Page 41 - 13 YAYIN-OCAK2024 81 ÇALIKUŞU BURSA
P. 41
TÜRKİYE YÜZYILI DİN ÖĞRETİMİ
KONFERANSLAR VE ÇALIŞTAYLAR
BURSA İL ÇALIŞTAYI GERÇEKLEŞTİRİLDİ
illi Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü ve öneriler getireceklerine inandığını belirten Aktaş, emeği sorunları varsa bunların neler olduğu, çözümlerinin nelerden KONFERANSLAR VE ÇALIŞTAYLAR
Mhimayelerinde düzenlenen “Türkiye Yüzyılı Din geçen herkese teşekkürlerini iletti. ibaret olduğunun görüşüleceği, konuşulacağı ve tartışılacağı
Öğretimi Bursa İl Çalıştayı”, Merinos Atatürk Kongre ve İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, “Din öğretimi bu çalıştayın herkes için hayırlı olmasını temenni ediyorum.
Kültür Merkezi Hüdavendigar Salonunda gerçekleştirildi. toplumun var olan dinamiklerini, kültürel mirasını, etik ilkelerini Din, insanlığın başlangıcından itibaren var olan günümüzde
de toplumsal hayatta tezahürleri olan bir gerçekliktir. Bu
Programa, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, aktarmada ve yeni nesillere kazandırmada çok önemli bir bakımdan insan denen varlık mensubu olduğu dini küçük
İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, Bursa Uludağ misyon taşıyor ve ifa ediyor. Gelecek yüzyıldan Türkiye Yüzyılı yaştan başlayarak hayatı sonuna kadar devam eden bir
Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ali Kaya, Bursa olarak bahsediyorsak, bu anlamdaki misyon çalışmasında öğrenme arzusu içindedir. Bu öğretimin, çocukların gelişim
Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Görevlileri, din öğretimine de çok önemli görevler düşmektedir. Bizler çağlarının özelliklerine göre uygun biçimde ve içerikte icra
İlçe Müftüleri, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü İdarecileri, Sivil gençlerimizi, kökü mazide olan ati anlayışıyla değerlerine bağlı edilmesi gerekiyor. Dolayısıyla din öğretiminin muhtevası
Toplum Kuruluşları temsilcileri, okul müdürleri ve öğretmenler ne istediğini bilen geniş ufuklu azim ve kararlılık içerisinde olan müfredatın iyi şekilde düzenlenmesi, bilimsel temellere
katıldı. ayakları bu topraklara basan güçlü aktörler olarak var etmek oturtulması yanı sıra hangi çağda, hangi içerikte din eğitiminin
istiyoruz. Bu sebeple din öğretiminin taşımış olduğu misyon,
Çalıştayda, tüm öğretim kademelerindeki din derslerinin imam hatiplerin taşımış olduğu misyon bu anlamda önemli verileceği aynı zamanda öğretimin de nasıl yapılacağının iyi
değerlendirilmesi, imam hatip okullarının tanıtım süreçleri, ve değerli. Çağın gereklerine uygun bir şekilde yürüttüğümüz belirlenmesi gerekir. Çağı yakalayan ülke olmaktan çok çağa
okulların akademik, sosyal, kültürel, sportif, mesleki ve sosyal eğitim çalışmalarımızda çocuklarımıza sunduğumuz din yön veren ülke olma hedefinin belirlendiği Türkiye Yüzyılında
sorumluluk çalışmalarının değerlendirmesi, okulların program öğretiminin mevcut durumunu değerlendirmek, sorunlarımızın Bursa’da düzenlenen din öğretimi çalıştayının Türkiye Yüzyılına
çeşitliliği kapsamındaki uygulamaları, bir üst öğrenime hazırlık ne olduğunu ortaya koymak ve birlikte bütün paydaşlarımızla yakışır bir konuma yükselmesi için vesile olmasını diliyor emeği
faaliyetlerinin değerlendirilmesi ile ilgili birçok konu başlığı beraber nasıl yapabiliriz, nasıl problemlerimizi daha iyi geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum.” dedi.
ele alınırken, yeni öğretim uygulamalarının tespitine yönelik çözebiliriz, nasıl çocuklarımıza daha iyi imkânlar sunabiliriz Konuşmaların ardından gruplar halinde oluşturulan masalarda
çalışmalar yer aldı. düşüncesiyle bu çalıştayımızı gerçekleştirdik. Emeği geçen çalıştayın oturumlarına geçildi. Bursa’daki imam hatip okulları,
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, düzenlenen herkese teşekkür ediyorum. Bu çalışmanın ilimiz için hayırlı temel eğitim ve ortaöğretim kurumlarında din, ahlak ve değer
çalıştayın din öğretimindeki sorun alanlarını tespit etmek, çözüm olmasını temenni ediyorum.” dedi. alanında yapılan faaliyetler, sorunlar, çözüm önerileri ve iyi
önerileri sunmak ve iyi uygulama örneklerini yaygınlaştırmak Bursa Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. uygulama örnekleri sunuldu. Bu alanda yapılabilecek çalışmalar
için faydalı olacağını vurguladı. Çalıştaya katılan herkesin din Ali Kaya, “Bünyesinde iletişim, bilim, verimlilik gibi değerleri hakkında görüş alışverişi gerçekleştirildi.
öğretimine katacağı farklı bakış açıları, deneyimler, görüşler taşıyan Türkiye Yüzyılında din öğretiminin nasıl icra edileceği,
40 41
4040 41 41