Page 44 - E-DERGİ MART 02
P. 44
GÜÇLÜ MESLEKİ EĞİTİM MAKİNE P ’da, Hürri-
MAKİNE PARÇASI ÜRETENARÇASI ÜRETEN
HÜRRİYET MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİET MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
HÜRRİY
27 ÜLKEYE İHRACAT YAPIYOR
yet Mesleki
Bursave Teknik
Anadolu Lisesi Makine Teknolojisi Alanı’nda
öğretmen ve öğrencilerin ürettiği parçala-
rın da kullanılmasıyla bir firma tarafından
imal edilen sac bükme makineleri 27 ülkeye
satılıyor.
Okulun döner sermaye çalışmaları kapsa-
mında, Bursa’da faaliyet gösteren Erbend
Makine ile yapılan anlaşma gereği, firmanın
imalatı sac bükme makinelerinde yer alan bağlantı elemanları yataklama pernosu ve tahrik pimi lisemiz atölyelerindeki maki-
nelerde üretiliyor. Sipariş usulüyle çalışan firmanın ürettiği makineler, ABD, Kanada, İsveç, İngiltere, Almanya, Rusya, Ukrayna
başta olmak üzere 27 ülkeye ihraç ediliyor.
Okulumuzun döner sermaye kapsamına alınmasının ardından okul yönetimince sanayideki firmalarla görüşmeler yapılmıştır.
Öğrencilerin sanayiye adapte olabilmesini amaçlanmaktadır.
Firmanın ihraç ettiği sac işleme makinelerinde bükme işlemlerinde kullanılan bağlantı elemanlarını öğrencilerimiz atölyelerin-
deki makinelerde üretiyor. Bu parçalar, direkt makinenin ana bileşenlerini oluşturan parçalar. Firmanın makine üretimi sipariş
usulü olduğu için sipariş arttıkça okulun üretim kapasitemiz artacak. Sağlanan gelirle hem gider karşılanıyor hem de öğrencileri-
miz kazanıyor. Hürriyet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Makine Teknolojisi Alanı öğretmenlerimizin tecrübesiyle öğrencilerimiz
yetişiyor.
TÜRKİYE’NİN
İHRACATINA DESTEK VERİYORUZ
Okul müdürü Oktay Güllü ise döner sermaye faaliyetlerinin
Millî Eğitim Bakanlığının öncelikli çalışmaları arasında bulun-
duğunu vurguladı.
Sektörle her alanda iş birliği içinde olan okulumuzda, ma-
kineler konusunda birçok farklı çalışmalar yapılıyor. Okul
yönetimi, öğretmenleri ve öğrencileri; yaptıkları üretimlerle
Türkiye’nin ihracatına destek vermekten mutluluk duyuyor.
Öğrencilerimiz, okulda yapılan çalışmalardan ve öğretmenle-
rinden çok şey öğrendiklerini, alandaki üretim ve makineler
sayesinde sektöre hazırlandıklarını, makine mühendisi olma-
44 yı istediklerini ifade ediyorlar.
44