü Bursa; tarihî konumu ve günümüze aynı zamanda lise diplomasına da sahip
ışık tutan geleneksel zanaat kültürü ile olmaktadırlar. Öğrenciler haftada bir gün
okula
giderken
diğer
günler
işlet-
melerde
eğitim al-
makta ve
eğitimleri
boyun-
ca iş
kazası ve
meslek
hasta-
lıklarına
birlikte gerek üretim potansiyeli gerek- karşı sigortalanmaktadırlar. Usta olarak
se mesleki ve teknik eğitim kapasitesi mezun olanların eğitim aldıkları alanlarda
açısından ülkemiz ekonomisinin lokomo- istihdam oranı, Bursa için %92’dir.
tif şehirleri arasında yer almakla birlikte İşletmeler için de kalifiye iş gücünün
“model” rolündedir. Şehrimizin bu nitelik- yetiştirilmesi açısından önemli bir altyapı
lerini güçlü bir şekilde geleceğe taşımak sağlayan bu sistem içindeki kurumla-
ve sürdürülebilir kılmak ise; güçlü ve rımız bünyesinde yürütülen kalfalık ve
ihtiyaçlara karşılıklı şekilde cevap veren ustalığa yönelik denklik uygulamaları ile
okul-sanayi iş birliğinin tesis edilmesiyle mesleklere özel MYK belgelendirmesiyle
mümkün olacaktır. eşdeğer ve ömür boyu geçerli bir yapı
Mesleki Eğitim Merkezleri de Bakanlığı- oluşturulmuş durumdadır.
mız politikaları doğrultusunda, ülkemizin Bu iyileştirmelerin yanı sıra öğrencile-
meslek sahibi iş gücü ihtiyacını karşılaya- rimizin erişimini kolaylaştırmak ama-
bilmek adına çalışmalarını sürdüren, eği- cıyla mesleki ve teknik Anadolu liseleri
tim sistemi ile çalışma hayatı arasındaki bünyesinde mesleki eğitim merkezi
ilişkinin güçlendirilmesi çerçevesinde programı açıldı. Bu çerçevede 82 okulu-
etkili bir yapısal değişim sürecine girmiş- muzda mesleki eğitim merkezi programı
lerdir. Kayıt için yaş ve özel bir takvim aktif şekilde yürütülmeye başlanmış ve
sınırının olmadığı; öğrencilerimizin çekir- öğrenci sayımız son 3 ayda yüzde %130
dekten meslek sahibi olurken bir yandan artmıştır. Şehrimizde 7 bağımsız mesle-
da lise diplomasına sahip olabildikleri ki eğitim merkezi ve 82 mesleki eğitim
bu değişim, şehrimizde de ciddi şekilde merkezi programı uygulanan mesleki ve 43
karşılık bulmuştur. teknik lisesi bulunmaktadır.
Son düzenlemeler ile çıraklık eğitimi; 43
örgün eğitim kapsamına alınmış ve mes-