Page 40 - E-DERGİ OCAK 01
P. 40

ÖĞRENİYORUZ









                           DEĞİŞEN MEKÂNLAR İLE
                           DEĞİŞEN MEKÂNLAR İLE

                           ZENGİNLEŞEN ÖĞRENMEE
                           ZENGİNLEŞEN ÖĞRENM


















                                                                                                  ğitim alanında gerçekleşen ye-  likli bir öğrenme ortamı hazırlamak,
                                                                                              Eniliklerle  birlikte  öğrenme  faa-  bütün  duyulara  hitap  etmek,  çevre
                                                                                              liyetleri bugün yeni anlamlar kazan-  ile öğrenilen konuları ilişkilendirmek
                                                                                              mıştır.  Eğitim-öğretimde  kullanılan   açısından avantajlıdır.
                                                                                              yöntem  ve  tekniklerin  değişimine   Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü, öğ-
                                                                                              paralel  olarak  faaliyetlerin  yapıldığı   renmenin  sadece  bireysel  bir  faali-
                                                                                              yerler  de  değişmiş,  öğrenme  or-  yet olarak sınıf içinde değil, yaşamın
                                                                                              tamları sınıf dışına taşınmıştır. Bu da   her  alanında  gerçekleşebileceğine
                                ursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü ARGE Birimi, her türlü         okul  dışı  öğrenme  ortamlarını  gün-  inanarak okul dışı öğrenme faaliyet-
                            Btarihî zenginliği, manevi değeri, doğal güzelliği ve kül-        deme getirmiştir. Okul dışı öğrenme,   leri için yerel, ulusal ve uluslararası
                            türel çeşitliliği bünyesinde barından bu bereketli toprak-        öğrencilerin ilk elden deneyim yaşa-  projeler  yürütmektedir.  Drama  ile
                            larda yer alan müzeler, bilim merkezleri, tarihî ve kültürel      masını  sağlayan,  bilgileri  somutlaş-  Dersler Müzede projesi ile başlayan
                            mekânlar, sit alanı ve ören yerleri, millî park ve bahçeler,      tıran,  öğrendiklerini  günlük  hayatla   yolculukta, köklü geçmişi ile birçok
                            kütüphaneler,  teknoparklar,  üniversiteler,  ziyarete  açık      ilişkilendirerek  sorunlara  çözüm   uygarlığı bağrına basan Selçukludan
                            endüstriyel kuruluşlar gibi okul dışı öğrenme ortamlarını         üretmelerine yardımcı olan, bilgileri   Osmanlı’ya geçişin simgesi ve ilklerin
                            okulöncesi, ilköğretim ve ortaöğretim müfredatıyla  iliş-         neden sonuç içerisinde görmelerine   tarih şehri Bursamızda müzeler ade-
                40          kilendirdi ve bu alanların daha etkin kullanılması amacıyla       destek olan ortamlar sunar. Bu ne-  ta okulun ve öğrenmenin bir parçası
                            “Okulum Bursa” kitabını hazırladı.                                denle okul dışı öğrenme, sınıf içi öğ-  hâline gelmiştir.
          40                                                                                  renmeleri  desteklemek,  daha  nite-
          40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45