Page 40 - 13 YAYIN-OCAK2024 81 ÇALIKUŞU BURSA
P. 40

TÜRKİYE YÜZYILI DİN ÖĞRETİMİ
                    KONFERANSLAR VE ÇALIŞTAYLAR



                                                    BURSA İL ÇALIŞTAYI GERÇEKLEŞTİRİLDİ










                                   illi  Eğitim  Bakanlığı  Din  Öğretimi  Genel  Müdürlüğü                                  ve  öneriler  getireceklerine  inandığını  belirten  Aktaş,  emeği                               sorunları varsa bunların neler olduğu, çözümlerinin nelerden                                          KONFERANSLAR VE ÇALIŞTAYLAR

                            Mhimayelerinde  düzenlenen  “Türkiye  Yüzyılı  Din                                               geçen herkese teşekkürlerini iletti.                                                             ibaret olduğunun görüşüleceği, konuşulacağı ve tartışılacağı
                             Öğretimi  Bursa  İl  Çalıştayı”,  Merinos  Atatürk  Kongre  ve                                  İl  Milli  Eğitim  Müdürü  Dr.  Ahmet  Alireisoğlu,  “Din  öğretimi                              bu  çalıştayın  herkes  için  hayırlı  olmasını  temenni  ediyorum.
                             Kültür Merkezi Hüdavendigar Salonunda gerçekleştirildi.                                         toplumun var olan dinamiklerini, kültürel mirasını, etik ilkelerini                              Din,  insanlığın  başlangıcından  itibaren  var  olan  günümüzde
                                                                                                                                                                                                                              de  toplumsal  hayatta  tezahürleri  olan  bir  gerçekliktir.  Bu

                             Programa,  Bursa  Büyükşehir  Belediye  Başkanı  Alinur  Aktaş,                                 aktarmada  ve  yeni  nesillere  kazandırmada  çok  önemli  bir                                   bakımdan  insan  denen  varlık  mensubu  olduğu  dini  küçük
                             İl  Milli  Eğitim  Müdürü  Dr.  Ahmet  Alireisoğlu,  Bursa  Uludağ                              misyon taşıyor ve ifa ediyor. Gelecek yüzyıldan Türkiye Yüzyılı                                  yaştan  başlayarak  hayatı  sonuna  kadar  devam  eden  bir
                             Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ali Kaya, Bursa                                olarak  bahsediyorsak,  bu  anlamdaki  misyon  çalışmasında                                      öğrenme  arzusu  içindedir.  Bu  öğretimin,  çocukların  gelişim

                             Uludağ  Üniversitesi  İlahiyat  Fakültesi  Öğretim  Görevlileri,                                din  öğretimine  de  çok  önemli  görevler  düşmektedir.  Bizler                                 çağlarının  özelliklerine  göre  uygun  biçimde  ve  içerikte  icra
                             İlçe Müftüleri, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü İdarecileri, Sivil                            gençlerimizi, kökü mazide olan ati anlayışıyla değerlerine bağlı                                 edilmesi  gerekiyor.  Dolayısıyla  din  öğretiminin  muhtevası
                             Toplum Kuruluşları temsilcileri, okul müdürleri ve öğretmenler                                  ne  istediğini  bilen  geniş  ufuklu  azim  ve  kararlılık  içerisinde                           olan müfredatın iyi şekilde düzenlenmesi, bilimsel temellere

                             katıldı.                                                                                        ayakları bu topraklara basan güçlü aktörler olarak var etmek                                     oturtulması yanı sıra hangi çağda, hangi içerikte din eğitiminin
                                                                                                                             istiyoruz. Bu sebeple din öğretiminin taşımış olduğu misyon,
                             Çalıştayda,  tüm  öğretim  kademelerindeki  din  derslerinin                                    imam  hatiplerin  taşımış  olduğu  misyon  bu  anlamda  önemli                                   verileceği  aynı  zamanda  öğretimin  de  nasıl  yapılacağının  iyi

                             değerlendirilmesi,  imam  hatip  okullarının  tanıtım  süreçleri,                               ve değerli. Çağın gereklerine uygun bir şekilde yürüttüğümüz                                     belirlenmesi gerekir. Çağı yakalayan ülke olmaktan çok çağa
                             okulların akademik, sosyal, kültürel, sportif, mesleki ve sosyal                                eğitim  çalışmalarımızda  çocuklarımıza  sunduğumuz  din                                         yön veren ülke olma hedefinin belirlendiği Türkiye Yüzyılında

                             sorumluluk çalışmalarının değerlendirmesi, okulların program                                    öğretiminin mevcut durumunu değerlendirmek, sorunlarımızın                                       Bursa’da düzenlenen din öğretimi çalıştayının Türkiye Yüzyılına
                             çeşitliliği kapsamındaki uygulamaları, bir üst öğrenime hazırlık                                ne olduğunu ortaya koymak ve birlikte bütün paydaşlarımızla                                      yakışır bir konuma yükselmesi için vesile olmasını diliyor emeği
                             faaliyetlerinin  değerlendirilmesi  ile  ilgili  birçok  konu  başlığı                          beraber  nasıl  yapabiliriz,  nasıl  problemlerimizi  daha  iyi                                  geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum.” dedi.

                             ele  alınırken,  yeni  öğretim  uygulamalarının  tespitine  yönelik                             çözebiliriz,  nasıl  çocuklarımıza  daha  iyi  imkânlar  sunabiliriz                             Konuşmaların ardından gruplar halinde oluşturulan masalarda
                             çalışmalar yer aldı.                                                                            düşüncesiyle  bu  çalıştayımızı  gerçekleştirdik.  Emeği  geçen                                  çalıştayın oturumlarına geçildi. Bursa’daki imam hatip okulları,

                             Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, düzenlenen                                      herkese  teşekkür  ediyorum.  Bu  çalışmanın  ilimiz  için  hayırlı                              temel eğitim ve ortaöğretim kurumlarında din, ahlak ve değer

                             çalıştayın din öğretimindeki sorun alanlarını tespit etmek, çözüm                               olmasını temenni ediyorum.” dedi.                                                                alanında  yapılan  faaliyetler,  sorunlar,  çözüm  önerileri  ve  iyi
                             önerileri sunmak ve iyi uygulama örneklerini yaygınlaştırmak                                    Bursa Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr.                                    uygulama örnekleri sunuldu. Bu alanda yapılabilecek çalışmalar

                             için faydalı olacağını vurguladı. Çalıştaya katılan herkesin din                                Ali  Kaya,  “Bünyesinde  iletişim,  bilim,  verimlilik  gibi  değerleri                          hakkında görüş alışverişi gerçekleştirildi.
                             öğretimine katacağı farklı bakış açıları, deneyimler, görüşler                                  taşıyan Türkiye Yüzyılında din öğretiminin nasıl icra edileceği,










                 40                                                                                                                                                                                                                                                                                                               41

           4040                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          41 41
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45