Page 41 - 13 YAYIN-OCAK2024 81 ÇALIKUŞU BURSA
P. 41

TÜRKİYE YÜZYILI DİN ÖĞRETİMİ
 KONFERANSLAR VE ÇALIŞTAYLAR



 BURSA İL ÇALIŞTAYI GERÇEKLEŞTİRİLDİ










 illi  Eğitim  Bakanlığı  Din  Öğretimi  Genel  Müdürlüğü   ve  öneriler  getireceklerine  inandığını  belirten  Aktaş,  emeği   sorunları varsa bunların neler olduğu, çözümlerinin nelerden   KONFERANSLAR VE ÇALIŞTAYLAR

 Mhimayelerinde  düzenlenen  “Türkiye  Yüzyılı  Din   geçen herkese teşekkürlerini iletti.   ibaret olduğunun görüşüleceği, konuşulacağı ve tartışılacağı
 Öğretimi  Bursa  İl  Çalıştayı”,  Merinos  Atatürk  Kongre  ve   İl  Milli  Eğitim  Müdürü  Dr.  Ahmet  Alireisoğlu,  “Din  öğretimi   bu  çalıştayın  herkes  için  hayırlı  olmasını  temenni  ediyorum.
 Kültür Merkezi Hüdavendigar Salonunda gerçekleştirildi.  toplumun var olan dinamiklerini, kültürel mirasını, etik ilkelerini   Din,  insanlığın  başlangıcından  itibaren  var  olan  günümüzde
                                                    de  toplumsal  hayatta  tezahürleri  olan  bir  gerçekliktir.  Bu

 Programa,  Bursa  Büyükşehir  Belediye  Başkanı  Alinur  Aktaş,   aktarmada  ve  yeni  nesillere  kazandırmada  çok  önemli  bir   bakımdan  insan  denen  varlık  mensubu  olduğu  dini  küçük
 İl  Milli  Eğitim  Müdürü  Dr.  Ahmet  Alireisoğlu,  Bursa  Uludağ   misyon taşıyor ve ifa ediyor. Gelecek yüzyıldan Türkiye Yüzyılı   yaştan  başlayarak  hayatı  sonuna  kadar  devam  eden  bir
 Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ali Kaya, Bursa   olarak  bahsediyorsak,  bu  anlamdaki  misyon  çalışmasında   öğrenme  arzusu  içindedir.  Bu  öğretimin,  çocukların  gelişim

 Uludağ  Üniversitesi  İlahiyat  Fakültesi  Öğretim  Görevlileri,   din  öğretimine  de  çok  önemli  görevler  düşmektedir.  Bizler   çağlarının  özelliklerine  göre  uygun  biçimde  ve  içerikte  icra
 İlçe Müftüleri, İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü İdarecileri, Sivil   gençlerimizi, kökü mazide olan ati anlayışıyla değerlerine bağlı   edilmesi  gerekiyor.  Dolayısıyla  din  öğretiminin  muhtevası
 Toplum Kuruluşları temsilcileri, okul müdürleri ve öğretmenler   ne  istediğini  bilen  geniş  ufuklu  azim  ve  kararlılık  içerisinde   olan müfredatın iyi şekilde düzenlenmesi, bilimsel temellere

 katıldı.   ayakları bu topraklara basan güçlü aktörler olarak var etmek   oturtulması yanı sıra hangi çağda, hangi içerikte din eğitiminin
 istiyoruz. Bu sebeple din öğretiminin taşımış olduğu misyon,
 Çalıştayda,  tüm  öğretim  kademelerindeki  din  derslerinin   imam  hatiplerin  taşımış  olduğu  misyon  bu  anlamda  önemli   verileceği  aynı  zamanda  öğretimin  de  nasıl  yapılacağının  iyi

 değerlendirilmesi,  imam  hatip  okullarının  tanıtım  süreçleri,   ve değerli. Çağın gereklerine uygun bir şekilde yürüttüğümüz   belirlenmesi gerekir. Çağı yakalayan ülke olmaktan çok çağa
 okulların akademik, sosyal, kültürel, sportif, mesleki ve sosyal   eğitim  çalışmalarımızda  çocuklarımıza  sunduğumuz  din   yön veren ülke olma hedefinin belirlendiği Türkiye Yüzyılında

 sorumluluk çalışmalarının değerlendirmesi, okulların program   öğretiminin mevcut durumunu değerlendirmek, sorunlarımızın   Bursa’da düzenlenen din öğretimi çalıştayının Türkiye Yüzyılına
 çeşitliliği kapsamındaki uygulamaları, bir üst öğrenime hazırlık   ne olduğunu ortaya koymak ve birlikte bütün paydaşlarımızla   yakışır bir konuma yükselmesi için vesile olmasını diliyor emeği
 faaliyetlerinin  değerlendirilmesi  ile  ilgili  birçok  konu  başlığı   beraber  nasıl  yapabiliriz,  nasıl  problemlerimizi  daha  iyi   geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum.” dedi.

 ele  alınırken,  yeni  öğretim  uygulamalarının  tespitine  yönelik   çözebiliriz,  nasıl  çocuklarımıza  daha  iyi  imkânlar  sunabiliriz   Konuşmaların ardından gruplar halinde oluşturulan masalarda
 çalışmalar yer aldı.  düşüncesiyle  bu  çalıştayımızı  gerçekleştirdik.  Emeği  geçen   çalıştayın oturumlarına geçildi. Bursa’daki imam hatip okulları,

 Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, düzenlenen   herkese  teşekkür  ediyorum.  Bu  çalışmanın  ilimiz  için  hayırlı   temel eğitim ve ortaöğretim kurumlarında din, ahlak ve değer

 çalıştayın din öğretimindeki sorun alanlarını tespit etmek, çözüm   olmasını temenni ediyorum.” dedi.  alanında  yapılan  faaliyetler,  sorunlar,  çözüm  önerileri  ve  iyi
 önerileri sunmak ve iyi uygulama örneklerini yaygınlaştırmak   Bursa Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr.   uygulama örnekleri sunuldu. Bu alanda yapılabilecek çalışmalar

 için faydalı olacağını vurguladı. Çalıştaya katılan herkesin din   Ali  Kaya,  “Bünyesinde  iletişim,  bilim,  verimlilik  gibi  değerleri   hakkında görüş alışverişi gerçekleştirildi.
 öğretimine katacağı farklı bakış açıları, deneyimler, görüşler   taşıyan Türkiye Yüzyılında din öğretiminin nasıl icra edileceği,










 40                                                                                                                                                     41

 4040                                                                                                                                                          41 41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46