Page 40 - E-DERGİ OCAK 01
P. 40
ÖĞRENİYORUZ
DEĞİŞEN MEKÂNLAR İLE
DEĞİŞEN MEKÂNLAR İLE
ZENGİNLEŞEN ÖĞRENMEE
ZENGİNLEŞEN ÖĞRENM
ğitim alanında gerçekleşen ye- likli bir öğrenme ortamı hazırlamak,
Eniliklerle birlikte öğrenme faa- bütün duyulara hitap etmek, çevre
liyetleri bugün yeni anlamlar kazan- ile öğrenilen konuları ilişkilendirmek
mıştır. Eğitim-öğretimde kullanılan açısından avantajlıdır.
yöntem ve tekniklerin değişimine Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü, öğ-
paralel olarak faaliyetlerin yapıldığı renmenin sadece bireysel bir faali-
yerler de değişmiş, öğrenme or- yet olarak sınıf içinde değil, yaşamın
tamları sınıf dışına taşınmıştır. Bu da her alanında gerçekleşebileceğine
ursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü ARGE Birimi, her türlü okul dışı öğrenme ortamlarını gün- inanarak okul dışı öğrenme faaliyet-
Btarihî zenginliği, manevi değeri, doğal güzelliği ve kül- deme getirmiştir. Okul dışı öğrenme, leri için yerel, ulusal ve uluslararası
türel çeşitliliği bünyesinde barından bu bereketli toprak- öğrencilerin ilk elden deneyim yaşa- projeler yürütmektedir. Drama ile
larda yer alan müzeler, bilim merkezleri, tarihî ve kültürel masını sağlayan, bilgileri somutlaş- Dersler Müzede projesi ile başlayan
mekânlar, sit alanı ve ören yerleri, millî park ve bahçeler, tıran, öğrendiklerini günlük hayatla yolculukta, köklü geçmişi ile birçok
kütüphaneler, teknoparklar, üniversiteler, ziyarete açık ilişkilendirerek sorunlara çözüm uygarlığı bağrına basan Selçukludan
endüstriyel kuruluşlar gibi okul dışı öğrenme ortamlarını üretmelerine yardımcı olan, bilgileri Osmanlı’ya geçişin simgesi ve ilklerin
okulöncesi, ilköğretim ve ortaöğretim müfredatıyla iliş- neden sonuç içerisinde görmelerine tarih şehri Bursamızda müzeler ade-
40 kilendirdi ve bu alanların daha etkin kullanılması amacıyla destek olan ortamlar sunar. Bu ne- ta okulun ve öğrenmenin bir parçası
“Okulum Bursa” kitabını hazırladı. denle okul dışı öğrenme, sınıf içi öğ- hâline gelmiştir.
40 renmeleri desteklemek, daha nite-
40