Page 53 - 16 YAYIN-TEMMUZ2024 81 ÇALIKUŞU BURSA
P. 53

PROGRAMLAR  Bursa’da Öğretmen Akademileri Kapsamında                                                                                                     PROGRAMLAR






 “GENÇLİĞİ HAREKETE GEÇİRME REHBERİ” Semineri Düzenlendi












       MEB Bakan Danışmanı Yavuz Yiğit ise, gençlere görev verilmesinin ve onları okul dışı faaliyetlere

       yönlendirmenin önemine dikkat çekti. Yiğit, gençlerin kendilerine bir hayat amacı belirlemeleri
       için görevler verilmesinin öğrenme süreçlerine olumlu etkileri olduğunu belirtti. Yiğit, “Görev

       verdiğiniz çocuk, bir iş verdiğiniz çocuk hayat amacı bulur kendisine. O yüzden hayat amacı ver-
       diğiniz, bir görev verdiğiniz genç ne öğreniyorsa daha iyi öğrenir.” dedi.


       Yiğit ayrıca, okul dışı faaliyetlerin gençlerin gelişimi üzerindeki etkilerini de vurguladı. “Eğer ço-

       cuğu okul dışı bir faaliyete sokarsanız ve bunda aktif olursa çocuğa yetenek katıyor, hitabeti
       gelişiyor, takım çalışmasını öğreniyor.  Ben okul dışı eğitimin bir genç açısından dramatik deği-

       şiklikler oluşturduğunu düşünüyorum.” şeklinde konuştu.


       Okul dışı faaliyetlere katılan gençlerin kötü alışkanlıkları önlediğini ve bu gençlerin okula bağlı-
       lıklarının ve eğitimdeki başarılarının arttığını ifade eden Yiğit: “Bir çocuk eğer tiyatro faaliyetine
 Bursa Öğretmen Akademileri Sosyal Bilimler Akademisi kapsamında düzenlenen “Gençliği   giriyorsa okula daha şevkle gidiyor. Mesela tiyatro yapan, sanatla ilgilenen çocuk takım çalış-

 Harekete Geçirme Rehberi / Öğrenci Kulüpleri ve Sosyal Etkinlikler” konulu seminer, Bursa İl   ması yapmak zorunda.” dedi.
 Millî Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, MEB Bakan Danışmanı Yavuz Yiğit ve öğretmenle-

 rin katılımıyla BTSO Oğuz Kağan Köksal konferans salonunda gerçekleştirildi.  Seminer, öğretmenlerin soru-cevap bölümüyle sona erdi.


 Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, programda yaptığı konuşmada, çocukların
 gelişimi üzerinde etkili olan birçok faktör bulunduğunu ve bu nedenle onları desteklemek için

 çeşitli aktiviteler, öğrenme ortamları ve müfredat yapılandırmalarının gerektiğini vurguladı.
 Alireisoğlu, “Çocuklarımızın gelişimi üzerinde etkili olan birçok faktör bulunmaktadır. Bu ne-

 denle, onları desteklemek ve potansiyellerini ortaya çıkarmak için farklı aktiviteler, öğrenme
 ortamları ve müfredat yapılandırmalarına ihtiyacımız var. Okul dışı öğrenme ortamlarının, öğ-

 retmenlerin öğrenme yetkinlikleri göz önünde bulundurularak yeniden şekillendirilmesi büyük
 önem taşımaktadır. Bizler, bu konuya önem verdiğimiz için buradayız ve sizler de bu farkında-

 lıkla buradasınız. Bu düşüncelerle hepinizi saygıyla selamlıyorum” dedi.
 52                                                                                                                                                     53

 52
 52
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58