Page 50 - 16 YAYIN-TEMMUZ2024 81 ÇALIKUŞU BURSA
P. 50
PROGRAMLAR BURSA’DA ÖĞRENCİLER BİLSEM ŞENLİĞİNDE PROGRAMLAR
ÇALIŞMALARINI SERGİLEDİ
Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen anlamda çocuklarımızın üzerinde ciddi anlamda yük bulunuyor bunun sadeleştirilmesi gereki-
BİLSEM Şenliği, BTSO Eğitim Vadisi Oğuz Kağan Kök- yor. Üçüncüsü ise bazı noktalarda bizlerin eğitim öğretim içerisinde çocukları sosyal aktivite-
sal Konferans Salonunda gerçekleştirildi. lerle var ederek sosyal becerilerle çocuklarımızın bir şeyler yapıp ettiklerini görerek işlerimizi
Etkinliğe, Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alire- bu alana yönlendirmemiz gerekiyor. Bugün burada sunulan çalışmalar gibi çocuğun kendini ifa-
isoğlu, il ve ilçe milli eğitim müdürlüğü idarecileri, BİL- de ettiği, sosyal becerilerinin taçlandırıldığı etkinlikler bizim için anne babalar için ve eğitimciler
SEM’lerin müdürleri, öğretmenler ve öğrenciler katıldı. için çok önemli. Tüm bu düşüncelerle düzenlenen etkinliğin hayırlı olmasını, çocuklarımız için
Şenlikte konuşma yapan İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ah- kolaylık, öğretmenlerimiz için imkân, anne babalar için yeni değerler oluşturabileceğini düşü-
nüyorum. Emeği geçen bütün arkadaşlarıma ve eğitim yöneticilerimize de yürekten teşekkür
met Alireisoğlu, “Çocuklarımızın bir şeyleri sunmak için ediyorum.” dedi.
kendini hazır hissetmesi, bunu ben yaptım, bu benim
eserim demesi, kendini tanımlaması, ifade etmesi çok Bilim ve sanat merkezlerinde öğrencilerin, zihinsel, resim ve müzik yetenek alanlarında özel ye-
değerli bir eğitim kazanımıdır. Bunu en iyi şekilde bilen kişiler de önce annelerdir, sonra baba- teneklerini ve kapasitelerini en üst düzeyde kullanabilmelerine imkân sağlayarak yenilikçi proje
lardır. Öğretmenlerimiz ise işin içinde oldukları için bunu o kadar iyi fark edemeyebilirler çünkü ve eserler ortaya koyabilmeleri için çeşitli eğitimler veriyor.
işin mimarları, işin ne kadar iyi olduğunu bilemez bunu ancak karşıdan izleyenler bilebilir. Ders BİLSEM şenliği ile bilim ve sanat merkezlerine devam eden öğrencilerin yıl boyunca ürettikleri
dışında çocuğun var olacağı alanları, sosyal becerisinin ortaya çıkacağı etkinlikleri ortaya çıkar- proje ve eserleri tanıtmak, bilim ve sanatın yaygın etkisini arttırarak öğrencilerin sosyal sorum-
mak bizim için, eğitim ve öğretim ortamları için artık eskisinden çok daha fazla önemli bir hale luluk duyguların geliştirmek hedefleniyor.
geldi. Bugün içinde bulunduğumuz zamanda artık çocuklarımıza bilgiyi direkt vermek yerine bir Gerçekleştirilen şenlikte sergiler, yansımalar, söyleşiler, konser ve atölyeler yer aldı. İl Milli Eği-
şeyleri öğretmek kırk dakikalık ders içerisinde mesaimizi tamamlamaktan öteye geçerek bu tim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu ve beraberindeki protokol, program sonunda öğrencilerin ça-
gibi alanlarda çocuklarımızın varoluşunu da takip etmemiz gerektiği bir dönemdeyiz. Yenilenen lışmalarının yer aldığı sergiyi ziyaret ederek, öğrencilerden yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi
müfredatımızda da bu anlamda yapılanma üzerine üç önemli başlık öne çıkıyor. Birincisi, ders- aldı.
lerimizi, konularımızı ve cümlelerimizin kavramlarını yenilemek zorundayız. İkincisi akademik
50 51
50
50